Uzaktan eğitim süreci, öğrenen özerkliği davranışlarının neden önemli olduğunu öğrencilere, öğretmenlere ve velilere bir kez daha göstermiştir. Pandemi sürecinde tüm eğitim öğretim faaliyetlerinde uzaktan eğitim modeline geçilmesi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine de yansımış ve öğrencilerin iletişim kanallarını sanal yollarla kullanmasını gerektiren bir sürece geçilmiştir. Bu süreçte öğrenen özerkliği davranışlarının uzaktan öğrenme sürecine nasıl yansıdığı merak konusu olmuştur. Bu nedenle araştırmada, uzaktan eğitim yoluyla Türkçe öğrenen bireylerin bu süreçteki öğrenme özerkliği davranışlarını öğretici görüşlerine göre saptamak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kovid-19 Pandemisi boyunca uzaktan Türkçe öğreten öğreticiler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 10 sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğreticiler, öğrencilerin derslere düzenli olarak canlı katılım sağladıklarını; öğrencilerin verilen ödev ve görevleri yerine getirdiklerini; öğrenme sürecinde karşılaştıkları zorlukların bilincinde olduklarını belirtmişlerdir. Ancak uzaktan Türkçe öğrenme sürecinde canlı derslere aktif katılımın düşük olduğunu dile getirmişlerdir. Öğreticiler, öğrencilerin teknolojik imkânları aktif olarak kullandıklarını ve öğrencilerin öğrenme sorumluluklarının öğretmenlerinden çok kendilerinde olduğunun bilincinde olduğunu belirtmişlerdir. Türkçe öğrenme sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunları çözme noktasında ise yüksek düzeyde özerklik göstermedikleri belirtilmiştir.
yabancılara Türkçe öğretimi öğrenen özerkliği uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 54 |