Bu makale Berlin’in yabancı nüfusu yoğun semti Kreuzberg’te bulunan Ballhaus Naunynstraße’de 2010 yılında sahnelenen “Delikanlı” adlı oyundan yola çıkarak, göçmenlik sonrası tiyatronun ne olduğunu, çoğu Türk kökenli sanatçıların yarattığı sahne dili ve izleyicilerin bu oyunu alımlama biçimi üstüne yoğunlaşmaktadır.
Söz konusu tiyatronun en fazla dikkat çeken oyunu olan “Delikanlı”nın sahne diline hakim olan ironi kullanımı ve bu üslubun nedenlerinin araştırılması oyunun başarısını da açıklamaya götüren anahtarı sunmaktadır.
Türk tiyatrosu göç sonrası tiyatro Ballhaus Naunynstraße Delikanlı alay
An der erfolgreichen Inszenierung “Verrücktes Blut” des Kreuzberger Theaters Ballhaus Naunynstraße interessiert in diesem Beitrag vor allem die Bühnensprache und die Diskrepanz zwischen der Intention der Künstler und der Rezeption der Inszenierung durch das Berliner Publikum.
Die Frage nach der Rolle der Ironie in der Bühnensprache des Ballhauses führt zur Antwort auf die Frage nach den Gründen für den Erfolg dieser Inszenierung.
Türkisches Theater Postmigrantisches Theater Ballhaus Naunynstraße Verrücktes Blut Ironie
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
www.gerder.org.tr/diyalog