Hungarian-American violinist, violist and string pedagogue Paul ROLLAND (1911-1978) developed a unique pedagogical method for beginning-level violin instruction. This pedagogical approach, which has been widely used by violin teachers particularly in the United States since the 1960s, was founded on a very analytical, systematic and logical basis. In the present study, the emergence, development and principles of the Rolland violin method were investigated. Since Turkish violin educators have little or no knowledge about this approach, the purpose of this study was to raise awareness about Rolland’ pedagogical techniques and to discuss the possibility of its application in Turkey.
Paul Rolland Rolland Keman Metodu University of Illinois String Project.
Macar asıllı Amerikalı keman-viyola sanatçısı ve eğitimcisi Paul ROLLAND (1911-1978) başlangıç düzeyinde keman öğretimi alanında kendine özgü bir pedagojik yöntem geliştirmiştir. 1960lı yıllardan başlamak üzere özellikle Amerika Birleşik Devletleri’nde keman eğitimcileri arasında yaygın olarak kullanılmakta olan bu pedagojik yaklaşım, son derece analitik, sistematik ve mantıksal bir temele oturmaktadır. Bu çalışmada, Rolland keman metodunun ortaya çıkışı, gelişimi ve temel aldığı ilkelere yer verilmiştir Ayrıca, Türk keman eğitimcileri bu yaklaşım hakkında çok az bilgiye sahip oldukları ya da hiçbir bilgiye sahip olmadıklarından bu çalışmanın amacı bu metodla ilgili olarak farkındalık oluşturmak ve Türkiye’de bu metodun uygulanabilirliğini tartışmaktır.
Paul Rolland Rolland Keman Metodu University of Illinois String Project
Diğer ID | JA44SS42AV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 39 |