Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürel Özellikleri, Kadın Sağlığı ve Sağlık Hizmeti Alımı İlişkisi

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 1, 51 - 62, 15.01.2023
https://doi.org/10.46483/deuhfed.1050403

Öz

Giriş: Yabancı uyruklu öğrencilerin farklı dil ve kültürel özelliklere sahip olması, sağlık hizmeti alımı ve kadın sağlığı açısından önemlidir.



Amaç:
Çalışmada yabancı uyruklu kadın öğrencilerin kültürel özelliklerinin kadın sağlığı ve sağlık bakım hizmeti alma durumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.


Yöntem:
Kesitsel ve tanımlatıcı nitelikte olan araştırmanın örneklemini 2019-2020 güz yarıyılında ULUTÖMER’de öğrenim gören, 27 ülkeden oluşan, 62 kadın öğrenci oluşturdu. Verileri toplama aracı olarak “Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi” kullanılmıştır.



Bulgular:
Yaş ortalaması 20.66±2.52 olan kadın öğrencilerin %93.5’i bekârdır. Bu öğrencilerin menstruasyon ağrısı için geleneksel ya da tıbbi tedavi uygulamalarının ülkeler arasında anlamlı düzeyde farklı olduğu belirlenmiştir (p < .005). Çalışmada öğrencilerin sağlık bakım sistemi ilişkin bilgi engelli ve kadın sağlığına ilişkin kültürel uygulamaları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r = .253, p = .047). Öğrencilerin sağlık hizmeti alımında iletişim engeli ile inancı gereği sağlık bakım hizmeti alamaya engel olan durumlar arasında orta düzeyde negatif yönlü (r = -.317, p = .012), sağlık bakım hizmetine ulaşım engeli arasında da pozitif yönlü güçlü ilişki olduğu tespit edilmiştir (r = .480, p = .000).


Sonuç:
Yabancı uyruklu kadın öğrencilerin kadın sağlığına ilişkin kültürel uygulamaları ile sağlık bakım hizmetinde yaşadıkları engeller arasında pozitif yönde ilişki belirlenmiştir. Öğrencilerin sağlık hizmeti alımında iletişim engeli arttıkça, sağlık bakım hizmeti alama engelini de artırdığını göstermiştir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

