Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğilimler ve Yönelimler: Son 10 Yılda “The Journal Of Special Education” Dergisinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 59, 51 - 74, 29.03.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1318133

Öz

Belli bir amaca yönelik yayımlanan bilimsel dergiler, üretilen bilginin yayılmasına ve gelecek kuşaklara aktarılmasına katkı sağlamaktadır. Buradan hareketle bu araştırma, özel eğitim alanında saygın dergilerden olan “The Journal of Special Education” dergisinde son 10 yılda (2013-2022) yayımlanan makaleleri gözden geçirerek, özel eğitimdeki güncel gelişmeler hakkında fikir sahibi olmayı amaçlamaktadır. Araştırmada ayrıca, yayımlanan çalışmaları incelemek, özel eğitimdeki araştırma konularının yönelimini belirlemek ve araştırma yöntemlerine ilişkin eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak, anlatı derlemesi kullanılmış ve veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, derginin her yıl dört sayı çıkardığını ve her sayıda ortalama 20 çalışmaya yer verdiğini, dergide son 10 yıl içerisinde özel gereksinimi olan ve olmayan bireylerle yürütülmüş 204 çalışmanın yayımlandığını, yayımlanan çalışmaların tamamına yakınının Amerikalı araştırmacıların yayınları olduğunu, dergide daha çok nicel araştırma desenleriyle yürütülen çalışmaların yayımlandığını ve öğretim çalışmalarının ağırlıklı olduğunu göstermektedir. Bulgular, alanyazınla tartışılarak ileri araştırmalara yönelik öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Ahram, R., Kramarczuk Voulgarides, C., & Cruz, R. A. (2021). Understanding disability: High-Quality evidence in research on special education disproportionality. Review of Research in Education, 45(1), 311–345. https://doi.org/10.3102/0091732X20985069
  • Aktaş, B., Kot, M., & Yıkmış, A. (2020). Özel Eğitimde Geçiş Planlama ve Hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21 (1), 149-170. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.441254
  • American Psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.): American Psychological Association.
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tunçer, B., & Emran, B. (2010). The status of research in educational administration: An analysis of educational administration journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39(1), 59-77.
  • Beisser, S. R. (2008). Unintended consequences of No Child Left Behind mandates on gifted students. In Forum on Public Policy Online (Vol. 2008, No. 2, p. n2). Oxford Round Table.
  • Büyükafşar, K. (2017). Sağlık bilimleri alanında bilimsel makale yazma teknikleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (3), 252-269. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.321987
  • Byrd, D. R., & Alexander, M. (2020). Investigating special education teachers’ knowledge and skills: Preparing general teacher preparation for professional development. Journal of Pedagogical Research 4(2), 72-82. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.20200597
  • Clarke, S., & Dunlap, G. (2008). A Descriptive analysis of intervention research published in the Journal of Positive Behavior Interventions: 1999 Through 2005. Journal of Positive Behavior Interventions, 10(1), 67-71. https://doi.org/10.1177/1098300707311810 Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.), Sage.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, çev.). Eğiten Kitap.
  • Crocetti, E. 2016. Systematic reviews with meta-analysis: Why, when, and how. Emerging Adulthood, 4(1) 3-18. https://doi.org/10.1177/2167696815617076
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3412
  • Demiris, G., Parker Oliver, D., & Washington, K. T. (2019). Defining and analyzing the problem. G. Demiris, D. Parker Oliver, & K. T. Washington (Eds). Behavioral ıntervention research in hospice and palliative care (pp. 27-39). Academic Press
  • Dickson, R., Cherry, M. G., & Boland, A. (2017). Carrying out a systematic review as a master’s thesis. (Eds) A. Boland, M. G. Cherry, R. Dickson. In Doing a systematic review: A student’s guide. Sage Publishing.
