The aim of the study was to determine the
opinions of the teachers who serve in the newly opened Science and Art Centers
(SAC) where gifted students attend, about in-service training. The participant
of the study consisted of 30 teachers in different branches who are assigned in
Canakkale, Aydın, Bandırma, Batman, Bolu, Adıyaman, Konya Selçuklu SAC that
enrolled the students in the academic year of 2014-2015 for the first time. The
phenomenological method was used which is the one of the qualitative research
methods. The data have been obtained via semi-structured interviews and were
analyzed with the inductive content analysis. The data were coded by using
Nvivo 10. In accordance with the findings, the participants’ expectations and
problems through in-service training process were revealed and some suggestions
were developed.
science and art centers gifted students gifted students education in-service training
Bu çalışmanın amacı üstün yetenekli
öğrencilerin eğitim aldığı, yeni açılan Bilim Sanat Merkezlerinde (BİLSEM)
görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim sorunu ilgili görüşlerini
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında
ilk defa öğrenci alan Çanakkale, Aydın Ticaret Borsası, Bandırma, Batman, Bolu,
Adıyaman, Konya Selçuklu BİLSEM’lerde görevlendirilen farklı branşlardaki 30 öğretmen
oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada veriler
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler NVivo 10 nitel
veri analizi paket programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Bulgular
doğrultusunda yeni açılan BİLSEM’lerde görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinden
beklentileri ve yaşanan sorunlar ilişkin görüşleri ortaya konarak ve çözüm
önerileri geliştirilmiştir.
bilim ve sanat merkezleri üstün yetenekliler üstün yetenekli eğitimi hizmet içi eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 42 |