Giriş: Eleştirel düşünme; kendine güven, atılganlık, sorumluluk alma, problem çözme becerilerini gerektiren karmaşık bir süreçtir. Eleştirel
düşünme gücünü kazanmada öğrencilerin etkin rol aldığı eğitim yöntemlerini kullanmak önemlidir. Amaç: Çalışma, entegre müfredat ve
interaktif eğitim yöntemleri uygulanan hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma, derslerin modüler sistemle, entegre müfredat ve interaktif eğitim yöntemiyle işlendiği bir sağlık yüksekokulunda
yapılmıştır. Okulda, 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında entegre müfredata geçilmiş ve hemşirelik bölümüne kayıt yaptıran bütün öğrenciler
(N = 47) çalışmaya alınmıştır. Öğrencilere birinci sınıfta sosyodemografik özelliklere ilişkin anket formu; birinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta
Watson-Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeği uygulanmıştır. Veriler, homojenlik ve tekrarlı ölçümlerde varyans analizi testleri ile
değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin, %31.9’unun 18 yaşında olduğu, %51.1’inin kendisini atak-girişken olarak
tanımladığı, %93.6’sının çekirdek ailede yaşadığı, %55.3’ünün annesinin, %34.3’ünün babasının ilkokul mezunu olduğu belirlenmiştir.
Öğrencilerin üçüncü sınıftaki eleştirel düşünmeye ilişkin tüm ölçek puan ortalamalarının birinci ve dördüncü sınıfa göre fazla olduğu
saptanmıştır (p < .001). Yapılan tekrarlı ölçümlerde özellikle çıkarsama, yorumlama ve tartışmaların değerlendirilmesi alt ölçek ve genel
toplam puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak önemli olduğu belirlenmiştir (p < .05). Sonuç: Entegre müfredat ve interaktif
öğretim yöntemiyle yapılan eğitimin öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmektedir.
Eleştirel Düşünme Entegre Müfredat Hemşirelik Eğitimi İnteraktif Eğitim Yöntemleri.
Background: Critical thinking is a complex process that requires self-confidence, assertiveness, taking responsibility and problem solving
skills. In developing critical thinking ability, it is important to use educational methods that students play active role. Objectives: The aim of
this study was to determine the critical thinking levels of nursing students' that applied integrated curriculum and interactive educational
methods. Methods: The study was conducted in a health school that taught lessons with integrated curriculum, interactive educational
methods and modular system. The school was adopted an integrated curriculum in the academic year 2005-2006. The research group
consisted of all nursing students (N = 47) attending to nursing department. The data was collected by a questionnaire form (in the first-grade)
and Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal Scale (in the first, third and fourth-grades). The data were evaluated by tests of homogeneity
and analysis of variance for repeated measurements. Results: Of the students, 31.9% were 18 years old, 51.1% described as confidentassertive themselves, 93.6% lived in nuclear family were determined. Also, 55.3% their mother and, 34.3% their father were graduated from
primary school. All the critical thinking mean scores of students measured in the third-grade were higher than the first and fourth-grade (p <
.001). In repeated measurements, it was determined were statistically significant differences between the mean scores of interpretation,
evaluation of the discussions subscales and total (p < .05). Conclusion: It is seen that education used integrated curriculum and interactive
educational methods are a positive impact on critical thinking levels of nursing students
Critical Thinking Integrated Curriculum Interactive Educational Methods Nursing Education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.