Çalışmanın amacı Türkiyelilerin, Suriyeli mültecilere yönelik sosyal psikolojik tutumların incelenmesidir. Çalışmanın temel varsayımı Türkiyeli bireylerin cinsiyetleri, gelir düzeyleri, yaşadıkları yerde kendileri ile beraber yaşayan Suriyeli mültecilerin yoğunluğu ile kendilerini ifade ettikleri dini, etnik ve siyasal kimliklerinin, Suriyeli mültecilere yönelik tutumları üzerinde etkili olduğudur. Bu varsayımın test edilebilmesine yönelik, ana kütle olarak Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri seçilmiştir. Bu tercihte etkili olan başlıca faktör üniversitelerin kozmopolit bir yapıya sahip olduğuna ilişkin ön kabuldür. Bilindiği üzere üniversiteler farklı şehir, kültür ve gelir gruplardan gelen öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Türkçe geçerliliği olan SDO ölçeğinden hazırlanmış anket formu katılımcılar ile yüz yüze uygulanmıştır
The aim of the study is to examine the social psychological attitudes of Turkish citizens towards the Syrian refugees. The basic assumption of the study is that, the gender of Turkish citizen, the level of their income, number of Syrian refugees who live in their territories with them and their religious, ethnic, ideological and politcal identities have effects on their attitudes towards the Syrian refugees. Students of Süleyman Demirel University were selected as the main body for testing this hypothesis. The main factor influencing this preference is the presumption that universities have a cosmopolitan structure. As it is known, universities are consisted of students who come from different cities, have different cultures and incomes. Field survey method was used in the study. The Survey form which prepared from scale SDO that having Turkish validity was applied face to face with participants
Refugee Migration Attitude Prejudice Social Dominance Orientation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 22 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)