  • Dogan, M., Celik, S., & Tomris, G. (2022). Analysis of mixed methods graduate thesis studies in special education programs in Turkey. Journal of Qualitative Research in Education,29, 1-32. https://doi.org/10.14689/enad.29.1
  • Dowrick, P. W., Anderson, J., Heyer, K., & Acosta, J. (2005). Postsecondary education across the USA: Experiences of adults with disabilities. Journal of Vocational Rehabilitation, 22(1), 41-47. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2012.326168
  • Dunkin, M. J. (1996). Types of errors in synthesizing education research. Review of Educational Research, 66(2), 87-97. https://doi.org/10.3102/00346543066002087
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 140-147.
  • Gönüldaş, H., & Gümüşkaya, Ö. (2022). Özel eğitim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları ile kaygı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 19-43. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-780851
  • Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2016). Review of studies on physical activities of individuals with autism spectrum disorders (ASD). Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, 17(3), 347-376. https://doi.org/10.21565
  • Güçlü, N., & Bayrakçı, M., (2004). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi ve Hiçbir Çocuğun Eğitimsiz Kalmaması Reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Güner-Yıldız, N., Melekoğlu, M. A., & Tunç Paftalı, A. (2016). Türkiye’de özel eğitim araştırmalarında eğilimler. İlköğretim Online, 15 (4), 0-0. https://doi.org/10.17051/io.2016.06677
  • Individuals with Disabilities Education Improvement Act of 2004. (IDEA, 2004). P.L. 108- 446, 20 U.S.C. $ 1400 et seq. https://ies.ed.gov/ncser/pdf/pl108-446.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kaplan, S. N. (2004). Where we stand determines the answers to the question: Can the no child left behind legislation be beneficial to gifted students?. Roeper Review, 26(3), 124-125. https://doi.org/10.1080/02783190409554256
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33.
  • Küçük, M. E., Umut, A. L., & Olcay, N. E. (2008). Türkiye’de bilimsel elektronik dergiler. Türk Kütüphaneciliği, 22(3), 308-319.
  • Maenner, M. J., Warren, Z., Williams, A. R., et al. (2023). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years — Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network, 11 Sites, United States, 2020. MMWR Surveillance Summarize, 72(2), 1-14. http://dx.doi.org/10.15585/mmwr.ss7202a1.
  • Mastropieri, M. A., Berkeley, S., McDuffie, K. A., Graff, H., Marshak, L., Conners, N. A., Diamond, C. M., Simpkins, P., Bpwdey, F. R., Fulcher, A., Scruggs, T. E., & Cuenca-Sanchez, Y. (2009). What is published in the field of special education? An analysis of 11 prominent journals. Exceptional Children, 76(1), 95-109. https://doi.org/10.1177/001440290907600105
  • MEB (2018). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180707-8.htm adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2020). Türkiye’de özel eğitim hizmetleri. Afşar Ofset. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_09/13143029_TURKYYEYDE_OZEL_EYYTYM_HYZMETLERY.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Mills, G. E., & Gay, R. E. (2019). Educational research: Competencies for analysis and applications (12th ed.). Pearson.
  • National Center for Education Statistics. (2022). Students with disabilities. Condition of education. U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. https://nces.ed.gov/programs/coe/indicator/cgg adresinden erişilmiştir.
  • Newman, L., Wagner, M., Knokey, A.-M., Marder, C., Nagle, K., Shaver, D., Wei, X., Cameto, R., Contreras, E., Ferguson, K., Greene, S., & Schwarting, M. (2011). the post-high school outcomes of young adults with disabilities up to 8 years after high school. A report from the national longitudinal transition study-2 (NLTS2) (NCSER 2011-3005). Menlo Park, CA: SRI International. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED524044.pdf
  • No Child Left Behind Act (NCLB, 2001). No child left behind act. US Department of Education.
