İkinci Yeni, Türk şiirinin ses getiren son büyük tecrübelerindendir. Turgut Uyar da kendi özgün şiiriyle bu harekete zenginlik katan bir şairdir. O; temleri, dili ve kullandığı formlar bakımından İkinci Yeni karakteristiğinin oluşmasında pay sahibidir. Bu makalede, sanatçının şiirinin genel özelliklerine ana hatları ile değinilecek ve belirtilenler çerçevesinde, “Hiçsiz- liğe” başlıklı şiiri incelenecektir. “Hiçsizliğe”, Turgut Uyar’ın iç dünyasının anlaşılmasına yardımcı olacak nitelikte bir şiirdir. Şimdiye dek ayrı bir makale konusu olmamış bu şiirin din, inanç, Tanrı kavramları etrafında Uyar’ın duygu ve düşüncelerini ihtiva ettiği kaydedil- melidir. Bu çerçevede sanatçının gayet bireysel bir algılayışı olduğu, inanç temelinde soyutla kurduğu bağın iç yüzü anlaşılır. O, yaşadığı çağın özellikleriyle ilgili olan ve döneminden, İkinci Yeni’nin kültürel florasından pek de uzak düşmeyen bir metafizik konumlanış sergiler. Daha önce söz konusu harekete ve şaire yönelik muhtelif değerlendirmeler yapılmıştır. Ma- kale İkinci Yeni’ye ve sanatçıya dair bu değerlendirmelerde tespit edilen bazı hataları tashih etmektedir. Ayrıca söz konusu şiir hakkında dile getirilmiş birtakım hususların da Uyar’ın şiir karakteristiği dâhilinde tekrar ele alınması faydalı olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.