Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin ortak zorunlu Türk Dili 1,2 Dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek, geçerlik ve güvenirliği belirlenmiş bir ölçek geliştirmektir. Araştırmaya konu olan ölçeğin geliştirmesi sürecinde uygun örneklem üzerinde deneme çalışması yapıldığından deneysel süreç benimsenmiştir. 21 maddeden oluşan ölçeğin ön deneme süreci 2012-2013 öğretim yılı güz ve bahar döneminde Türk Dili 1 ve 2 Derslerini alan Dokuz Eylül Üniversitesi’nden 264 ve Ekonomi Üniversitesi’nden ise 870 olmak üzere toplam 1134 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veri toplama aracının geliştirilmesinde öncelikle araştırma amacı ve problemi belirlenmiş; kompozisyon soruları ve alan taramasıyla madde havuzu oluşturulmuştur. Bu maddelerin kapsam geçerliliğinin gerçekleştirilmesi için uzman görüşüne başvurulmuş ve örneklem üzerinde deneme çalışması yapılmıştır. Güvenirlik bulurken ve yapı geçerliliği çözümlemelerinden sonra ölçeğe son şekli verilmiştir. Elde edilen verilere döndürülmüş (varimax) faktör çözümlemesi uygulanmış ve 21 maddelik OZTDTÖ geliştirilmiştir. Ölçekte üç alt boyut yer almaktadır. Ölçekteki maddenin faktör değerleri 0,786 ile 0,490 arasında değişmektedir. Deneme sonrasında Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı 0,70’dir.Yapılan faktör çözümlemeleri sonucunda geliştirilen ölçeğin güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür
Zorunlu Türk dili dersi üniversite öğrencileri tutum tutum düzeyleri
The purpose of this study is that means of a reliable and valid measure will be developed to measure the attitude toward the common compulsory courses of Turkish language 1-2 among university students.The experimental process was a dopted because suitable sampling was performed during the process of scale development by using the subject of research. The pre-trial process of scale consists of 21 items had been applied on the 264 students at Dokuz Eylül University and 870 students at University of Economics who took the Turkish Language Course 1-2 during the fall and spring semesters of the 2012-2013 academic year. First research purposes and problems were identified and item pool was created by using essay question and field scanning in order to develop the data collection tool. Expert opinion have been consulted to perform content validity of these substances and trial runs were performed on samples. Reliability was found and aftert he analysis of construct validity the scale was given its final shape. rotated (varimax) factor analysis was applied to there sulting data and 21 items OZTDTÖ had been developed. Scale is located in the three sub-dimensions.The items in the scale factor values ranged from 0.490 to 0.786. After the trial, Cronbach's alpha reliability coefficient is 0,70.As a result of the factor analysis the scale development was found to be a reliable measuring tool.
Mandatory Turkish language courses university students attitude attitude levels
Diğer ID | JA44SS43VF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 39 |