The term “Z-generation”
defines a group of people born in an era when the daily technologies and
certain behavioral patterns are common, and has been mentioned more and more in
the literature as well as in media. There are various studies in different
fields to seek certain characteristics of Z-generation. In this study, publications about Z-generation
are investigated for a number of aspects, primarily; year, subject, method,
purpose, findings and recommendations, Z-generation in educational
environments. Descriptive content analyses techniques are used in this
investigation. The 131 publications are collected from an academic search
engine with the key words: “z-genetarion”, “net-generation”, and “i-generation”. Among them 85 are selected as a pre-analysis, consistent
with the purpose of this study and accessibility. According to the findings,
the most articles are published in the year 2017 mainly about educational
profiling. The studies additionally focus on critical features of Z-generation using
quantitative methods. The results show that the individuals in Z-generation
tend to more use technology comparing to other digital natives. Some unique
features such as fast information processing, leadership and sensitivity should
be addressed when designing learning environments needed for Z-generation. It
is concluded that technology based tools should be used to reach out this
generation.
Z-generation Net Generation Literature Review Education Technology
Son yıllarda adını sıklıkla duyduğumuz Z kuşağı, günlük
hayatın hemen her noktasında yaygın olarak kullanılan teknolojiler ile iç içe
yaşanan bir zaman diliminde doğan ve bunun getirdiği çeşitli özellikleri içinde
barındıran bir kuşağı ifade etmektedir. Bu konuda son yıllarda çok çeşitli
alanlarda çalışmalar yapılmış ve Z kuşağının özellikleri araştırılmıştır. Bu
çalışmada Z kuşağı ile ilgili çalışmalar; farklı yönleriyle –yayınlandığı yıl,
konu, yöntem, amaç, Z kuşağı özellikleri, elde edilen sonuçlar, öneriler ve
eğitim alanında Z kuşağı- incelenmiştir. İncelemede betimsel içerik analizi yöntemleri
kullanılmıştır. Öncelikle yayın başlığında “z kuşağı”, “net-generation”, “i-generation”
anahtar kelimeleri bulunan 131 makale elde edilmiş, daha sonra ön analizler
yapılarak araştırma amacına uygunluğuna ve elde edilebilirliğine göre makale
sayısı 85’e düşürülmüştür. Çalışmalardan elde edilen bulgulara göre; z kuşağına
yönelik olarak yapılan araştırmalarda en çok makale sayısına 2017 yılında
ulaşıldığı görülmüş, bu çalışmaların en çok öğrenme profili üzerinde yapıldığı ortaya
çıkmıştır. Ayrıca çalışmaların amaçlarının genellikle z kuşağının kritik
özelliklerinin belirlenmesine odaklandığı, bu araştırmaların daha çok nicel
olduğu ve sonuçlarda Z kuşağında yer alan bireylerin teknoloji kullanma
eğilimlerinin diğer dijital yerlilere oranla daha fazla olduğu görülmüştür. Z
kuşağının ihtiyaç duyduğu ortamlar tasarlanırken bilgiye hızlı erişme, liderlik
ve duyarlılık gibi kendilerine özgü niteliklerinin göz önünde bulundurularak
teknoloji tabanlı araçlardan faydalanılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |