:Bir toplumun başarıya ulaşabilmesinde en önemli parametreler etkin ilişki ve ilişkide farkındalıktır. Etkin ilişki bir topluluktaki bireylerin ilişkilerinin kalitesiyle belirlenir. İlişkilerde farkındalık, kişilerin iletişimlerini daha iyi kurmalarını, ilişkilerini güçlü bir şekilde yürütmelerini sağlar. Bu çalışma Kırklareli Üniversitesi’ne bağlı meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin ilişkide farkındalık düzeylerinin, bu öğrencilere ait demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kişilerarası ilişkide farkındalık ölçeği kullanılarak elde edilen veriler t-test ve Anova analizlerine tabi tutulmuştur. Söz konusu analizler sonucunda farkındalık düzeylerinin öğrencilere ait demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
İlişkide farkındalık Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri Demografik değişkenler İlişkide farkındalık ilişkisi
Effective relation and relational awareness are the most important parameters for a society’s success. Effective relation is established by the quality of relations among the individuals in a society. Relational awareness enables the individuals to better communicate and to continue their relations in a strong manner. This research has been conducted to determine whether the relational awareness levels vary due to the demographic characteristics of the students having education in vocational schools in Kirklareli University. Within the context of the research, the data obtained by use of relational awareness questionnaire have been subjected to t-test and one way ANOVA analyses. As a result of the research, it has been determined that the relational awareness levels of the students vary in terms of their demographic characteristics.
Relational awareness Kırklareli University Vocational School Students Demographic Characteristics Relational Awareness Questionnaire
Diğer ID | JA44VH25SR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 34 |