Dünya genelinde yaygın olarak kullanılan öğretim
uygulamalarından birisi ev ödevleridir. Ev ödevi uygulaması, öğrencilerin kendi
öğrenme hızına göre öğrenme faaliyetlerini gerçekleştirmesi, öğrenmelerinin
sorumluluğunu alması ve daha sonraki öğrenmelere öğrencilerin hazırlıklı
olmasını sağlaması açısından önem arz etmektedir. Öğrencilerin ev ödevlerini
yaptıkları zaman diliminde genel olarak evde olmaları, ev ödevine verdiği
destek düzeyi açısından ebeveynleri önemli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin ailelerinin fen bilimleri dersi
ev ödevlerine sağladığı desteğin çeşitli demografik değişkenler açısından
istatistiki olarak anlamlı fark oluşturup oluşturmadığını tespit etmektir. Bu
amaç çerçevesinde araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel
araştırma modeli olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise
Erzurum ili Yakutiye ilçesinde öğrenim görmekte olan 249 ortaokul öğrencisi
oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Demografik bilgi anketi ve
Ailenin Ev Ödevlerine Desteği Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılardan elde
edilen veriler SPSS 24.00 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Yapılan analizler doğrultusunda çalışmada, ebeveynlerin ev ödevleri desteğinin
çocuğunun cinsiyeti, ebeveynlerin çalışma durumu açısından anlamlı bir fark
oluşturmadığı, sınıf düzeyi, anne ve babanın eğitim düzeyi açısından
istatistiki olarak anlamlı bir fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Özellikle
üniversite ve yüksek lisans öğrenim düzeyine sahip anne ve babaların
çocuklarının fen bilimleri ev ödevlerine desteği daha fazla ve istatistiki
açıdan anlamlı fark oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 49 |