BibTex RIS Kaynak Göster

Erken Yaşta Yabancı Dil Öğreniminde Çizgi Filmlerin Yeri

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 88 - 98, 30.06.2016

Öz

İkinci dil öğrenme yaşına ilişkin tartışmalar sürerken, birçok gelişmiş ülkede olduğu gibi ülkemizde de anaokulundan itibaren yabancı dil öğretimi gerçekleştirilmektedir. Yabancı dil öğreniminde, görsel-işitsel araç kullanarak dile ait konuşma seslerinin ve sözcüklerin doğru telaffuzunu duymak, doğru telaffuz edebilmek ve dilin ait olduğu kültürü tanımak çok önemlidir. Erken yaşta yabancı dil öğrenimine bu açıdan yaklaşıldığında dil öğreniminde yabancı bir dile ve kültüre ait çizgi filmlerin yeri, üzerinde durulması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarının yabancı dil öğreniminde çizgi filmlerin yeri incelenmiştir. Bu kapsamda, yabancı dil öğrenme yaşı, yabancı dil öğretim yöntemleri kuramsal açıdan ele alınmış; çizgi filmlerin yabancı dil öğrenimindeki yeri üzerinde durularak, ne tür çizgi filmlerin erken yaşta yabancı dil öğreniminde daha etkin ve yararlı olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Yabancı dil öğrenme yaşı, yabancı dil öğretim yöntemleri, çizgi film.

Kaynakça

  • Aktaş, Tahsin (2005): “Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel Yeti”, Journal of Language and Linguistic Studies Vol.1, No.1, April 2005. 89-100.
  • Başkan, Özcan (1969): Yabancı-Dil Öğretimi. İlkeler ve Çözümler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
  • Bayyurt, Yasemin (2014): “4+4+4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi”, Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12-13 Kasım 2012 (Editörler: A. Sarıçoban, H. Öz) 117-127. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Demirel, Özcan (2012): Yabancı Dil Öğretimi. Dil Pasaportu, Dil Biyografisi, Dil Dosyası. 7. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirezen, Mehmet (2003): “Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler”. Tömer Dil Dergisi, Ocak 2003 sayı: 118, 5-15.
  • Eurydice (2012): Avrupa’da Okullarda Dil Öğretimi Üzerine Önemli Veriler, 2012. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/143TR_HI.pdf (23.06.2015).
  • Haznedar, Belma (2003): “Neden Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi”, Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitimi ve Kalite Anlayışları (Haz. İ. Erdoğan), 119-130. İstanbul: Özel Okullar Derneği Yayınları.
  • Kirch, Michael / Speck-Hamdan, Angelika (2007): One, two, three mit Dora, Elefant & Co. Forschung. Televizion 20/2007/1, 18-23 http://www.br-online.de/jugend/izi/deutsch/publikation/televizion/20_2007 _1/kirch_speck.pdf (20.03.2016)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi (2000): Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve İlköğretim Okulu Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri Programının Uygulanma Esasları, Karar Sayısı: 32, 27-38.
  • Roche, Jörg (2005): Fremdsprachenerwerb Fremdsprachendidaktik. Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.
  • Seubert, Elisabeth (2003): “Frühes Fremdsprachenlernen”, Prima(r). Zeitschrift für Deutsch als Fremdsprache und Zweitsprache im Primarbereich, Kirsch, Dieter (Hg.) Heft 35, Köln: Dürr und Kessler.
  • Tokdemir, Aslıhan (2000): “Yabancı Dil ve İki Dilli Eğitim”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 6, 519-525. Konya: Selçuk Üniversitesi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevtap Günay Köprülü

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köprülü, S. G. (2016). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğreniminde Çizgi Filmlerin Yeri. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 4(1), 88-98.

www.gerder.org.tr/diyalog