In the globalized world, numerous skills are needed for 21st-century language teachers, ranging from digital literacy to ecological literacy and critical literacy. This study investigated the relationship between preservice ELT teachers' ecological and critical literacy skills. The study adopted the quantitative survey method to accomplish this aim. The analyses showed that a slight correlation existed between preservice ELT teachers' ecological and critical literacy skills. The role of gender, age, and academic success (GPA) in the preservice ELT teachers' ecological and critical literacy skills was the second focus of the current study. The results revealed that there was a significant difference between female and male participants in favour of the female participants in terms of ecological literacy. As for the other variables, the results showed that there was no connection among these literacy types, and these variables did not play a crucial role in the participants' ecological and critical literacy skills.
Küreselleşen dünyada, 21. yüzyıl dil öğretmenlerinin ihtiyaç duyduğu dijital okuryazarlıktan, ekolojik okuryazarlığa ve eleştirel okuryazarlığa kadar çok sayıda beceri bulunmaktadır. Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlığı ile eleştirel okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Analizler, İngilizce öğretmen adaylarının ekolojik ve eleştirel okuryazarlık becerileri arasında hafif bir korelasyon olduğunu göstermiştir. Hizmet öncesi İngilizce öğretmeni adaylarının ekolojik ve eleştirel okuryazarlık becerilerinde cinsiyet, yaş ve akademik başarının (GPA) rolü bu çalışmanın ikinci odak noktası olmuştur. Sonuçlar, ekolojik okuryazarlık açısından kadın ve erkek katılımcılar arasında kadın katılımcılar lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Diğer değişkenlere gelince, sonuçlar bu okuryazarlık türleri arasında bir bağlantı olmadığını ve bu değişkenlerin katılımcıların ekolojik ve eleştirel okuryazarlık becerilerinde çok önemli bir rol oynamadığını göstermiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 61 |