COVID-19 salgını sebebiyle dünyada 188 ülkede en az 1,5 milyar öğrenci etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı pandemi sürecinde uzaktan eğitim, mesleki motivasyon ve örgütsel iletişim iklimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu nicel çalışmada 400 öğretmen katılımcı olarak yer almıştır. Katılımcıların seçiminde seçkisiz olmayan (non-random) örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği”, “Mesleki Motivasyon Ölçeği” ve “Örgütsel İletişim İklimi Ölçeği” ile elde edilmiştir. Çalışmada toplanan verilerin değerlendirilmesinde yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma analizleri kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler normal bir dağılım gösterdiği için parametrik testler kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi ile belirlenmiştir. Değişkenlerden birinin diğeri üzerindeki yordama gücünün tespiti amacıyla çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgulara göre uzaktan eğitim genel puanına ilişkin algıların çoğunlukla “katılmıyorum” düzeyinde olduğu bulunmuştur. Çalışmada ayrıca mesleki motivasyon ile örgütsel iletişim iklimi algısı arasında pozitif yönde, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Son olarak, mesleki motivasyonun, örgütsel iletişim ikliminin anlamlı bir yordayıcısı olduğu bulunmuştur.
COVID-19 pandemisi uzaktan eğitim mesleki motivasyon örgütsel iletişim iklimi
At least 1.5 billion students in 188 countries around the world have been affected by the COVID-19 pandemic. The aim of this study is to examine the relationship between distance education, professional motivation and organizational communication climate during the pandemic process. 400 teachers took part as participants in this quantitative study in which the relational screening model was used. Convenience sampling, one of the non-random sampling methods, was used in the selection of the participants. The data of the research were obtained with the "Distance Education Attitude Scale", "Vocational Motivation Scale" and "Organizational Communication Climate Scale". In the evaluation of the data the percentage, frequency, mean and standard deviation analyzes were used. Since the data in the study showed a normal distribution, parametric tests were used. Relationships between variables were determined by Pearson product-moment correlation analysis. Multiple regression analysis was used to determine the predictive power of one of the variables over the other. According to the findings, it was found that the perceptions regarding the general score of distance education were mostly at the level of "disagree". In the study, it was also determined that there was a positive, moderate, significant relationship between professional motivation and the perception of organizational communication climate. Finally, professional motivation was found to be a significant predictor of organizational communication climate.
COVID-19 pandemic distance education professional motivation organizational communication climate
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 56 |