Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yankılayıcı Okuma Yönteminin İki Dilli 8. sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2023, Sayı: 58, 2454 - 2472, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1277172

Öz

Akıcı okuma becerisini geliştirme yöntemleri sıkça çalışılmış olsa da iki dilli öğrenciler, köy okulları ve ortaokul öğrencileri bağlamında yapılan çalışmalara pek rastlanmamaktadır. Bu araştırmanın amacı okuma güçlüğü çeken iki dilli yedi sekizinci sınıf öğrencisinde yankılayıcı okuma yönteminin etkisini incelemektir. Bir köy okulunda yürütülen çalışmada tek gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin 1-7. sınıf metinlerindeki akıcı okuma verileri ön test ve son test olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici analizlere ve Wilcoxon işaretli sıralar testine yer verilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre yedi hafta gibi kısa bir sürede öğrenciler birinci sınıfta endişe düzeyinden ikinci sınıfta öğretim düzeyine gelebilmiştir. Bunun yanı sıra bütün sınıf seviyelerindeki metinlerde hız ve doğrulukta grubun ortalaması artmıştır. Bu artışlar hız ve doğruluk için üçer sınıf seviyesinde anlamlı çıkmıştır. Çalışmanın bulguları literatür ışığında tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akkuş, Z. (2022). Akıcı okuma becerisi üzerine yapılan çalışmalardaki genel eğilimler: bir tematik içerik analizi çalışması (Yüksek lisans tezi). Ordu Üniversitesi.
  • Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Pegem Akademi.
  • Akyol, H., Ateş, S., Çetinkaya, Ç., Rasinski, V.T. ve Yıldırım, K. (2014). Okumayı değerlendirme: öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi.
  • Akyol, H., & Kodan, H. (2016). Okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Akıcı okuma stratejilerinin kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 7-21. https://doi.org/10.7822/omuefd.35.2.1
  • Akyol, M., & Baştuğ, M. (2015). Yapılandırılmış akıcı okuma yönteminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 125-141.
  • Aldı, M., Kaçalin, M., Günyüz, M., Özkan, M.A., Karataş, H.İ., Uncu, Ü., Duran, C. ve Gündoğdu, A. (2015). İlköğretim Türkçe 5 ders kitabı. Cem Yayıncılık.
  • Arhan, S., Başar, S. ve Demirel, T. (2017). İlköğretim Türkçe 8 ders kitabı. MEB.
  • Asrağ, A. C. (2009). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin anadil öğrenim problemleri ve sınıf iklimine etkisi: Türkçe konuşma problemi Şanlıurfa ili örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi.
  • Aşıkcan, M. (2019). Üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış doktora tezi)Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Ayan, H.K., Arslan, Ü., Kul, S. ve Yılmaz, N. (2021). İlkokul Türkçe 4 ders kitabı. MEB.
  • Babayiǧit, S. (2014). The role of oral language skills in reading and listening comprehension of text: A comparison of monolingual (L1) and bilingual (L2) speakers of English language. Journal of Research in Reading, 37(1), 22-47. https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2012.01538.x
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi. Pegem Akademi.
  • Baştuğ, M. (2021). Akıcı okumayı geliştirme; kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Pegem Akademi.
  • Baştuğ, M. ve Akyol, H. (2012). Akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 394-411.
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290.
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H.K (2012). Akıcı okuma becerileri ile anlama düzeyleri: Basit ve çıkarımsal arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 227-244.
  • Bayat, S. (2017). Reading comprehension skills of bilingual children in Turkey. European Journal of Education Studies, 3(6), 72–93. https://doi.org/10.5281/zenodo.572344
  • Bican, G. (2017). İki dilliliğin tanımlanması : Kuramsal tartışmalar ve güncel yaklaşımlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 353–366.
  • Bilge, H. (2022). More errors, better results? The relationship among high-stakes test achievement, reading error types, and reading fluency in different text types. Reading & Writing Quarterly, 1-19. https://doi.org/10.1080/10573569.2022.2142923
  • Bilge, H., & Kalenderoğlu, İ. (2022). The relationship between reading fluency, writing fluency, speaking fluency, reading comprehension, and vocabulary. Education and science, 47(209), 156-171. https://doi.org/10.15390/EB.2022.9609
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ceran, D., ve Deniz, K. (2015). TEOG sınavı sorularının okuma becerisiyle çözülebilme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(2), 92. https://doi.org/10.16916/aded.62200
  • Cevahir, E. (2020). SPSS ile Nicel Veri Analizi Rehberi. Kibele Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çiftçi, Ö. & Temizyürek, F. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin ölçülmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9) , 109-129.
  • Doğan, Ö. (2022). Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okuma becerisine etkisi (Yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi.
  • Duran, E ve Yalçıntaş, E. (2021). Okumanın amaçları, türleri ve kuralları. E. Kolaç ve S. Dal (Ed.), Etkinliklerle Türkçe öğretimi içinde (ss. 151-179). Nobel.