Katkı sağlayan katılımcılara teşekkür ederiz

Kaynakça

  • ACOG. Committee on Adolescent Health Care 2016: 598. https://www.acog.org/topics/adolescent-health#4 5 Aralık 2021
  • Arslantaş, H., Abacigil, F., & Çinakli, Ş. (2018). Relationship between premenstrual syndrome and basic personality traits: a cross-sectional study. Sao Paulo Medical Journal, 136, 339-345. https://doi.org/10.1590/1516-3180.2018.0061240418
  • Byrne, E., Brugha, R., & McGarvey, A. (2019). ‘A melting pot of cultures’–challenges in social adaptation and interactions amongst international medical students. BMC medical education, 19(1), 1-14. https://doi.org/10.1186/s12909-019-1514-1
  • Babadağ, B., Çulha, İ., & Köşgöroğlu, N. (2014). Bir sağlık yüksekokulu’nda öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sağlık alanında karşılaştığı sorunların belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 622-631. https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/7501/98881
  • Cha, C., & Nam, S. J. (2016). Premenstrual symptom clusters and women’s coping style in Korea: happy healthy 20s application study. Journal of Psychosomatic Obstetrics & Gynecology, 37(3), 91-100. https://doi.org/10.3109/0167482X.2016.1157159
  • Cheng, H. F., & Lin, Y. H. (2011). Selection and efficacy of self‐management strategies for dysmenorrhea in young Taiwanese women. Journal of clinical nursing, 20(7‐8), 1018-1025. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2010.03363.x
  • Chou, M. J., Tu, Y. C., & Huang, K. P. (2013). Confucianism and character education: a Chinese view. Journal of Social Sciences, 9(2), 59.
  • Chung GKK, Dong D, Wong SYS, Wong H, & Chung RYN. Perceived poverty and health, and their roles in the poverty-health vicious cycle: a qualitative study of major stakeholders in the healthcare setting in Hong Kong. International journal for equity in health 2020;19(1):1-13. https://doi.org/10.1186/s12939-020-1127-7
  • Çakır Koçak, Y, & Sevil, Ü. (2015). Kadın doğum kliniklerinde yatan hastalara kültürlerarası yaklaşım. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 52-61.
  • Çalbayram, N. Ç., Gönenç, İ. M., & Topuz, N. (2019). Prekonsepsiyonel dönemden postpartum döneme kadınların geleneksel inanç ve uygulamaları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 237-246. https://dergipark.org.tr/en/pub/hsp/issue/45569/572862
  • Çalışkan, Z., & Bayat, M. (2011). Annelerin bebek bakımı uygulamaları ve etkileyen faktörler: Bir Kapadokya örneği. http://acikerisim.nevsehir.edu.tr/handle/20.500.11787/2405
  • Douglas, M. K., Pierce, J. U., Rosenkoetter, M., Callister, L. C., Hattar-Pollara, M., Lauderdale, J., ... & Pacquiao, D. (2009). Standards of practice for culturally competent nursing care: A request for comments. Journal of Transcultural Nursing, 20(3), 257-269. https://doi.org/10.1177/1043659609334678
  • Douglas, M. K., Rosenkoetter, M., Pacquiao, D. F., Callister, L. C., Hattar-Pollara, M., Lauderdale, J., ... & Purnell, L. (2014). Guidelines for implementing culturally competent nursing care. Journal of Transcultural Nursing, 25(2), 109-121. https://doi.org/10.1177/104365961452099
  • Durgun, H., Uzunsoy, E., Tümer, A., & Huysuz, K. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıkları ile dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algıları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(2), 87-95. https://dergipark.org.tr/en/pub/ouhcd/issue/49155/592926
  • Fuentes, M., & Lent, K. (2019). Culture, health, function, and participation among American Indian and Alaska Native children and youth with disabilities: An exploratory qualitative analysis. Archives of physical medicine and rehabilitation, 100(9), 1688-1694. https://doi.org/10.1016/j.apmr.2018.11.016
  • Kim YY. Intercultural personhood: an integration of eastern and western perspectives. 14th ed. Samovar LA, Porter RE, McDaniel ER, Roy CS. (Eds.), Cengage Learning 2015:121-128.
  • Meydanlıoğlu, A. (2019). Kültürogram kullanılarak bir ailenin kültüre duyarlı hemşirelik girişimlerinin planlanması: Olgu sunumu. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 6(2), 132-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunhemsire/issue/47423/598673
  • Özaslan, Z. Z., Yalçın, S. U., Alptekin, H. M., Şahin, E. Ş., Erdoğan, B. İ. R. G. Ü. L., & Er, R. A. (2019). Hemşirelik Bölümü Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Öğrenim Süreci Deneyimleri. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 22(3), 170-178. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunihem/issue/49197/442168
  • Pehlivan, S., Yıldırım, Y., & Fadıloğlu, Ç. (2013). Kanser, kültür ve hemşirelik. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (4), 168-174. http://journal.acibadem.edu.tr/en/download/article-file/1701409
  • Sabi, S. C. (2021). Poverty, Compromised Dietary Intake and Health Implications among South Africa’s Sub-Populations: A Conceptual Analysis. Lifestyle and Epidemiology: The Double Burden of Poverty and Cardiovascular Diseases in African Populations, 29. https://scholar.google.com/
  • Saha, R. (2019). Culture Life Styles of the Lower Middle Class Families. Available at SSRN 3354087. (March 17, 2019). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3354087
  • Tanrıverdi, G., Seviğ, Ü., Bayat, M., & Bırkok, M. C. (2009). Hemşirelik bakımında kültürel özellikleri tanılama rehberi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1). DOI: 10.14687/ijhs.v6i1.630
  • Tanrıverdi G. Kültürlerarası hemşirelik teori ve modellerinin hemşirelik araştırmalarında kullanılması. İçinde Seviğ Ü, Tanrıverdi G. Kültürlerarası hemşirelik. 1. Baskı İstanbul Akademi Basın ve Yayıncılık. 2014:483-492.
  • Tanrıverdi G. Kültürel yeterlilik model ve rehberleri. İçinde H. İ. Ülker & M. C. Birkök (ed.), Hemşirelerde kültürel yeterliliği geliştirme yaklaşım ve önerileri. 1.baskı. Ankara Pozitif Matbaa. 2016:53-74.
  • Terkeş, N., & Bektaş, H., (2013). Hemşirelik Eğitiminde Ve Uygulamalarında Kültür.. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, Vol.29, No.1, 60-67. (2013). Hemşirelik Eğitiminde Ve Uygulamalarında Kültür. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 29(1), 60-67. https://dergipark.org.tr/en/pub/egehemsire/issue/49346/630293
  • Turkmani, S., Homer, C. S., & Dawson, A. (2019). Maternity care experiences and health needs of migrant women from female genital mutilation–practicing countries in high‐income contexts: A systematic review and meta‐synthesis. Birth, 46(1), 3-14. https://doi.org/10.1111/birt.12367
  • Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, asgari ücretin net hesabı ve işverene maliyeti 2021 https://www.aile.gov.tr/asgari-ucret/asgari-ucret-2021/ 5.12.2021
  • Unver, V., Yasemin, U. S. L. U., Kocatepe, V., & Kuguoglu, S. (2019). Evaluation of cultural sensitivity in healthcare service among nursing students. European Journal of Educational Research, 8(1), 257-265. https://dergipark.org.tr/en/pub/eujer/article/518126>
  • Yadav, R. N., Joshi, S., Poudel, R., & Pandeya, P. (2018). Knowledge, Attitude, and Practice on Menstrual Hygiene Management among School Adolescents. Journal of Nepal Health Research Council, 15(3), 212–216. Retrieved from https://www.nepjol.info/index.php/JNHRC/article/view/18842
  • Wang, S., Moskal, M., & Schweisfurth, M. (2022). The social practice of silence in intercultural classrooms at a UK university. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 52(4), 600-617. https://doi.org/10.1080/03057925.2020.1798215
  • Yorulmaz, D. S., & Karadeniz, H. (2021). Premenstrual Sendrom Yaşayan Üniversite Öğrencilerinin Yakinmalarini Azaltmaya Yönelik Kültürel Uygulamalari. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 755-769. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.833166
  • YÖK Yükseköğretimde Hedef Odaklı Uluslararası Anlaşma 2021; 5-73. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2021/yuksekogretimde-hedef-odakli-uluslararasilasma. pdf 5 Aralık 2021