  • Öğülmüş, K., & Vuran, S. (2016). Schoolwide positive behavioral interventions and support practices: Review of studies in the Journal of Positive Behavior Interventions. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(5), 1693–1710. https://doi.org/10.12738/estp.2016.5.0264
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2022). Yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html adresinden erişilmiştir.
  • Paul, J., & Barari, M. (2022). Meta‐analysis and traditional systematic literature reviews—What, why, when, where, and how? Psychology and Marketing, 39(6), 1099-1115. https://doi.org/10.1002/mar.21657
  • Rousseau, R. (2002). Journal evaluation: Technical and practical issues. Library Trends, 50(3), 419-439.
  • Sakallı Demirok, M., Bağlama, B., & Beşgül, M. (2015). A Content Analysis of the Studies in Special Education Area. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197(2015), 2459-2467. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.311
  • Sanetti, L. M. H., Dobey, L. M., & Gritter, K. L. (2012). Treatment integrity of interventions with children in the Journal of Positive Behavior Interventions From 1999 to 2009. Journal of Positive Behavior Interventions, 14(1), 29-46. https://doi.org/10.1177/1098300711405853
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173).
  • Sinclair, J., Hansen, S. G., Machalicek, W., Knowles, C., Hirano, K. A., Dolata, J. K., Blakely, A. W., Seeley, J., & Murray, C. (2018). A 16-year review of participant diversity in intervention research across a selection of 12 special education journals. Exceptional Children, 84(3), 312-329. https://doi.org/10.1177/0014402918756989
  • Şahin, V. (2022). Kitap incelemesi: Tek denekli araştırma yöntemleri: Özel eğitim ve davranış bilimlerinde uygulamalar. Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 4(1), 92-99. https://doi.org/10.37233/TRSPED.2022.0124
  • Tekin-İftar, E. (ed.). (2017). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar. Anı Yayıncılık Tiryakioğlu, Ö. (2014). Content analysis of the articles published in the ankara university special education journal within the years 2004-2013, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 1164-1170. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.572
  • Toraman, S. (2021). Karma yöntemler araştırması: Kısa tarihi, tanımı, bakış açıları ve temel kavramlar/Mixed methods research: A brief history, definitions, perspectives, and key elements. Nitel Sosyal Bilimler, 3(1), 1-29. https://doi.org/10.47105/nsb.847688
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Van Naarden Braun, K., Christensen, D., Doernberg, N., Schieve, L., Rice, C., Wiggins, L., ... & Yeargin-Allsopp, M. (2015). Trends in the prevalence of autism spectrum disorder, cerebral palsy, hearing loss, intellectual disability, and vision impairment, metropolitan Atlanta, 1991–2010. PloS One, 10(4), e0124120. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0124120
  • World Health Organization (WHO; 2022). Disability. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/disability-and-health adresinden erişilmiştir.
  • Yanık, Ş., Kocaoğlu, A., & Aktaş, B. (2023). Türkiye’de özel eğitim alanindaki yönelimler: Ankara üniversitesi eğitim bilimleri fakültesi özel eğitim dergisi’nde yayimlanan araştirmalarin incelenmesi, 7.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı) Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızeli, A., & Bahşişoğlu, H. K. (2020). Bilgi dünyası: Bir düşünceden bilimsel dergiye (1998-2013). Bilgi Dünyası, 21(2), 351-364. https://doi.org/10.15612/BD.2020.582
  • Yılmaz-Yenioğlu, B. & Melekoğlu, M. A. (2021). Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneği olan iki kere farklı bireylere yönelik yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 22(4), 999-1024. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.696065
  • Yılmaz, K. (2021). Sosyal bilimlerde ve eğitim bilimlerinde sistematik derleme, meta değerlendirme ve bibliyometrik analizler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1457-1490. https://doi.org/10.33206/mjss.791537

Trends and Tendencies: A Review of The Studies Published in “The Journal of Special Education” in The Past Decade

Yıl 2024, Sayı: 59, 51 - 74, 29.03.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1318133

Öz

Academic journals, prepared for a specific purpose, contribute to disseminating and transferring knowledge and developments to future generations. Periodically evaluating and analyzing the content of these scientific journals can be an essential tool to understand the development process of the journals and contribute to the readers’ ability to follow the scientific developments in the relevant field. Based on this need, the research aims to have an idea about the current developments in special education by reviewing the articles published in the last decade (2013-2022) in “The Journal of Special Education” one of the prestigious journals in the discipline of special education. The study also aimed to examine the published studies, to determine the tendencies of the research topics in special education, and to obtain information about the trends in research methods. The study used a narrative review as a research design. The findings show that the journal publishes four issues each year and includes an average of 20 studies in each issue. A total of 204 studies were conducted with participants with and without special needs participants in the last 10 years. Many participants with special needs were individuals with autism spectrum disorder and intellectual disability, and a considerable of the individuals were between the ages of 7 and 18. Most of the participants without special needs were teachers. Almost all of the studies are American researchers’/authors’ publications. The findings also show that studies conducted with quantitative research designs are mostly published in the journal, and systematic instruction studies are extensive. The findings are discussed, and suggestions for further research are made.