  • Duran, E., ve Sezgin, B. (2012). Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okumaya etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 145-164.
  • Ege, B. (2019). Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okuma stratejilerinin etkisi. (Yüksek lisans tezi). Bayburt Üniversitesi.
  • Erdal, N. (2022). İlkokul Türkçe 2 ders kitabı. Ada Yayıncılık.
  • Eski, S.G. ve Aktaş, A. (2022). İlkokul Türkçe 1. sınıf ders kitabı. Bilim ve Kültür Yayınları.
  • Esmer, B. (2019). Okuduğunu anlama ile akıcı okuma, okur benlik algısı, okumaya adanmışlık ve okuyucu tepkisi ilişkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi.
  • Fairbanks, G. (1937). The relation between eye-movements and voice in the oral reading of good and poor silent readers. Psychological Monographs, 48(3), 78–107.
  • Gözüküçük, M. (2015). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayımlamamış doktora tezi], Pamukkale Üniversitesi.
  • Güneş, F. (2017). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
  • Jiang, X. (2016). The role of oral reading fluency in esl reading comprehension among learners of different first language backgrounds. Reading Matrix: An International Online Journal, 16(2), 227-242.
  • Karaduman, B.E., Özdemir, E. ve Yılmaz, O. (2021). İlkokul Türkçe 3 ders kitabı. MEB.
  • Karasu, Y. F., ve Sidekli, S. (2021). İlköğretim 2. sınıf öğrencisinin akıcı okuma ve anlama düzeyinin geliştirilmesi üzerine eylem araştırması. 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, 50.
  • Kaushanskaya, M., Yoo, J., & Marian, V. (2011). The effect of second-language experience on Native-language processing. Vial–Vigo International Journal of Applied Linguistics, 8, 54-77.
  • Kızıltaş, Y. (2019). Ana dili farklı ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Klauda, S. L., & Guthrie, J. T. (2008). Relations of three compenents of reading fluency to reading comprehension. Journal of Educational Psychology, 100(2), 310–321. https://doi.org/10.1037/0022-0663.100.2.310
  • Koşan, Y. (2015). Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. (Yayıımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi.
  • Laberge, D., & Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6, 293-323.
  • Maden, A. (2020). Akıcı okuma ile ilgili lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri: bir betimsel analiz çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(2), 543-558.
  • Mathson, D. v., Allington, R. L., & Solic, K. L. (2006). Hijacking fluency and instructionally informative assessments. In T. Rasinski, C. Blachowicz, & K. Lems (Eds.), Fluency instruction: Research-based practices (ss. 106-122). The Guilford Press.
  • Midraj, J., & Midraj, S. (2013). Assessing the Arabic-English bilingual reading competences. Arab World English Journal, 4(2), 185-199.
  • Özhan, T. (2019). İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin ve anlama düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Öztürk, M. (2019). Kelime duvarı yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Rasinski, T. (2010). The fluent reader. Scholastic.
  • Rasinski, T., Padak, N. D., McKeon, C. A., Wilfong, L. G., Friedauer, J. A., & Heim, P. (2005). Is reading fluency a key for successful high school reading? Journal of Adolescent & Adult Literacy, 49(1), 22-27. https://doi.org/10.1598/JAAL.49.1.3
  • Rasinski, T., Paige, D., Rains, C., Stewart, F., Julovich, B., Prenkert, D., Rupley, W. H., & Nichols, W. D. (2017). Effects of intensive fluency instruction on the reading proficiency of third-grade struggling readers. Reading & Writing Quarterly, 33(6), 519-532. https://doi.org/10.1080/10573569.2016.1250144
  • Sidekli, S ve Altıntaş, E.Ç. (2021) Akıcı okuma ve teknikleri. E. Kolaç ve S. Dal (Ed.), Etkinliklerle Türkçe öğretimi içinde (s. 243-265). Nobel.
  • Soydaş, B. (2019). Dijital metinleri tekrarlı okumanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sümer, F.K., Muştu, G., Şengül, S. (2017). İlköğretim Türkçe 6 ders kitabı. MEB.
  • Şahin, K., ve Melanlıoğlu, D. (2021). Okuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırması. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 78-89.
  • Türk Dil Kurumu. (2023). Güncel Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 1.6.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yazıcı, T. (2019). Yankılı okuma(eko okuma) stratejisinin kullanımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeyini geliştirmeye etkisi (Yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Yıldırım, K., Rasinski, T., & Kaya, D. (2017). Fluency and comprehension of expository texts in Turkish students in grades four through eight. Education and science, 42(192), 87-98. https://doi.org/10.15390/EB.2017.7318
  • Yıldırım,R. (2017). İlköğretim Türkçe 7 ders kitabı. Ez-de Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Kanık Uysal, P., Bilge, H., Patricia Wolters, A., Saka, Y., Yıldırım, K., & Rasinski, T. (2019). Relationships between turkish eighth-grade students’ oral reading efficacy, reading comprehension and achievement scores on a high-stakes achievement test. Reading Psychology, 40(4). https://doi.org/10.1080/02702711.2018.1555363