The Relationship Between Cultural Characteristics of Foreign Students and Women’s Health and Health Service Procurementrocurement

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 1, 51 - 62, 15.01.2023
https://doi.org/10.46483/deuhfed.1050403

Öz

Background: It is important for foreign students to have a different language and cultural characteristics in terms of health services and women’s health.


Objectives:
The aim of the study is to determine the relationship between the cultural characteristics of foreign female students and the behaviors of women’s health and receiving health care services.


Methods:
The sample of the cross-sectional and descriptive study consisted of 62 female students from 27 countries studying at ULUTÖMER in semester 2019-2020. “Guide for Diagnosing Cultural Characteristics in Nursing Care” was used as data collection tool.


Results:
93.5% of the female students with a mean age of 20.66±2.52 are single. It was determined that the traditional or medical treatment practices of these students for menstruation pain were significantly different between countries (p< .05). A positive and significant relationship was determined between students’ knowledge of the health care system and their cultural practices regarding women’s health (r=.253, p=.047). There was a moderately negative relationship between students’ communication barriers in receiving health care services and the situations that prevented them from receiving health care services due to their beliefs (r= -.317, p =.012), and a strong positive relationship between the barriers to accessing health care services (r =.480, p =.000).


Conclusion:
There is a positive relationship between the cultural characteristics of students and their cultural practices related to women’s health and the obstacles they experience in health care services. As the communication barrier of students in getting health care services increases, the barrier to obtaining health care services also increases.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • ACOG. Committee on Adolescent Health Care 2016: 598. https://www.acog.org/topics/adolescent-health#4 5 Aralık 2021
  • Arslantaş, H., Abacigil, F., & Çinakli, Ş. (2018). Relationship between premenstrual syndrome and basic personality traits: a cross-sectional study. Sao Paulo Medical Journal, 136, 339-345. https://doi.org/10.1590/1516-3180.2018.0061240418
  • Byrne, E., Brugha, R., & McGarvey, A. (2019). ‘A melting pot of cultures’–challenges in social adaptation and interactions amongst international medical students. BMC medical education, 19(1), 1-14. https://doi.org/10.1186/s12909-019-1514-1
  • Babadağ, B., Çulha, İ., & Köşgöroğlu, N. (2014). Bir sağlık yüksekokulu’nda öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sağlık alanında karşılaştığı sorunların belirlenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 622-631. https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/7501/98881
  • Cha, C., & Nam, S. J. (2016). Premenstrual symptom clusters and women’s coping style in Korea: happy healthy 20s application study. Journal of Psychosomatic Obstetrics & Gynecology, 37(3), 91-100. https://doi.org/10.3109/0167482X.2016.1157159
  • Cheng, H. F., & Lin, Y. H. (2011). Selection and efficacy of self‐management strategies for dysmenorrhea in young Taiwanese women. Journal of clinical nursing, 20(7‐8), 1018-1025. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2010.03363.x
  • Chou, M. J., Tu, Y. C., & Huang, K. P. (2013). Confucianism and character education: a Chinese view. Journal of Social Sciences, 9(2), 59.
  • Chung GKK, Dong D, Wong SYS, Wong H, & Chung RYN. Perceived poverty and health, and their roles in the poverty-health vicious cycle: a qualitative study of major stakeholders in the healthcare setting in Hong Kong. International journal for equity in health 2020;19(1):1-13. https://doi.org/10.1186/s12939-020-1127-7
  • Çakır Koçak, Y, & Sevil, Ü. (2015). Kadın doğum kliniklerinde yatan hastalara kültürlerarası yaklaşım. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 52-61.
  • Çalbayram, N. Ç., Gönenç, İ. M., & Topuz, N. (2019). Prekonsepsiyonel dönemden postpartum döneme kadınların geleneksel inanç ve uygulamaları. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 237-246. https://dergipark.org.tr/en/pub/hsp/issue/45569/572862
  • Çalışkan, Z., & Bayat, M. (2011). Annelerin bebek bakımı uygulamaları ve etkileyen faktörler: Bir Kapadokya örneği. http://acikerisim.nevsehir.edu.tr/handle/20.500.11787/2405
  • Douglas, M. K., Pierce, J. U., Rosenkoetter, M., Callister, L. C., Hattar-Pollara, M., Lauderdale, J., ... & Pacquiao, D. (2009). Standards of practice for culturally competent nursing care: A request for comments. Journal of Transcultural Nursing, 20(3), 257-269. https://doi.org/10.1177/1043659609334678
  • Douglas, M. K., Rosenkoetter, M., Pacquiao, D. F., Callister, L. C., Hattar-Pollara, M., Lauderdale, J., ... & Purnell, L. (2014). Guidelines for implementing culturally competent nursing care. Journal of Transcultural Nursing, 25(2), 109-121. https://doi.org/10.1177/104365961452099
