BibTex RIS Kaynak Göster

AN ANALYTICAL APPROACH TO THE MARINE TRANSPORTATION SAFETY AT GULF OF IZMIR AND AGROUNDING ACCIDENTS ANALYSIS AT YENİKALE CHANNEL

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 1, 9 - 23, 01.01.2011

Öz

Port of Izmir is one of the leading Turkish ports making the highest contribution to
Turkish foreign trade. Notwithstanding such a significant role it shoulders, this port suffers
various threats of dangerous navigation, particularly with the maneuvers for approaching to
and/or leaving from the port, encountered at the seaways involved. The narrowest channel of
the Gulf, Yenikale, is the most risky point where grounding accidents are often suffered.
Despite the recent technological improvements enjoyed in the electronic navigation aids
(equipments) enabling to secure safe navigation, the current statistical data indicate no
reduction in the number of the grounding accidents encountered at this critical spot. The aim
of this study is to scrutinize the accidents suffered at the Yenikale Channel since 1990 and
based on this thorough analysis, to develop certain fruitful proposals likely to prevent such
accidents.

Kaynakça

  • Akdoğan R. (1988): “İngilizce Türkçe Ansiklopedik Denizcilik Sözlüğü”, İstanbul.
  • Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi (2009): İzmir Körfezi Deniz Trafiği Verileri, www.www.dtoizmir.org; Erişim 27.02.2009.
  • Derin Z (2008): “Excavations Prove Izmir Was Much Older Than Thought”, Turkish Daily News 31 October 2008, http://www.stonepages.com/news/archives/002996.html; Erişim; 24.02.2009.
  • Özörten H. (1998): “Yenikale Geçidinde Meydana Gelen Kazalar İle İlgili Olarak Yapılan Görüşme–Mülakat”, P ve I Sigorta İzmir Temsilcisi, İzmir.
  • Çokgörmüşler N. (2003): “Deniz Trafik Güvenliği Açısından Liman ve Yaklaşımlarının Analizi: İzmir Limanı Ve Yaklaşımı İçin Bir Model Önerisi”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, T.C. İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri Ve İşletmeciliği Enstitüsü Deniz İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Gül İ. Ü. (2008): “İzmir Limanı Gemi Manevrası Risk Değerlendirme Çalışması Sırasında Yapılan Görüşme–Mülakat”, İzmir Limanı Baş Kılavuz Kaptanı, 18.01.2008, İzmir.
  • Gün T. (2007): “Biçimsel Emniyet Değerlendirmesi: İzmir Körfezi Uygulaması”, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, T.C. DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Ve Yönetimi Ana Bilim Dalı Denizcilikte Emniyet Güvenlik ve Çevre Yönetimi, İzmir .
  • IMO 1972 (1998): “International Regulations for Preventing Collisions at Sea”, Çeviri, Fikret Altın Çubuk, Denizde Çatışmaları Önlemeye İlişkin Uluslararası Kurallar 1972, İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz Karadeniz, Bölgeleri, Deniz Ticaret Odası, Yayın No: 4, İstanbul.
  • Kuo C. (1998): “Managing Ship Safety”, LLP Ltd, September.
  • Nas S., Çokgörmüşler N. (1997): “İzmir Körfezi Trafik Güvenliğinin Bilirkişi Gözüyle İncelenmesi”, Yayınlanmamış çalışma, Trafik Güvenliği ve Bilirkişilik, 19-20 Aralık 1997.
  • Nas S., Çokgörmüşler N., Kalkan M. (1999): “An Analytical Approach Towards Traffic Safety Around Ports and a Case Study on Port of İzmir”, Strategic Approaches for Maritime Industries in Poland and Turkey, eds. Janusz Zurek, Okan Tuna and Funda Yercan, University of Gdansk Publication, Gdansk, s. 117-125.
  • Nas S., Altuğ Ş. K., Yılmazel M. (2006): “A Study on the Enhancement of Safety Culture in Harbour Pilotage and Towage Organizations”, 18. Congress of the International Maritime Pilots Association (IMPA) 20th-24th November, Havana, Cuba.
  • Nas S. (2007): “Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Teşkilatlarında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışması Projesi Raporu”, Uzmar Uzmanlar Denizcilik Şirketi, İzmir.
  • Nas S. (2008): “Bilirkişi Raporu”, T.C. Danıştay 6. Dairesi, 2008/7837 Esas Numaralı Dosya.
  • Otay E. N., Özkan Ş. (2005): “İstanbul Boğazı Risk Haritası”, İMO Kıyı Mühendisliği Konferansı, Bodrum.
  • T.C. Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı, Ana Arama Kurtarma Koordinasyon MerkeziAAKKM (2009): “Deniz Kazaları İstatistiki Verileri”, www.denizcilik.gov.tr; Erişim; 28.02.2009.
  • Wikipedia (2009): http://tr.wikipedia.org/, Erişim 24.02.2009.

İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 1, 9 - 23, 01.01.2011

Öz

İzmir Limanı, Türkiye’nin dış ticaretinde en büyük payı olan limanların başında
gelmektedir. Bunun yanında İzmir Limanı, gemilerin yaklaşım ve limandan ayrılma
manevralarında kullanmış oldukları suyolu itibarıyla, birçok seyir tehlikesinin tehdidi
altındadır. Özellikle Yenikale mevkisinde karaya oturma kazaları çok sık karşılaşılan
kazalardandır. Yıllar içerisinde gemilerde seyir emniyetini sağlayan elektronik seyir
cihazlarında meydana gelen teknolojik gelişmelere rağmen, kaza istatistiklerinde bir azalma
meydana gelmemiştir. Bu çalışmada amaç, 1990 yılından günümüze kadar Yenikale
mevkisinde meydana gelen kazaların analizleri ve bu kazaların önlenmesine yönelik öneriler
yapılacaktır.

Kaynakça

  • Akdoğan R. (1988): “İngilizce Türkçe Ansiklopedik Denizcilik Sözlüğü”, İstanbul.
  • Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi (2009): İzmir Körfezi Deniz Trafiği Verileri, www.www.dtoizmir.org; Erişim 27.02.2009.
  • Derin Z (2008): “Excavations Prove Izmir Was Much Older Than Thought”, Turkish Daily News 31 October 2008, http://www.stonepages.com/news/archives/002996.html; Erişim; 24.02.2009.
  • Özörten H. (1998): “Yenikale Geçidinde Meydana Gelen Kazalar İle İlgili Olarak Yapılan Görüşme–Mülakat”, P ve I Sigorta İzmir Temsilcisi, İzmir.
  • Çokgörmüşler N. (2003): “Deniz Trafik Güvenliği Açısından Liman ve Yaklaşımlarının Analizi: İzmir Limanı Ve Yaklaşımı İçin Bir Model Önerisi”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, T.C. İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri Ve İşletmeciliği Enstitüsü Deniz İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Gül İ. Ü. (2008): “İzmir Limanı Gemi Manevrası Risk Değerlendirme Çalışması Sırasında Yapılan Görüşme–Mülakat”, İzmir Limanı Baş Kılavuz Kaptanı, 18.01.2008, İzmir.
  • Gün T. (2007): “Biçimsel Emniyet Değerlendirmesi: İzmir Körfezi Uygulaması”, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, T.C. DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Ve Yönetimi Ana Bilim Dalı Denizcilikte Emniyet Güvenlik ve Çevre Yönetimi, İzmir .
  • IMO 1972 (1998): “International Regulations for Preventing Collisions at Sea”, Çeviri, Fikret Altın Çubuk, Denizde Çatışmaları Önlemeye İlişkin Uluslararası Kurallar 1972, İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz Karadeniz, Bölgeleri, Deniz Ticaret Odası, Yayın No: 4, İstanbul.
  • Kuo C. (1998): “Managing Ship Safety”, LLP Ltd, September.
  • Nas S., Çokgörmüşler N. (1997): “İzmir Körfezi Trafik Güvenliğinin Bilirkişi Gözüyle İncelenmesi”, Yayınlanmamış çalışma, Trafik Güvenliği ve Bilirkişilik, 19-20 Aralık 1997.
  • Nas S., Çokgörmüşler N., Kalkan M. (1999): “An Analytical Approach Towards Traffic Safety Around Ports and a Case Study on Port of İzmir”, Strategic Approaches for Maritime Industries in Poland and Turkey, eds. Janusz Zurek, Okan Tuna and Funda Yercan, University of Gdansk Publication, Gdansk, s. 117-125.
  • Nas S., Altuğ Ş. K., Yılmazel M. (2006): “A Study on the Enhancement of Safety Culture in Harbour Pilotage and Towage Organizations”, 18. Congress of the International Maritime Pilots Association (IMPA) 20th-24th November, Havana, Cuba.
  • Nas S. (2007): “Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Teşkilatlarında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışması Projesi Raporu”, Uzmar Uzmanlar Denizcilik Şirketi, İzmir.
  • Nas S. (2008): “Bilirkişi Raporu”, T.C. Danıştay 6. Dairesi, 2008/7837 Esas Numaralı Dosya.
  • Otay E. N., Özkan Ş. (2005): “İstanbul Boğazı Risk Haritası”, İMO Kıyı Mühendisliği Konferansı, Bodrum.
  • T.C. Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı, Ana Arama Kurtarma Koordinasyon MerkeziAAKKM (2009): “Deniz Kazaları İstatistiki Verileri”, www.denizcilik.gov.tr; Erişim; 28.02.2009.
  • Wikipedia (2009): http://tr.wikipedia.org/, Erişim 24.02.2009.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74HF82UN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selçuk Nas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nas, S. (2011). İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, 13(1), 9-23.
AMA Nas S. İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ. DEUFMD. Ocak 2011;13(1):9-23.
Chicago Nas, Selçuk. “İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi 13, sy. 1 (Ocak 2011): 9-23.
EndNote Nas S (01 Ocak 2011) İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 13 1 9–23.
IEEE S. Nas, “İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ”, DEUFMD, c. 13, sy. 1, ss. 9–23, 2011.
ISNAD Nas, Selçuk. “İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 13/1 (Ocak 2011), 9-23.
JAMA Nas S. İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ. DEUFMD. 2011;13:9–23.
MLA Nas, Selçuk. “İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, c. 13, sy. 1, 2011, ss. 9-23.
Vancouver Nas S. İZMİR KÖRFEZİ DENİZ ULAŞTIRMA EMNİYETİ VE YENİKALE GEÇİDİ KARAYA OTURMA KAZALARININ ANALİZİ. DEUFMD. 2011;13(1):9-23.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.