Boğazlar, özellikle karasularının azamî genişliği olarak 12 deniz
milinin benimsenmesiyle birlikte önemleri artan coğrafî deniz alanları olarak karşımıza çıkmışlardır
. Bu dar deniz alanları birçok deniz alanının birbiriyle
bağlanmasını sağlamakta; böylelikle, başta ticarî aktiviteler olmak üzere
askerî ve daha birçok faaliyetin denizlerde gerçekleştirilebilmesinde oldukça
ciddî rol oynamaktadırlar
. III. Deniz Hukuku Konferansı esnasında, özellikle büyük denizci devletler karasuları genişliğinin arttırılmasını boğazlardan geçiş serbestisine bağlamakta ısrarcı olmuş
ve sonucunda da 1982
tarihli Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesinde boğazlar için dâhil
oldukları benzeri diğer ülkesel deniz yetki alanlarına vakfedilden daha
liberal bir geçiş sistemi olan “transit geçiş rejimi” (transit passage régime)
benimsenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt 16 Özel Sayı |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, HeinOnline, GoogleScholar, Academindex, Sherpa Romeo, Ulrich’s Periodicals Directory ve Asos Index veri tabanlarında taranmaktadır.
Dergimiz 2024 Mayıs sayısından itibaren yalnızca elektronik ortamda yayınlanacaktır.
Dokuz Eylul University Publishing Web-Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts