Marka, tescil edildiği mal veya hizmete ilişkin olarak işletmenin
ürününün kalitesi, fiyatı gibi çeşitli çağrışımlar yaratan önemli bir araçtır.
Bunun sonucu, özellikle yoğun mal ve hizmet arzının söz konusu olduğu
pazarlarda, yeni mal ve hizmetlerin
müşteriler tarafından tanınmasında,
markanın öneminin artmasıdır
. Bu nedenle, pazara yeni giren rakipler için
daima daha dikkat çekici, ilginç ve akılda kalan markalar yaratmak adeta
zorunluluk haline gelmiştir. Bu amaçla özellikle, soyut renklerin, seslerin ve
üç boyutlu işaretlerin marka olarak tescili önem kazanmıştır. Bu durum, soyut
renklerin, seslerin ve üç boyutlu işaretlerin de 556 sayılı MarkKHK’ya göre
marka olarak tescil edilip edilemeyeceği veya hangi koşullarda tescil
edilebileceklerinin incelenmesini gerektirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, HeinOnline, GoogleScholar, Academindex, Sherpa Romeo, Ulrich’s Periodicals Directory ve Asos Index veri tabanlarında taranmaktadır.
Dergimiz 2024 Mayıs sayısından itibaren yalnızca elektronik ortamda yayınlanacaktır.
Dokuz Eylul University Publishing Web-Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts