The aim of this study is to examine a superstructure of students’ texts written as short essay texts. In this context how students arrange the introduction and conclusion sections of their texts were examined. Analysis method was used in this study. Introduction and conlusion sections of sixty two students’ texts were analysed according to scala developed. As a result of these analyes many problems in the arrangement of the introduction and conlusion sections were found. This case shows the conclusion that students can not arrange the süperstructure of text. Therefor it is suggested that superstructure of text should be taught.
Bu çalışmanın amacı, kısa deneme türünde yazılan öğrenci metinlerininüstyapı özelliklerini incelemektir. Bu bağlamda, öğrencilerin, metnin üstyapısınailişkin giriş ve sonuç bölümlerini nasıl düzenledikleri incelenmiştir. Bu incelemedearaştırma yöntemlerinden çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Altmış iki öğrencimetninin giriş ve sonuç bölümü, geliştirilen değerlendirme ölçeğine göre çözümlenmiştir. Bu çözümlemeler sonucunda öğrenci metinlerinin giriş ve sonuç bölümlerinin düzenlenmesinde sorunlar bulgulanmıştır. Bu durum öğrencilerin üstyapıdüzenlemesi yapamadıkları sonucunu doğurmaktadır. Bu nedenle öğrencilere metnin üstyapısında dönük eğitim verilmesi önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 |