Kavram öğretimi, anadili ve yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde öne çıkan konulardan biridir. Bir dilin öğretilmesi sürecinde, o dile ait kavramların/sözcüklerin bireylerce algılanması, zihinlerinde oluşturulması ve temel dil becerilerinin okuma, yazma, dinleme, konuşma kullanım sürecinde doğru ve etkili bir biçimde yer alması önemli ve gereklidir. Bu çalışmanın amacı, anadili olarak Türkçenin öğretiminin uygulanma sürecinde büyük rol oynayan ilköğretim ikinci kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı kavram öğretimi açısından değerlendirmektir. Söz konusu programda kavram öğretimi; temel dil becerileri ve dilbilgisi alanları göz önünde bulundurularak kazanımlar, etkinlikler ve açıklamalar açılarından incelenmiştir
Kavram öğretimi Türkçe Dersi Öğretim Programı temel dil becerileri dilbilgisi öğretimi.
Concept teaching is very important issue in terms of Turkish language teaching as native language and foreign language. Perception of concepts and words, to create them in the mind and using accurate and effective with basic language skills reading, writing, listening and speaking is very important in the process of language learning. The aim is this study, to analyze middle school Turkish Language Curriculum that has an important role in practice process of Turkish language teaching as native language in terms of concept teaching. In the curriculum, basic language skills and teaching grammar analyzed about acquisitions, activities and their explanations
Concept teaching Turkish Language Curriculum basic language skills grammar teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 7 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)