Introduction: Student-centered education, education satisfaction, expectations are important in quality education systems. Objectives: This study is conducted to determine the education satisfication of nursing students and thefactor levels influencing this. Methods: Sample of the research is formend by 284 students in Nursing Department of Ondokuz Mayıs University Health College between spring semester 2013- 2014. Data are collected using personal form and Student Satisfaction Scale - Short Form. Data analysis in SPSS 16 program average, percentage calculations with one-way ANOVA and t-test was performed. Results: Research students participating in the average age of 20.42 ± 1.96, 75.4% female, 33.1% of the first class students, 51.1% of nursing department is satisfied, 38.7% of the school is satisfied and 54.1% of academic success are good perceived as stated. SSS-SF taken from the total average score is determined as 167.56 ± 40.59, lower size item with the highest mean score of 3.24 ± 0.82 with the teaching staff size has been received. This was followed; school administration (3.20 ± 0.82), participation in decision making (3.19 ± 0.84), the quality of education and training (3.10 ± 0.87), scientific, social and technical facilities (3.08 ± 082) was followed. Conclusions: Research results have a medium level of satisfaction of the students and highest point average among scale sub-dimensions is the academic lecturers
Nursing Nurse student Satisfaction Student satisfaction scale
Giriş: Kaliteli ve öğrenci merkezli eğitim anlayışında eğitimin odak noktasında bulunan öğrencinin kuruma ilişkin tutumu, memnuniyeti, beklentileri önemlidir.Amaç: Araştırma, bir hemşirelik yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin doyumunu belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2013- 2014 bahar yarıyılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 284 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan 20 soruluk anket ve ‘Öğrenci Doyum Ölçeği- Kısa Form (ÖDÖ-KF)’ yardımı ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 16 paket programında ortalama, yüzdelik hesaplamaları tek yönlü varyans analizi ve t testi ile yapılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.42±1.96, %75.4’ü bayan, %33.1’inin hemşirelik 1. Sınıf öğrencisi, %51.1’i hemşirelik bölümünden memnun olduğunu, %38.7’si okuldan memnun olduğunu ve %54.1’i akademik başarı durumlarını iyi olarak algıladıklarını ifade etmişlerdir. ÖDÖ-KF’dan alınan toplam ortalama puan 167.56±40.59 olarak saptanırken, alt boyut madde puan ortalaması en yüksek olan 3.24±0.82 ile öğretim elemanları alt boyutu olmuştur. Bunu sırasıyla; okul yönetimi (3.20±0.82), kararlara katılım (3.19±0.84), eğitim öğretimin niteliği (3.10 ±0.87), bilimsel sosyal ve teknik olanaklar (3.08±082) izlemiştir.Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin doyumunun orta düzeyde olduğu ve en yüksek puan ortalamasının öğretim elemanlarına ilişkin alt boyuta ait olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.