Günümüzde bireyin sahip olduğu rollerin bir şekilde artması, kişiye önemli sorumlulukların verilmesi ve ilişkilerin karmaşıklaşması ruh sağlığını zorlayıcı bir hal almakta; kişilerarası ilişkiler doğrudan insanlarla çalışan bireylerin yaşamında daha da önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin verimli olabilmeleri, ruhsal açıdan sağlıklı olmaları ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenlere cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, mesleki kıdem, mezuniyet branşı ve hizmet bölgesi göre incelemektir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ‘duyarsızlaşma’, ‘duygusal tükenme’ ve ‘kişisel başarı’ alt boyutları açısından incelenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdem, medeni durum ve yaş değişkenleri ile tükenmişlik alt boyutlarından duyarsızlaşma arasında anlamlı bir fark saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarı algıları orta düzeydedir
In today's world, increase in the roles and important responsibilities given to individuals, and complexity of the relationships cause difficulty in being mentally healthy. Interpersonal relationships between individuals working directly with people plays an even more important role in life. Therefore, effectiveness of teachers is directly related to psychological health. This study is important in determining the level of teachers' professional burnout. The aim of this study is to investigate whether the level of teachers' professional burnout varies significantly depending on some variables such as gender, age, marital status, education level, seniority, graduation branch and service area. The level of teachers' professional burnout was evaluated in terms of "depersonalization", "emotional exhaustion" and "personal success" subdimensions. Population of the study comprised of 2007 primary school teachers working in 220 elementary schools located in Diyarbakır city center during the academic year 2012-2013. Besides, sample of the study included 300 primary school teachers working in 15 elementary schools
Emotional Exhaustion Depersonalization Personal Sense of Failure.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 10 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)