Kaynakça

  • Ahram, R., Kramarczuk Voulgarides, C., & Cruz, R. A. (2021). Understanding disability: High-Quality evidence in research on special education disproportionality. Review of Research in Education, 45(1), 311–345. https://doi.org/10.3102/0091732X20985069
  • Aktaş, B., Kot, M., & Yıkmış, A. (2020). Özel Eğitimde Geçiş Planlama ve Hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21 (1), 149-170. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.441254
  • American Psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.): American Psychological Association.
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tunçer, B., & Emran, B. (2010). The status of research in educational administration: An analysis of educational administration journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39(1), 59-77.
  • Beisser, S. R. (2008). Unintended consequences of No Child Left Behind mandates on gifted students. In Forum on Public Policy Online (Vol. 2008, No. 2, p. n2). Oxford Round Table.
  • Büyükafşar, K. (2017). Sağlık bilimleri alanında bilimsel makale yazma teknikleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (3), 252-269. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.321987
  • Byrd, D. R., & Alexander, M. (2020). Investigating special education teachers’ knowledge and skills: Preparing general teacher preparation for professional development. Journal of Pedagogical Research 4(2), 72-82. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.20200597
  • Clarke, S., & Dunlap, G. (2008). A Descriptive analysis of intervention research published in the Journal of Positive Behavior Interventions: 1999 Through 2005. Journal of Positive Behavior Interventions, 10(1), 67-71. https://doi.org/10.1177/1098300707311810 Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.), Sage.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, çev.). Eğiten Kitap.
  • Crocetti, E. 2016. Systematic reviews with meta-analysis: Why, when, and how. Emerging Adulthood, 4(1) 3-18. https://doi.org/10.1177/2167696815617076
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3412
  • Demiris, G., Parker Oliver, D., & Washington, K. T. (2019). Defining and analyzing the problem. G. Demiris, D. Parker Oliver, & K. T. Washington (Eds). Behavioral ıntervention research in hospice and palliative care (pp. 27-39). Academic Press
  • Dickson, R., Cherry, M. G., & Boland, A. (2017). Carrying out a systematic review as a master’s thesis. (Eds) A. Boland, M. G. Cherry, R. Dickson. In Doing a systematic review: A student’s guide. Sage Publishing.
  • Dogan, M., Celik, S., & Tomris, G. (2022). Analysis of mixed methods graduate thesis studies in special education programs in Turkey. Journal of Qualitative Research in Education,29, 1-32. https://doi.org/10.14689/enad.29.1
  • Dowrick, P. W., Anderson, J., Heyer, K., & Acosta, J. (2005). Postsecondary education across the USA: Experiences of adults with disabilities. Journal of Vocational Rehabilitation, 22(1), 41-47. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2012.326168
  • Dunkin, M. J. (1996). Types of errors in synthesizing education research. Review of Educational Research, 66(2), 87-97. https://doi.org/10.3102/00346543066002087
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 140-147.
  • Gönüldaş, H., & Gümüşkaya, Ö. (2022). Özel eğitim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları ile kaygı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 19-43. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-780851
  • Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2016). Review of studies on physical activities of individuals with autism spectrum disorders (ASD). Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, 17(3), 347-376. https://doi.org/10.21565
  • Güçlü, N., & Bayrakçı, M., (2004). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi ve Hiçbir Çocuğun Eğitimsiz Kalmaması Reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Güner-Yıldız, N., Melekoğlu, M. A., & Tunç Paftalı, A. (2016). Türkiye’de özel eğitim araştırmalarında eğilimler. İlköğretim Online, 15 (4), 0-0. https://doi.org/10.17051/io.2016.06677
  • Individuals with Disabilities Education Improvement Act of 2004. (IDEA, 2004). P.L. 108- 446, 20 U.S.C. $ 1400 et seq. https://ies.ed.gov/ncser/pdf/pl108-446.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kaplan, S. N. (2004). Where we stand determines the answers to the question: Can the no child left behind legislation be beneficial to gifted students?. Roeper Review, 26(3), 124-125. https://doi.org/10.1080/02783190409554256
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-33.
  • Küçük, M. E., Umut, A. L., & Olcay, N. E. (2008). Türkiye’de bilimsel elektronik dergiler. Türk Kütüphaneciliği, 22(3), 308-319.
  • Maenner, M. J., Warren, Z., Williams, A. R., et al. (2023). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years — Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network, 11 Sites, United States, 2020. MMWR Surveillance Summarize, 72(2), 1-14. http://dx.doi.org/10.15585/mmwr.ss7202a1.
  • Mastropieri, M. A., Berkeley, S., McDuffie, K. A., Graff, H., Marshak, L., Conners, N. A., Diamond, C. M., Simpkins, P., Bpwdey, F. R., Fulcher, A., Scruggs, T. E., & Cuenca-Sanchez, Y. (2009). What is published in the field of special education? An analysis of 11 prominent journals. Exceptional Children, 76(1), 95-109. https://doi.org/10.1177/001440290907600105
  • MEB (2018). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/07/20180707-8.htm adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2020). Türkiye’de özel eğitim hizmetleri. Afşar Ofset. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_09/13143029_TURKYYEYDE_OZEL_EYYTYM_HYZMETLERY.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Mills, G. E., & Gay, R. E. (2019). Educational research: Competencies for analysis and applications (12th ed.). Pearson.
