Die Kinder- und Jugendliteratur spielt im Literaturunterrich eine grosse Rolle als eine Übergangsliteratur. So ist die Kinder-und Jugendliteratur als ein Mittel für literarische Sozialisation. Der Literaturunterricht in den Schulen soll geändert und neu aufgebaut werden. Die Lehrkräfte sollen mehr mit den Kinder- und Jugendliterarischen Texten im Unterricht arbeiten. Da die Lesesozialisation früh beginnt, sollte man eigentlich die kinderliterarischen Materialien brauchen. Später im Jugendalter sollte man dann die speziell jugendliterarischen bzw. adoleszenzliterarischen Texten verwenden.
Kinder- und Jugendliteratur Literaturunterricht literarische Sozialisation Curriculum.
Çocuk ve gençlik yazını, yazın ve anadili derslerinde geçiş yazını olarak önemli bir rol oynamaktadır. Bu anlamda çocuk ve gençlik yazını, okuma alışkanlığı sürecinde bir tür geçiş aracıdır. Bu konu göz önüne alındığında, okullarımızdaki yazın derslerinin program ve içeriklerinin değiştirilerek yeniden yapılandırılması gereği ortaya çıkmaktadır. Öğretmenler yazın derslerinde daha çok, çocuk ve gençlik yazını metinlerine yer vermelidirler. Okuma alışkanlığının erken yaşlarda başlaması, çocuk-gençlik yazını ürünlerinin ders materyali olarak kullanılmasını gerektirir. Daha ileri sınıflarda ise giderek gençlik yazını metinleri ve sonunda da yetişkin yazını ürünlerine yer verilmelidir
Çocuk ve Gençlik Yazını Yazın Dersleri Okuma Alışkanlığı Program.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 123 |