Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NATURE OF EDUCATION AND RELIGIOUS EDUCATION : THE MEANING OF BEING EDUCATED IN THE FIELD OF RELIGION AT PRESENT DAY

Yıl 2018, , 35 - 54, 04.08.2018
https://doi.org/10.21054/deuifd.450893

Öz

In this article, the nature of education has been taken from the point
of view of philosophy of education, and its reflections on the understanding of
religious education has been evaluated. Educational criteria related to these
principles have been tried to be determined in religious education by arguing
that it is the focal point of learning and development, that it is based on the
nature of education, that it is based on value judgment, that it is good, that
it needs to develop above its current level both culturally and individually.
Furthermore, what is meant by being educated in the field of religion today, is
discussed and the characteristics of individuals who are trained in this field
in the framework of changing knowledge and human understanding have been
examined.

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman. Din Öğretiminde Kavram Öğretimi, İstanbul: Dem Yayınları, 2004.
  • Aydın, M. Şevki. Din Eğitimi Bilimi, Kayseri: Kimlik Yayınları, 2017.
  • Aydın, M. Şevki. Açık Toplumda Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2011.
  • Aydın, Mehmet Zeki. Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi, Ankara: Nobel Yayınları, 2003.
  • Başaran, İ. Ethem. Eğitim Psikolojisi, Ankara: Feryal Matbaası, 2000.
  • Batson C. Daniel. ve diğerleri, Din ve Birey: Sosyal Psikolojik Yaklaşım, trc. Ali Kuşat ve Abdulvahap Taştan, Kayseri Kimlik Yayınları, 2017.
  • Cox, Edwin. Changing Aims in Religious Education, London: Routledge and Kegan Paul, 1966.
  • Cox, Edwin. Problems and Possibilities for Religious Education, London: Hodderand Stoughton 1983.
  • Doğan, Recai - Tosun, Cemal. İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Ankara: Pegema Yayınları, 2003.
  • Ertoy, Muhammet. Türkiye’nin Modernleşme Sürecinde Din Eğitimi ve Yabancılaşma Sorunu, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2013.
  • Ev, Halit. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Probleme Dayalı Öğrenme, Ankara: Nobel Yayınları, 2012.
  • Furat, Ayşe Zişan. “Din Okuryazarlığı: Din Eğitimi Felsefesi Açısından Temel Bir Kavram”, Marife 12/3 (Kış 2012): 9-24.
  • Grimmitt, Michael. Religious Education and Human Development, Essex:McCrimmons, 1987.
  • Heimbrock Hans-Günter and others, “Introduction”, Towards Religious Competence: Diversity as a Challange for Education in Europe, ed. Hans-Günter Heimbrock, Christoph Th. Scheilke ve Peter Schreiner, Münster: Lit Verlag, 2001.

EĞİTİMİN DOĞASI VE DİN EĞİTİMİ: GÜNÜMÜZDE DİN ALANINDA EĞİTİMLİ OLMANIN ANLAMI

Yıl 2018, , 35 - 54, 04.08.2018
https://doi.org/10.21054/deuifd.450893

Öz

Bu makalede eğitimin doğası eğitim felsefesi bakımında ele alınmış ve
din eğitimi anlayışına yansımaları değerlendirilmiştir. Eğitimin doğası gereği
değer yargısına dayandığı, iyiye yönelik olduğu, hem kültürel hem de bireysel
anlamda mevcut seviyenin üzerinde bir gelişim sağlaması gerektiği, öğrenme ve gelişimin
odak noktası olduğu tartışılarak din eğitiminde bu ilkelere bağlı eğitimsel
kriterler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca günümüzde din alanında eğitimli
olmanın ne anlama geldiği irdelenmiş ve değişen bilgi, insan anlayışı
çerçevesinde bu alanda eğitim alan bireylerin hangi özellikleri kazanması
gerektiği incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Akyürek, Süleyman. Din Öğretiminde Kavram Öğretimi, İstanbul: Dem Yayınları, 2004.
  • Aydın, M. Şevki. Din Eğitimi Bilimi, Kayseri: Kimlik Yayınları, 2017.
  • Aydın, M. Şevki. Açık Toplumda Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2011.
  • Aydın, Mehmet Zeki. Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi, Ankara: Nobel Yayınları, 2003.
  • Başaran, İ. Ethem. Eğitim Psikolojisi, Ankara: Feryal Matbaası, 2000.
  • Batson C. Daniel. ve diğerleri, Din ve Birey: Sosyal Psikolojik Yaklaşım, trc. Ali Kuşat ve Abdulvahap Taştan, Kayseri Kimlik Yayınları, 2017.
  • Cox, Edwin. Changing Aims in Religious Education, London: Routledge and Kegan Paul, 1966.
  • Cox, Edwin. Problems and Possibilities for Religious Education, London: Hodderand Stoughton 1983.
  • Doğan, Recai - Tosun, Cemal. İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, Ankara: Pegema Yayınları, 2003.
  • Ertoy, Muhammet. Türkiye’nin Modernleşme Sürecinde Din Eğitimi ve Yabancılaşma Sorunu, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2013.
  • Ev, Halit. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Probleme Dayalı Öğrenme, Ankara: Nobel Yayınları, 2012.
  • Furat, Ayşe Zişan. “Din Okuryazarlığı: Din Eğitimi Felsefesi Açısından Temel Bir Kavram”, Marife 12/3 (Kış 2012): 9-24.
  • Grimmitt, Michael. Religious Education and Human Development, Essex:McCrimmons, 1987.
  • Heimbrock Hans-Günter and others, “Introduction”, Towards Religious Competence: Diversity as a Challange for Education in Europe, ed. Hans-Günter Heimbrock, Christoph Th. Scheilke ve Peter Schreiner, Münster: Lit Verlag, 2001.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Ceylan 0000-0002-1082-4260

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

ISNAD Ceylan, Yusuf. “EĞİTİMİN DOĞASI VE DİN EĞİTİMİ: GÜNÜMÜZDE DİN ALANINDA EĞİTİMLİ OLMANIN ANLAMI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 47 (Ağustos 2018), 35-54. https://doi.org/10.21054/deuifd.450893.