In this study, examining the roles of empathy, Big Five
personality traits and gender role attitudes in predicting cultural sensitivity
was aimed. The sample of the study consists of 412 counseling students. As data
collection tools, Demographic Data Form, Intercultural Sensitivity Scale,
Interpersonal Reactivity Index, Adjective Based Personality Scale and Gender
Role Attitudes Scale were used. Collected data were analyzed through SPSS 15.0
software. In the data analysis, multiple linear regression analysis was used.
The results of the study showed that emotional imbalance/neuroticism and
openness to experience dimensions of personality, affective empathy, cognitive
empathy and gender role attitude were significant predictors of cultural
sensitivity. These results were discussed in line with the relevant literature
and some recommendations were given.
Cultural sensitivity culturally sensitive counseling counselor candidates
Bu araştırmada psikolojik danışman adaylarının kültürel
duyarlılıklarını yordamada empati, toplumsal cinsiyet rolü tutumu ve beş faktör
kişilik özelliklerinin rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu 412
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Kişilerarası Tepkisellik İndeksi”,
“Toplumsal Cinsiyet Rolü Tutum Ölçeği”, “Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi” ve
“Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programı
ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi
istatistiksel tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları bilişsel
empati, duygusal empati, toplumsal cinsiyet rolü tutumu ve kişilik
boyutlarından duygusal dengesizlik/nörotisizm ve deneyime açıklığın kültürel
duyarlılığın anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Bulgular ilgili
literatürle ilintili olarak tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
Kültürel duyarlılık kültüre duyarlı psikolojik danışma psikolojik danışman adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 43 |