  • Durgun, H., Uzunsoy, E., Tümer, A., & Huysuz, K. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıkları ile dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algıları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2(2), 87-95. https://dergipark.org.tr/en/pub/ouhcd/issue/49155/592926
  • Fuentes, M., & Lent, K. (2019). Culture, health, function, and participation among American Indian and Alaska Native children and youth with disabilities: An exploratory qualitative analysis. Archives of physical medicine and rehabilitation, 100(9), 1688-1694. https://doi.org/10.1016/j.apmr.2018.11.016
  • Kim YY. Intercultural personhood: an integration of eastern and western perspectives. 14th ed. Samovar LA, Porter RE, McDaniel ER, Roy CS. (Eds.), Cengage Learning 2015:121-128.
  • Meydanlıoğlu, A. (2019). Kültürogram kullanılarak bir ailenin kültüre duyarlı hemşirelik girişimlerinin planlanması: Olgu sunumu. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 6(2), 132-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunhemsire/issue/47423/598673
  • Özaslan, Z. Z., Yalçın, S. U., Alptekin, H. M., Şahin, E. Ş., Erdoğan, B. İ. R. G. Ü. L., & Er, R. A. (2019). Hemşirelik Bölümü Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Öğrenim Süreci Deneyimleri. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 22(3), 170-178. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunihem/issue/49197/442168
  • Pehlivan, S., Yıldırım, Y., & Fadıloğlu, Ç. (2013). Kanser, kültür ve hemşirelik. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (4), 168-174. http://journal.acibadem.edu.tr/en/download/article-file/1701409
  • Sabi, S. C. (2021). Poverty, Compromised Dietary Intake and Health Implications among South Africa’s Sub-Populations: A Conceptual Analysis. Lifestyle and Epidemiology: The Double Burden of Poverty and Cardiovascular Diseases in African Populations, 29. https://scholar.google.com/
  • Saha, R. (2019). Culture Life Styles of the Lower Middle Class Families. Available at SSRN 3354087. (March 17, 2019). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3354087
  • Tanrıverdi, G., Seviğ, Ü., Bayat, M., & Bırkok, M. C. (2009). Hemşirelik bakımında kültürel özellikleri tanılama rehberi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1). DOI: 10.14687/ijhs.v6i1.630
  • Tanrıverdi G. Kültürlerarası hemşirelik teori ve modellerinin hemşirelik araştırmalarında kullanılması. İçinde Seviğ Ü, Tanrıverdi G. Kültürlerarası hemşirelik. 1. Baskı İstanbul Akademi Basın ve Yayıncılık. 2014:483-492.
  • Tanrıverdi G. Kültürel yeterlilik model ve rehberleri. İçinde H. İ. Ülker & M. C. Birkök (ed.), Hemşirelerde kültürel yeterliliği geliştirme yaklaşım ve önerileri. 1.baskı. Ankara Pozitif Matbaa. 2016:53-74.
  • Terkeş, N., & Bektaş, H., (2013). Hemşirelik Eğitiminde Ve Uygulamalarında Kültür.. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, Vol.29, No.1, 60-67. (2013). Hemşirelik Eğitiminde Ve Uygulamalarında Kültür. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 29(1), 60-67. https://dergipark.org.tr/en/pub/egehemsire/issue/49346/630293
  • Turkmani, S., Homer, C. S., & Dawson, A. (2019). Maternity care experiences and health needs of migrant women from female genital mutilation–practicing countries in high‐income contexts: A systematic review and meta‐synthesis. Birth, 46(1), 3-14. https://doi.org/10.1111/birt.12367
  • Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, asgari ücretin net hesabı ve işverene maliyeti 2021 https://www.aile.gov.tr/asgari-ucret/asgari-ucret-2021/ 5.12.2021
  • Unver, V., Yasemin, U. S. L. U., Kocatepe, V., & Kuguoglu, S. (2019). Evaluation of cultural sensitivity in healthcare service among nursing students. European Journal of Educational Research, 8(1), 257-265. https://dergipark.org.tr/en/pub/eujer/article/518126>
  • Yadav, R. N., Joshi, S., Poudel, R., & Pandeya, P. (2018). Knowledge, Attitude, and Practice on Menstrual Hygiene Management among School Adolescents. Journal of Nepal Health Research Council, 15(3), 212–216. Retrieved from https://www.nepjol.info/index.php/JNHRC/article/view/18842
  • Wang, S., Moskal, M., & Schweisfurth, M. (2022). The social practice of silence in intercultural classrooms at a UK university. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 52(4), 600-617. https://doi.org/10.1080/03057925.2020.1798215
  • Yorulmaz, D. S., & Karadeniz, H. (2021). Premenstrual Sendrom Yaşayan Üniversite Öğrencilerinin Yakinmalarini Azaltmaya Yönelik Kültürel Uygulamalari. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 755-769. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.833166
  • YÖK Yükseköğretimde Hedef Odaklı Uluslararası Anlaşma 2021; 5-73. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2021/yuksekogretimde-hedef-odakli-uluslararasilasma. pdf 5 Aralık 2021
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gonca Buran 0000-0001-9082-553X

Melih Başoğlu 0000-0002-7005-9839

Pakize Cindaş 0000-0002-0033-2959

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Buran, G., Başoğlu, M., & Cindaş, P. (2023). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürel Özellikleri, Kadın Sağlığı ve Sağlık Hizmeti Alımı İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 16(1), 51-62. https://doi.org/10.46483/deuhfed.1050403

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.