The Effect of the Echo Reading on the Reading Fluency Skills of Bilingual 8th Grade Students

Yıl 2023, Sayı: 58, 2454 - 2472, 27.12.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1277172

Öz

Although the methods of developing reading fluency skills have been frequently studied, there are not many studies conducted in the context of bilingual students, village schools, and secondary school students. This study examined the effect of echo reading on eight eighth-grade students who are bilingual. A one-group experimental design was used in the study conducted in a village school. The reading fluency data of the students tested in 1st-7th grade texts as pre- and post-tests. Descriptive analyses and the Wilcoxon signed-rank test were used to analyze the data. Findings indicated that, in seven weeks, students reached the instructional level in the second grade from the frustration level in the first grade. In addition, the average of the group increased in speed and accuracy in texts at all grade levels. These increases were significant at three grade levels for speed and accuracy. The findings of the study were discussed.

Kaynakça

  • Akkuş, Z. (2022). Akıcı okuma becerisi üzerine yapılan çalışmalardaki genel eğilimler: bir tematik içerik analizi çalışması (Yüksek lisans tezi). Ordu Üniversitesi.
  • Akyol, H. (2015). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Pegem Akademi.
  • Akyol, H., Ateş, S., Çetinkaya, Ç., Rasinski, V.T. ve Yıldırım, K. (2014). Okumayı değerlendirme: öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi.
  • Akyol, H., & Kodan, H. (2016). Okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Akıcı okuma stratejilerinin kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 7-21. https://doi.org/10.7822/omuefd.35.2.1
  • Akyol, M., & Baştuğ, M. (2015). Yapılandırılmış akıcı okuma yönteminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 125-141.
  • Aldı, M., Kaçalin, M., Günyüz, M., Özkan, M.A., Karataş, H.İ., Uncu, Ü., Duran, C. ve Gündoğdu, A. (2015). İlköğretim Türkçe 5 ders kitabı. Cem Yayıncılık.
  • Arhan, S., Başar, S. ve Demirel, T. (2017). İlköğretim Türkçe 8 ders kitabı. MEB.
  • Asrağ, A. C. (2009). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin anadil öğrenim problemleri ve sınıf iklimine etkisi: Türkçe konuşma problemi Şanlıurfa ili örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi.
  • Aşıkcan, M. (2019). Üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması. (Yayımlanmamış doktora tezi)Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Ayan, H.K., Arslan, Ü., Kul, S. ve Yılmaz, N. (2021). İlkokul Türkçe 4 ders kitabı. MEB.
  • Babayiǧit, S. (2014). The role of oral language skills in reading and listening comprehension of text: A comparison of monolingual (L1) and bilingual (L2) speakers of English language. Journal of Research in Reading, 37(1), 22-47. https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2012.01538.x
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi. Pegem Akademi.
  • Baştuğ, M. (2021). Akıcı okumayı geliştirme; kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Pegem Akademi.
  • Baştuğ, M. ve Akyol, H. (2012). Akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 394-411.
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290.
  • Baştuğ, M. ve Keskin, H.K (2012). Akıcı okuma becerileri ile anlama düzeyleri: Basit ve çıkarımsal arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 227-244.
  • Bayat, S. (2017). Reading comprehension skills of bilingual children in Turkey. European Journal of Education Studies, 3(6), 72–93. https://doi.org/10.5281/zenodo.572344