  • National Center for Education Statistics. (2022). Students with disabilities. Condition of education. U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. https://nces.ed.gov/programs/coe/indicator/cgg adresinden erişilmiştir.
  • Newman, L., Wagner, M., Knokey, A.-M., Marder, C., Nagle, K., Shaver, D., Wei, X., Cameto, R., Contreras, E., Ferguson, K., Greene, S., & Schwarting, M. (2011). the post-high school outcomes of young adults with disabilities up to 8 years after high school. A report from the national longitudinal transition study-2 (NLTS2) (NCSER 2011-3005). Menlo Park, CA: SRI International. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED524044.pdf
  • No Child Left Behind Act (NCLB, 2001). No child left behind act. US Department of Education.
  • Öğülmüş, K., & Vuran, S. (2016). Schoolwide positive behavioral interventions and support practices: Review of studies in the Journal of Positive Behavior Interventions. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(5), 1693–1710. https://doi.org/10.12738/estp.2016.5.0264
  • Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2022). Yükseköğretim programları ve kontenjanları kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html adresinden erişilmiştir.
  • Paul, J., & Barari, M. (2022). Meta‐analysis and traditional systematic literature reviews—What, why, when, where, and how? Psychology and Marketing, 39(6), 1099-1115. https://doi.org/10.1002/mar.21657
  • Rousseau, R. (2002). Journal evaluation: Technical and practical issues. Library Trends, 50(3), 419-439.
  • Sakallı Demirok, M., Bağlama, B., & Beşgül, M. (2015). A Content Analysis of the Studies in Special Education Area. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197(2015), 2459-2467. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.311
  • Sanetti, L. M. H., Dobey, L. M., & Gritter, K. L. (2012). Treatment integrity of interventions with children in the Journal of Positive Behavior Interventions From 1999 to 2009. Journal of Positive Behavior Interventions, 14(1), 29-46. https://doi.org/10.1177/1098300711405853
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173).
  • Sinclair, J., Hansen, S. G., Machalicek, W., Knowles, C., Hirano, K. A., Dolata, J. K., Blakely, A. W., Seeley, J., & Murray, C. (2018). A 16-year review of participant diversity in intervention research across a selection of 12 special education journals. Exceptional Children, 84(3), 312-329. https://doi.org/10.1177/0014402918756989
  • Şahin, V. (2022). Kitap incelemesi: Tek denekli araştırma yöntemleri: Özel eğitim ve davranış bilimlerinde uygulamalar. Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 4(1), 92-99. https://doi.org/10.37233/TRSPED.2022.0124
  • Tekin-İftar, E. (ed.). (2017). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar. Anı Yayıncılık Tiryakioğlu, Ö. (2014). Content analysis of the articles published in the ankara university special education journal within the years 2004-2013, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 1164-1170. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.572
  • Toraman, S. (2021). Karma yöntemler araştırması: Kısa tarihi, tanımı, bakış açıları ve temel kavramlar/Mixed methods research: A brief history, definitions, perspectives, and key elements. Nitel Sosyal Bilimler, 3(1), 1-29. https://doi.org/10.47105/nsb.847688
  • Ültay, E., Akyurt, H., & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 188-201. https://doi.org/10.21733/ibad.871703
  • Van Naarden Braun, K., Christensen, D., Doernberg, N., Schieve, L., Rice, C., Wiggins, L., ... & Yeargin-Allsopp, M. (2015). Trends in the prevalence of autism spectrum disorder, cerebral palsy, hearing loss, intellectual disability, and vision impairment, metropolitan Atlanta, 1991–2010. PloS One, 10(4), e0124120. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0124120
  • World Health Organization (WHO; 2022). Disability. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/disability-and-health adresinden erişilmiştir.
  • Yanık, Ş., Kocaoğlu, A., & Aktaş, B. (2023). Türkiye’de özel eğitim alanindaki yönelimler: Ankara üniversitesi eğitim bilimleri fakültesi özel eğitim dergisi’nde yayimlanan araştirmalarin incelenmesi, 7.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2023), Eskişehir, Türkiye.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (12. Baskı) Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızeli, A., & Bahşişoğlu, H. K. (2020). Bilgi dünyası: Bir düşünceden bilimsel dergiye (1998-2013). Bilgi Dünyası, 21(2), 351-364. https://doi.org/10.15612/BD.2020.582
  • Yılmaz-Yenioğlu, B. & Melekoğlu, M. A. (2021). Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneği olan iki kere farklı bireylere yönelik yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 22(4), 999-1024. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.696065
  • Yılmaz, K. (2021). Sosyal bilimlerde ve eğitim bilimlerinde sistematik derleme, meta değerlendirme ve bibliyometrik analizler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1457-1490. https://doi.org/10.33206/mjss.791537
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Gülboy 0000-0001-6732-1536

Abdulkadir Kocaoğlu 0000-0002-6321-1222

Şerife Yücesoy Özkan 0000-0002-0529-0639

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 59

Kaynak Göster

APA Gülboy, H., Kocaoğlu, A., & Yücesoy Özkan, Ş. (2024). Eğilimler ve Yönelimler: Son 10 Yılda “The Journal Of Special Education” Dergisinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(59), 51-74. https://doi.org/10.53444/deubefd.1318133