Halen okul öncesi eğitimin önemi ile ilgili yapılan araştırmalar gittikçe daha ikna edici sonuçlar vermeye başlamaktadır. Bir varsayım olarak okul öncesi eğitimin kısa dönemde çocuğun dilini geliştirdiğini, uzun dönemde ise akademik başarılarını arttıracağını söyleyebiliriz. Ancak bunlar okul öncesi eğitimin daha ziyade öğrencinin ilerdeki akademik başarısını arttırmaya yönelik olduğunu, çocuğun büyürken oyun aynama, sosyalleşme ve pek çok doğa olayını öğrenmeye ihtiyacı olmadığı anlamına gelmez. Daha ziyade çocuklar ve onların beyinsel gelişimi hakkında yeni şeyler öğrendikçe çocukların önündeki kritik fırsatlar penceresinin, dil öğrenmesiyle geleceklerini belirleyen pazıların, ortaya çıktığını anlıyoruz
Bilgelik Yatırımı Okul öncesi Eğitimi Gelecekteki Vatandaşımız Erken Eğitim Sosyal Hizmetler
The research on the importance of early childhood education is becoming more and more convincing with each research study conducted around the world. It is now a safe assumption to make that the earlier we can expose children to language, the better their long term academic achievement will be. That is not to say that pre-kindergarten programs must become so highly structured with academic learning that we forget that young kids need to play, socialize, and learn many natural facets of growing up. Rather, the more we learn about children and their brain development, the more we know that there are critical windows of opportunity for children to learn language that unlocks learning puzzles in a child's future
Wise investment Preschool Education Future Ctizens Early Educatin Social Services
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 1 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)