  • Bican, G. (2017). İki dilliliğin tanımlanması : Kuramsal tartışmalar ve güncel yaklaşımlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 353–366.
  • Bilge, H. (2022). More errors, better results? The relationship among high-stakes test achievement, reading error types, and reading fluency in different text types. Reading & Writing Quarterly, 1-19. https://doi.org/10.1080/10573569.2022.2142923
  • Bilge, H., & Kalenderoğlu, İ. (2022). The relationship between reading fluency, writing fluency, speaking fluency, reading comprehension, and vocabulary. Education and science, 47(209), 156-171. https://doi.org/10.15390/EB.2022.9609
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ceran, D., ve Deniz, K. (2015). TEOG sınavı sorularının okuma becerisiyle çözülebilme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(2), 92. https://doi.org/10.16916/aded.62200
  • Cevahir, E. (2020). SPSS ile Nicel Veri Analizi Rehberi. Kibele Yayınları.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çiftçi, Ö. & Temizyürek, F. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin ölçülmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9) , 109-129.
  • Doğan, Ö. (2022). Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okuma becerisine etkisi (Yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi.
  • Duran, E ve Yalçıntaş, E. (2021). Okumanın amaçları, türleri ve kuralları. E. Kolaç ve S. Dal (Ed.), Etkinliklerle Türkçe öğretimi içinde (ss. 151-179). Nobel.
  • Duran, E., ve Sezgin, B. (2012). Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okumaya etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 145-164.
  • Ege, B. (2019). Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okuma stratejilerinin etkisi. (Yüksek lisans tezi). Bayburt Üniversitesi.
  • Erdal, N. (2022). İlkokul Türkçe 2 ders kitabı. Ada Yayıncılık.
  • Eski, S.G. ve Aktaş, A. (2022). İlkokul Türkçe 1. sınıf ders kitabı. Bilim ve Kültür Yayınları.
  • Esmer, B. (2019). Okuduğunu anlama ile akıcı okuma, okur benlik algısı, okumaya adanmışlık ve okuyucu tepkisi ilişkileri. (Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi.
  • Fairbanks, G. (1937). The relation between eye-movements and voice in the oral reading of good and poor silent readers. Psychological Monographs, 48(3), 78–107.
  • Gözüküçük, M. (2015). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Yayımlamamış doktora tezi], Pamukkale Üniversitesi.
  • Güneş, F. (2017). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
  • Jiang, X. (2016). The role of oral reading fluency in esl reading comprehension among learners of different first language backgrounds. Reading Matrix: An International Online Journal, 16(2), 227-242.
  • Karaduman, B.E., Özdemir, E. ve Yılmaz, O. (2021). İlkokul Türkçe 3 ders kitabı. MEB.
  • Karasu, Y. F., ve Sidekli, S. (2021). İlköğretim 2. sınıf öğrencisinin akıcı okuma ve anlama düzeyinin geliştirilmesi üzerine eylem araştırması. 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, 50.
  • Kaushanskaya, M., Yoo, J., & Marian, V. (2011). The effect of second-language experience on Native-language processing. Vial–Vigo International Journal of Applied Linguistics, 8, 54-77.
  • Kızıltaş, Y. (2019). Ana dili farklı ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Klauda, S. L., & Guthrie, J. T. (2008). Relations of three compenents of reading fluency to reading comprehension. Journal of Educational Psychology, 100(2), 310–321. https://doi.org/10.1037/0022-0663.100.2.310
  • Koşan, Y. (2015). Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. (Yayıımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi.
  • Laberge, D., & Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6, 293-323.
  • Maden, A. (2020). Akıcı okuma ile ilgili lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri: bir betimsel analiz çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(2), 543-558.
  • Mathson, D. v., Allington, R. L., & Solic, K. L. (2006). Hijacking fluency and instructionally informative assessments. In T. Rasinski, C. Blachowicz, & K. Lems (Eds.), Fluency instruction: Research-based practices (ss. 106-122). The Guilford Press.
  • Midraj, J., & Midraj, S. (2013). Assessing the Arabic-English bilingual reading competences. Arab World English Journal, 4(2), 185-199.
  • Özhan, T. (2019). İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin ve anlama düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Öztürk, M. (2019). Kelime duvarı yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Rasinski, T. (2010). The fluent reader. Scholastic.
  • Rasinski, T., Padak, N. D., McKeon, C. A., Wilfong, L. G., Friedauer, J. A., & Heim, P. (2005). Is reading fluency a key for successful high school reading? Journal of Adolescent & Adult Literacy, 49(1), 22-27. https://doi.org/10.1598/JAAL.49.1.3
  • Rasinski, T., Paige, D., Rains, C., Stewart, F., Julovich, B., Prenkert, D., Rupley, W. H., & Nichols, W. D. (2017). Effects of intensive fluency instruction on the reading proficiency of third-grade struggling readers. Reading & Writing Quarterly, 33(6), 519-532. https://doi.org/10.1080/10573569.2016.1250144
  • Sidekli, S ve Altıntaş, E.Ç. (2021) Akıcı okuma ve teknikleri. E. Kolaç ve S. Dal (Ed.), Etkinliklerle Türkçe öğretimi içinde (s. 243-265). Nobel.
  • Soydaş, B. (2019). Dijital metinleri tekrarlı okumanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sümer, F.K., Muştu, G., Şengül, S. (2017). İlköğretim Türkçe 6 ders kitabı. MEB.
  • Şahin, K., ve Melanlıoğlu, D. (2021). Okuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırması. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 78-89.
  • Türk Dil Kurumu. (2023). Güncel Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 1.6.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yazıcı, T. (2019). Yankılı okuma(eko okuma) stratejisinin kullanımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeyini geliştirmeye etkisi (Yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Yıldırım, K., Rasinski, T., & Kaya, D. (2017). Fluency and comprehension of expository texts in Turkish students in grades four through eight. Education and science, 42(192), 87-98. https://doi.org/10.15390/EB.2017.7318
  • Yıldırım,R. (2017). İlköğretim Türkçe 7 ders kitabı. Ez-de Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Kanık Uysal, P., Bilge, H., Patricia Wolters, A., Saka, Y., Yıldırım, K., & Rasinski, T. (2019). Relationships between turkish eighth-grade students’ oral reading efficacy, reading comprehension and achievement scores on a high-stakes achievement test. Reading Psychology, 40(4). https://doi.org/10.1080/02702711.2018.1555363
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Altundal 0009-0001-4353-3689

Huzeyfe Bilge 0000-0001-7664-488X

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Altundal, B., & Bilge, H. (2023). Yankılayıcı Okuma Yönteminin İki Dilli 8. sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 2454-2472. https://doi.org/10.53444/deubefd.1277172