Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRAGMATICS AND ITS INFLUENCE ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Yıl 2005, Sayı: 127, 34 - 43, 01.03.2005
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000028

Öz

Pragmatics has been one of the most prevalent research topics recently. In the present study, the emphasis is on pragmatics and its influence on foreign language teaching. Having been a linguistic base of communicative approach, the main function of pragmatics is to help learners to gain communicative competence and to teach new vocabulary to learners with authentic materials. Its influence on FLT can be both direct and indirect, such as; having a student-oriented teaching, selecting teaching materials that are suitable to learners on different levels, reconstructing the grammar topics according to their authentic uses and designing classroom activities to improve learners’ communicative competence

Kaynakça

  • Boran, Gültekin. 2003. Pragmatics in EFL Teaching. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.15, Konya s.139-154.
  • Demirezen, Mehmet. 1991. Pragmatics and Language Teaching. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 s.281-287.
  • Erkman-Akerson, Fatma. 2000. Dile Genel Bir Bakış. Multilingual: İstanbul
  • Funk, Hermann ve Michael Koenig. 1991. Grammatik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 1. Langenscheidt: Kassel
  • Hufeisen, Britta. ve Neuner Gerhard. 1999. Angewandte Linguistik für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Langenscheidt: Kassel.
  • Imhasly, Bernard, Bernard, Marfurt ve Paul Portmann. 1986. Konzepte der Linguistik. Aula Verlag. Wiesbaden
  • Kocaman, Ahmet. 1996. Edimbilim Üzerine. Dilbilim Araştırmaları. Bizim Büro. Ankara s.11-36
  • Levinson, Stephen C. 2000. Pragmatik. Konzepte der Sprach- und Literaturwissenschaft. Neu Übersetzt von M. Wiese. Herg: P.Eisenberg/H.Kiesel. Niemeyer: Tübingen
  • Neuner, Gerhard ve Hans Hunfeld. 1993. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Fernstudieneinheit 4. Langenscheidt: Berlin
  • Neuner, Gerd ve Michael Krüger ve Ulrich Grewer. 1981. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin u.a : Langenscheidt
  • Pelz, Heidrun. 1987. Linguistik für Anfänger. Hoffmann und Campe: Hamburg
  • Richard, Jack C.et al. 1992 . Dictionary of LanguageTeaching and Applied Linguistics. Longman
  • Richard, Jack C/Theodore S. Rodgers. 1986. Approaches and Methods in Language Teaching. CUP
  • Vardar, Berke ve diğ.1988. Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü. ABC Kit. İstanbul
  • Yazarı Belirtilmeyenler
  • http://www: kontrastivlinguistik.de/Linguistik/Teilgebiete/Pragmatik/hauptteil-pragmatik.html 04.05.2004’te erişilmiştir.
  • http://www: net-lexikon.de/Pragmatik-Linguistik.html

EDİMBİLİM VE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNE ETKİLERİ

Yıl 2005, Sayı: 127, 34 - 43, 01.03.2005
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000028

Öz

Edimbilim son yılların en yaygın araştırma konularından biridir. Bu çalışmada, bir dilbilim alanı olarak edimbilim kısaca ele alınmakta ve yabancı dil öğretimine etkileri üzerinde durulmaktadır. İletişimci öğretimin dilbilimsel dayanağını oluşturan edimbilimin yabancı dil öğretimindeki temel işlevi, iletişim yetisinin kazandırılması ve öğrencinin gerçek yaşamda işine yarayacak konularla sözcük dağarcığının öğretilmesidir. Yabancı dil öğretimine doğrudan ya da dolaylı şu etkileri gözlenmiştir; öğretimin öğrenci merkezli olması, öğrenci grubuna uygun ders kitaplarının belirlenmesi, ders içeriklerinin yeniden ele alınması, dilbilgisi konularının kullanıma göre yeniden düzenlenmesi, günlük yaşamla ilgili özgün metinlerin ders kitaplarına girmesi ve iletişim becerisini geliştirmeye yönelik alıştırma biçimlerinin oluşturulması

Kaynakça

  • Boran, Gültekin. 2003. Pragmatics in EFL Teaching. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.15, Konya s.139-154.
  • Demirezen, Mehmet. 1991. Pragmatics and Language Teaching. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 s.281-287.
  • Erkman-Akerson, Fatma. 2000. Dile Genel Bir Bakış. Multilingual: İstanbul
  • Funk, Hermann ve Michael Koenig. 1991. Grammatik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 1. Langenscheidt: Kassel
  • Hufeisen, Britta. ve Neuner Gerhard. 1999. Angewandte Linguistik für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Langenscheidt: Kassel.
  • Imhasly, Bernard, Bernard, Marfurt ve Paul Portmann. 1986. Konzepte der Linguistik. Aula Verlag. Wiesbaden
  • Kocaman, Ahmet. 1996. Edimbilim Üzerine. Dilbilim Araştırmaları. Bizim Büro. Ankara s.11-36
  • Levinson, Stephen C. 2000. Pragmatik. Konzepte der Sprach- und Literaturwissenschaft. Neu Übersetzt von M. Wiese. Herg: P.Eisenberg/H.Kiesel. Niemeyer: Tübingen
  • Neuner, Gerhard ve Hans Hunfeld. 1993. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Fernstudieneinheit 4. Langenscheidt: Berlin
  • Neuner, Gerd ve Michael Krüger ve Ulrich Grewer. 1981. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin u.a : Langenscheidt
  • Pelz, Heidrun. 1987. Linguistik für Anfänger. Hoffmann und Campe: Hamburg
  • Richard, Jack C.et al. 1992 . Dictionary of LanguageTeaching and Applied Linguistics. Longman
  • Richard, Jack C/Theodore S. Rodgers. 1986. Approaches and Methods in Language Teaching. CUP
  • Vardar, Berke ve diğ.1988. Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü. ABC Kit. İstanbul
  • Yazarı Belirtilmeyenler
  • http://www: kontrastivlinguistik.de/Linguistik/Teilgebiete/Pragmatik/hauptteil-pragmatik.html 04.05.2004’te erişilmiştir.
  • http://www: net-lexikon.de/Pragmatik-Linguistik.html
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeki Uslu

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2005
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 127

Kaynak Göster

APA Uslu, Z. (2005). PRAGMATICS AND ITS INFLUENCE ON FOREIGN LANGUAGE TEACHING. Dil Dergisi(127), 34-43. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000028