Son 20 yılda, küreselleşmenin ulusal ve uluslararası ticaret üzerindeki etkisi nedeniyle konteyner limanlarında elleçlenen yük hacmi önemli ölçüde artmıştır. Bu artış, liman kaynaklı çevresel kirlilikte de belirgin bir yükselişe yol açmıştır. Bu durum karşısında, yeşil liman kavramı çerçevesinde yeşil pazarlama uygulamaları konteyner limanlarında giderek daha fazla benimsenmeye başlanmıştır. Yeşil pazarlama karması (4P), liman operasyonlarının hız ve çevre duyarlılığı açısından iyileştirilmesini sağlarken, dijitalleşme ve otomasyon sayesinde müşterilerin taleplerine daha hızlı yanıt verilmesine imkân tanımaktadır. Yeşil pazarlama karması(4P) sürdürülebilirlik ilkesinin önemli araçlarından biri olarak görülmektedir. Bu çalışma, Güney Marmara bölgesindeki konteyner limanlarında uygulanan yeşil pazarlama stratejilerini inceleyerek bu alandaki durumun analizini yapmayı ve geleceğe yönelik stratejik öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik olarak Güney Marmara’da faaliyette bulunan konteyner limanlarının orta ve üst düzey yöneticileri ile görüşülerek yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile araştırma verileri toplanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada araştırma sonuçları, Maxqda programında görsel veriler ile zenginleştirilip sunulmuştur. Çalışma bulguları, yeşil pazarlamanın limanlar üzerindeki etkisine dair önemli ipuçları sunmakta ve gelecekteki uygulamalar için stratejik öneriler getirmektedir.
Yeşil Pazarlama Konteyner Limanları Sürdürülebilirlik Lojistik Nitel Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz İşletmeciliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |