Deniz yoluyla gerçekleşen taşımacılık geçmişte olduğu gibi günümüzde de önemli
bir yere sahip olup; yapılan işin ağırlığı deniz iş hukuku ile ilgili farklı düzenlemeleri
zorunlu kılmıştır. Bu çalışmada gemi adamlarının hizmet sözleşmelerinin sona ermesi;
Türk mevzuatı, Uluslararası Çalışma Örgütü Sözleşmeleri, öğretideki farklı düşünceler,
içtihatlar, yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler ışığında değerlendirilmiştir.
Çalışma üç ana bölüm altında incelenmiştir. İlk bölümde deniz hizmet sözleşmesi
üzerinde durularak; sözleşmenin tarafları incelenmiştir. İkinci bölümde hizmet
sözleşmesinin sona erme nedenleri hem donatan hem de gemi adamı açısından ele
alınmıştır. Son bölümde ise hizmet sözleşmesinin sona ermesinin hukuki sonuçlarına
değinilmiştir.
Sorunların temelini; mevzuatın yetersizliği ile denizcilik kural ve teamüllerinin tam
olarak bilinmemesi oluşturmaktadır. Günümüz ihtiyaçlarına cevap veren mevzuat
yapılanması, konuya hakim hukukçular ve akademisyenler, haklarını ve yükümlülüklerini
iyi bilen donatan ve gemi adamları söz konusu sorunların çözümünde önemli bir yere sahip
olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts