Fen bilimleri öğretmen adaylarının nanobiyoteknolojiye yönelik tutumlarını belirlemek ve nanobiyoteknolojiye yönelik tutumların cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklarını ortaya koymak bu araştırmanın amacıdır. Hiçbir müdahale olmadan güncel bir durumu ortaya koymak adına tasarlanan bu araştırma bir tarama araştırmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 173 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem grubu seçilirken amaçsal örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Gül tarafından 2017 yılında geliştirilen “Nanobiyoteknoloji Tutum Ölçeği” kullanılacaktır. Veriler analiz edilirken veriler normal dağılım göstermediği için nonparametrik testlerden Mann Whitney U-Testi ve Kruskall Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen öğretmen adaylarının nanobiyoteknolojiye yönelik tutumlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi ve Biyoloji 3 dersini alma durumları ile nanbiyoteknoloji farkındalıkları arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür.
fen eğitimi biyoteknoloji nanobiyoteknoloji fen öğretmen adayları
The aim of this research is to determine the attitudes of science teacher candidates towards nanobiotechnology and to reveal the differences in attitudes towards nanobiotechnology according to gender and grade level variables. This research, designed to reveal a current situation without any intervention, is a survey research. The sample group of the research consists of 173 science teacher candidates studying at the Faculty of Education. While selecting the sample group, appropriate sampling, one of the purposeful sampling methods, was used. In this research, the "Nanobiotechnology Attitude Scale" developed by Gül in 2017 will be used as a data collection tool. While analyzing the data, Mann Whitney U-Test and Kruskall Wallis Test, which are nonparametric tests, were used since the data did not show a normal distribution. As a result of the research, it was concluded that the attitudes of science teacher candidates towards nanobiotechnology did not differ significantly according to gender. It was observed that there was a significant difference between the grade level and the status of taking the Biology 3 course and their awareness of nanobiotechnology.
science education biotechnology nanobiotechnology preservice science teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 65 |