Bir alışveriş sepetiyle kasaya ödeme yapmak için gelen müşteriler
arasında, yeteri kadar koltuk bulunmayan bir otobüse binmek için durakta
bekleyen insanlar arasında hizmetten yararlanma sırası sosyal kurallar neticesinde şekillenmektedir. Birileri daima fazla beklemek zorunda kalır ve
kimse bekleyenin kendisi olmasını istemez. Bazen de bir hastanede muayene
sırası beklerken, randevu saatinde orada olmamıza rağmen doktorun bizden
önceki hasta ile çok zaman geçirdiğinden şikâyetçi oluruz. Aslında herkes en
az diğeri kadar hastadır, herkes en az diğeri kadar müşteridir. İşte bazı
hizmetlerden aynı anda yararlanmak isteyen şahıslar arasında belirli bir
sıranın oluşturulması ve o hizmetten mümkün olduğu kadar fazla sayıda
kişinin yararlandırılması için hem bir sıralama hem de bir zamanlama yapılması gerekir. Havalimanları anılan zorunluluğun doğduğu hizmet alanlarından biridir. Havalimanında, yolcu ve/veya yük taşımayı üstlenen pek çok
taşıyıcı ile o seferin gerçekleştirilebilmesi için taşıyıcıya mal veya hizmet
sağlayan tüm şahısların aynı anda buluşmaları gereklidir. Bu sebeple uçakların ne zaman, hangi park alanı veya körüğe yanaşacağı, ne kadar süre
içinde yolcu ve yük alarak uçuşa hazır olacağı önceden belirlenmiş olmalıdır. Taşıyıcının sefer icra etmek amacıyla iniş veya kalkış yapmak için
ihtiyaç duyduğu zaman dilimine slot, bu zaman diliminin belirli sıra ve
kurallar çerçevesinde tahsis edilmesine slot tahsisi denmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt 12 Özel Sayı |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, HeinOnline, GoogleScholar, Academindex, Sherpa Romeo, Ulrich’s Periodicals Directory ve Asos Index veri tabanlarında taranmaktadır.
Dergimiz 2024 Mayıs sayısından itibaren yalnızca elektronik ortamda yayınlanacaktır.
Dokuz Eylul University Publishing Web-Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts