Giriş: Yabancı uyruklu öğrencilerin farklı dil ve kültürel özelliklere sahip olması, sağlık hizmeti alımı ve kadın sağlığı açısından önemlidir.
Amaç: Çalışmada yabancı uyruklu kadın öğrencilerin kültürel özelliklerinin kadın sağlığı ve sağlık bakım hizmeti alma durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Kesitsel ve tanımlatıcı nitelikte olan araştırmanın örneklemini 2019-2020 güz yarıyılında ULUTÖMER’de öğrenim gören, 27 ülkeden oluşan, 62 kadın öğrenci oluşturdu. Verileri toplama aracı olarak “Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi” kullanılmıştır.
Bulgular: Yaş ortalaması 20.66±2.52 olan kadın öğrencilerin %93.5’i bekârdır. Bu öğrencilerin menstruasyon ağrısı için geleneksel ya da tıbbi tedavi uygulamalarının ülkeler arasında anlamlı düzeyde farklı olduğu belirlenmiştir (p < .005). Çalışmada öğrencilerin sağlık bakım sistemi ilişkin bilgi engelli ve kadın sağlığına ilişkin kültürel uygulamaları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r = .253, p = .047). Öğrencilerin sağlık hizmeti alımında iletişim engeli ile inancı gereği sağlık bakım hizmeti alamaya engel olan durumlar arasında orta düzeyde negatif yönlü (r = -.317, p = .012), sağlık bakım hizmetine ulaşım engeli arasında da pozitif yönlü güçlü ilişki olduğu tespit edilmiştir (r = .480, p = .000).
Sonuç: Yabancı uyruklu kadın öğrencilerin kadın sağlığına ilişkin kültürel uygulamaları ile sağlık bakım hizmetinde yaşadıkları engeller arasında pozitif yönde ilişki belirlenmiştir. Öğrencilerin sağlık hizmeti alımında iletişim engeli arttıkça, sağlık bakım hizmeti alama engelini de artırdığını göstermiştir.
Kadın Sağlığı Kültürel Özellikler Sağlık Bakımı Yabancı Uyruklu Öğrenci
yok
yok
Katkı sağlayan katılımcılara teşekkür ederiz
Background: It is important for foreign students to have a different language and cultural characteristics in terms of health services and women’s health.
Objectives: The aim of the study is to determine the relationship between the cultural characteristics of foreign female students and the behaviors of women’s health and receiving health care services.
Methods: The sample of the cross-sectional and descriptive study consisted of 62 female students from 27 countries studying at ULUTÖMER in semester 2019-2020. “Guide for Diagnosing Cultural Characteristics in Nursing Care” was used as data collection tool.
Results: 93.5% of the female students with a mean age of 20.66±2.52 are single. It was determined that the traditional or medical treatment practices of these students for menstruation pain were significantly different between countries (p< .05). A positive and significant relationship was determined between students’ knowledge of the health care system and their cultural practices regarding women’s health (r=.253, p=.047). There was a moderately negative relationship between students’ communication barriers in receiving health care services and the situations that prevented them from receiving health care services due to their beliefs (r= -.317, p =.012), and a strong positive relationship between the barriers to accessing health care services (r =.480, p =.000).
Conclusion: There is a positive relationship between the cultural characteristics of students and their cultural practices related to women’s health and the obstacles they experience in health care services. As the communication barrier of students in getting health care services increases, the barrier to obtaining health care services also increases.
Cultural Features Foreign Student Health Care Women’s Health
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.