Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Institutional Belongingness Level of Divinity Faculty’s Students (In Case of Aibu Divinity)

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2014

Öz

This study aims to measure the institutional belongingness level of Divinity Faculty’s students. Research population is Abant Izzet Baysal University Divinity Faculty’s students. 225 students participated in the survey. As a result, research findings reveal that institutional belongingness level of participants is high and this result will contribute them to fulfill their mission imposed by the institution.

Kaynakça

  • Karadaş, Cağfer; “İnanç ve Aidiyet –Eroğlu Nûri Örneği-”, Elmalı; İlim ve İrfan Şehri (Edt. Bilal Kemikli), Antalya, 2011, s.63-72
  • Nichols, S. L; “An Exploration of Students’ Belongingness Beliefs in One Middle School”, The Journal of Experimental Education, 76(2), s.145–169
  • Osterman, F. K. (2000). “Students' Need for Belonging in the School Community”, Review of Educational Research, 70(3), s.323-367.
  • Özgök, Aslı; “Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusunun Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısının İncelenmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana, 2013
  • Öztop, Sezai; “Kurumsal Aidiyet Bilincinin Çalışanların Örgütsel Değişim Algısı Üzerinde Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (2014), C.19, S.1, s.299-316.
  • Potur, Ayla Ayyıldız; “Kentlilik Bilincinin Oluşumunda Önemli Bir Kavram Olarak Âidiyet: Kuzguncuk/Üsküdar Örneği”, Üsküdar Sempozyumu IV (3-5 Kasım 2006), Cilt:1, s. 35-56
  • Sarı, Mediha; Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 1, s. 147-160
  • Uygur, Akyay ve Koç, Hakan; “Örgütsel Sadakat ve Örgütsel Bağlılık: Siyasi Partiler Açısından Bir Analiz”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2/4 (2010), s. 79-94

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Aidiyet Düzeyi (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Örneği)

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2014

Öz

Bu araştırma İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin kurumsal aidiyet düzeylerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri oluşturmakta olup çalışmaya 225 öğrenci katılmıştır. Araştırma neticesinde katılımcıların kurumsal aidiyet düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiş, bu sonucun bu kurumların mezunlarına yüklediği misyonun yerine getirilmesine önemli katkı sunacağı değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Karadaş, Cağfer; “İnanç ve Aidiyet –Eroğlu Nûri Örneği-”, Elmalı; İlim ve İrfan Şehri (Edt. Bilal Kemikli), Antalya, 2011, s.63-72
  • Nichols, S. L; “An Exploration of Students’ Belongingness Beliefs in One Middle School”, The Journal of Experimental Education, 76(2), s.145–169
  • Osterman, F. K. (2000). “Students' Need for Belonging in the School Community”, Review of Educational Research, 70(3), s.323-367.
  • Özgök, Aslı; “Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusunun Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısının İncelenmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana, 2013
  • Öztop, Sezai; “Kurumsal Aidiyet Bilincinin Çalışanların Örgütsel Değişim Algısı Üzerinde Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (2014), C.19, S.1, s.299-316.
  • Potur, Ayla Ayyıldız; “Kentlilik Bilincinin Oluşumunda Önemli Bir Kavram Olarak Âidiyet: Kuzguncuk/Üsküdar Örneği”, Üsküdar Sempozyumu IV (3-5 Kasım 2006), Cilt:1, s. 35-56
  • Sarı, Mediha; Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 1, s. 147-160
  • Uygur, Akyay ve Koç, Hakan; “Örgütsel Sadakat ve Örgütsel Bağlılık: Siyasi Partiler Açısından Bir Analiz”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2/4 (2010), s. 79-94
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Öz

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Öz, Ayhan. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Aidiyet Düzeyi (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Dergiabant 2/4 (Aralık 2014).