The purpose of this study is to compare the
cognitive demand levels of tasks proposed in Middle School Mathematics
Curriculum for 6th-8th Grades in Turkey for 7th grade and the tasks encountered
in a 7th grade mathematics textbook. Qualitative methods were used to collect
and analyze the data. The tasks were coded according to the four cognitive
demand levels stated in Task Analysis Guide. The percentage of tasks requiring
each of the four cognitive demand levels were then compared. The results of the
research demonstrate that the cognitive demand levels of tasks in the 7th grade
mathematics textbook were higher than those proposed in the curriculum. The
percentage of activities requiring the cognitive deman level of ‘doing
mathematics’ was low in both the curriculum and the textbook. Such activities
should be increased. It is desirable that professionals involved in
writing/using textbooks should familiarize themselves with the cognitive demand
levels.
Mathematical tasks cognitive demand levels 7th grade mathematics textbooks Middle School Mathematics Curriculum for 6th-8th Grades in Turkey QUASAR
Araştırmanın amacı, İlköğretim 6-8.
Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programı’nda (İMDÖP) 7. sınıflar için önerilen
etkinlikler ile bu programa uygun yazılmış olan 7. sınıf matematik ders
kitabında bulunan etkinliklerin bilişsel istem düzeylerinin kıyaslanmasıdır.
Verilerin elde edilmesi ve analizinde nitel yöntemler kullanılmıştır.
Etkinlikler, Etkinlik Analizi Rehberi’nde yer alan dört bilişsel istem
düzeyine göre kodlanmış ve etkinlik sayılarının yüzdeleri üzerinden
karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre hem İMDÖP hem de 7. sınıf
matematik ders kitabındaki etkinlikler çoğunlukla yüksek düzeydeki bilişsel
istemleri gerektirmekte ancak bunların büyük kısmı bağlantılı yöntemler
kategorisinde bulunmaktadır. Ayrıca 7. sınıf matematik ders kitabında yer alan
etkinliklerin bilişsel istem düzeyleri İMDÖP’te önerilen etkinliklerin
bilişsel istem düzeylerinden yüksektir. Karşılaştırılan iki kaynakta da
matematik yapma düzeyindeki etkinliklerin oranı az bulunmuş ve artırılması
önerilmiştir. Ayrıca ders kitaplarının yazımında ve kullanımındaki yetkililerin
bilişsel istem düzeyleri hakkında bilgilendirilmelerinin gerekliliği
vurgulanmıştır.
Matematik etkinlikleri bilişsel istem düzeyleri 7. sınıf matematik ders kitapları İlköğretim 6-8. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programı QUASAR
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 42 |