Okul sisteminde "disiplin" önemli bir sorun olarak ortaya çıkmakta ve eğitim-öğretim sürecinin verimliliğini engelleyici etkiler yaratmaktadır. Günümüzde okullarda öğrenciler, çeşitli sorunlarla yüz yüze kalmakta ancak bu sorunlar üzerinde sistemin yapısı gereği yeterince durulmamaktadır. Böyle bir eğitim sürecinin öğrencilerin sosyal ve duygusal yaşamlarında çeşitli boşluklar yaratması kaçınılmazdır. İstenmeyen öğrenci davranışlarının doğasının ve nedenlerinin anlaşılması, daha iyi bir eğitim sürecine sahip olmak için bir gereklilik, yaşam becerilerinin ve insan olma yeteneğinin gelişimi için ise bir zorunluluktur. Bu çalışmada, sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğrencilerin algıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, istenmeyen öğrenci davranışlarının doğasını ve nedenlerini öğrencilerin bakış açısından incelemektir. Çalışmada demokratik eğitim, istenmeyen öğrenci davranışları ve sınıf yönetimi tartışılmıştır. Öğrenci görüşlerinden hareketle sınıf-içi ilişki dinamiklerini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışma olarak yapılandırılmıştır. Çalışma 2007 yılında Izmir'de farklı sosyo-ekonomik bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında yürütülmüştür. Araştırmaya 86 öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Toplanan sözel veriler nitel veri analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrenci algılarının çeşitli açılardan anlaşılmasına katkıda bulunan verilere göre, öğrencilerin istenmeyen davranışlarda bulunrnalarma öğretmelerin yaklaşım ve davranışları neden olmaktadır. Bulgular ilgili literatür kapsamında tartışılrnış, sınıfta olumlu öğrenme ortamı oluşturulması için gerekli görülen çeşitli öneriler sunulmuştur.
Demokratik Eğitim İstenmeyen Öğrenci Davranışları Sınıf Yönetimi
Discipline is the problem that faces us in education. Nowadays students fare very serious problems. These problems are perceived as if not a matter. Such a process of education causes different problems in students' social and emotional life. Understanding structure and reasons of students' misbehaviours is necessary to have better educational process. Moreoverıt is a must to improve students' life and human being skills. In this research students' perceptions concerning with misbehaviours in classroom is come to light. The purpose of this research is to examine structure and causes of students' misbehaviours from the point of viev of the students. Dernocratic education, misbehaviours and classro 1 om managament are discussed in this research.The research is designed as a qualitative study. This research was made in different schools that located in different sosyo-economic regions of İzmir in 2007.The data gathered by by means of the semi¬structured interview. The data was analysed with the qualitative data analysis techniques. The research results based on students' perspectives concerning with misbehaviours in classroom show that between the causes of misbehaviours in classrooms, teacher is the most important reason.
Diğer ID | JA45KH68YA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 23 |