Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde Almanca öğretmenlerin eğitim/öğretim sürecinde yer alan öğretmenlik uygulaması dersi önemli bir yere sahiptir. Eğitim/öğretim sürecindeki bu uygulama ile Almanca öğretmen adaylarına farklı okullarda edindikleri becerilerini uygulama ve bilgilerini geliştirme olanakları verilmektedir. Öğretmenlik uygulaması sürecindeki başarı birçok etmene bağlıdır. Bu çalışmanın amacı Trakya Üniversitesi örneğinde Alman Dili Eğitimi öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının staj uygulamalarına yönelik beklenti ve görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 36 Almanca öğretmen adayı ve 5 öğretim elemanına açık uçlu bir anket uygulanmıştır. Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının öğretmenlik uygulamasına yönelik beklentileri, görüşleri ve önerileri çalışmanın bulguları olarak sunulmuştur. Elde edilen sonuçlar, Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik yetilerini, ders uygulamalarını ve öğrenciler ile etkileşimini geliştirdiklerini göstermektedir. Öğretim elemanları ve öğretmen adayları, stajyer öğrencilerin deneyim, bireysel ve mesleki gelişim ve yansıtma becerilerin geliştirilebilmeleri için Almanca öğretmenlik programlarında yer alan öğretmenlik uygulamasının daha erkenden başlanması gerektiği görüşünü ortaya koymuşlardır. Böylece stajyer öğrencilerin eleştirel ve yapılandırıcı yansıtma becerilerinin geliştirmelerine olanak tanınmış olacaktır.
Öğretmenlik Uygulaması Almanca Öğretmenliği öğretmen adayları öğretim elemanları
Bei der Ausbildung von Deutschlehrenden in der Türkei an den erziehungswissenschaftlichen Fakultäten bekommt das Schulpraktikum einen wichtigen Stellenwert. Studierende bekommen somit innerhalb der Ausbildung die Möglichkeit, an verschiedenen Schulen ihre Fähigkeiten praktizieren und ihr Wissen weitervermitteln zu können. Der Erfolg des Schulpraktikums ist von verschiedenen Faktoren abhängig. Das Ziel dieses Beitrags ist, Erwartungen und Einstellungen sowohl von Lehramtskandidaten als auch von Lehrkräften der Deutschlehrerausbildung am Beispiel der Universität Trakya zum Schulpraktikum erhalten zu können. Für dieses Anliegen wurden von 36 Lehramtskandidaten und 5 Lehrkräften der Deutschlehrerausbildung ihre Einstellungen zum Schulpraktikum anhand eines Fragebogens mit offenen Fragen gesammelt. Diesbezüglich wurden die Befunde dieser Studie in Form von Erwartungen, Einstellungen und Vorstellungen von Lehramtskandidaten und Lehrkräften zum Schulpraktikum präsentiert. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehramtskandidaten ihre Lehrkompetenz, ihre Unterrichtshandlungen und Interaktionen mit Schülern weiterentwickelt haben. Lehrkräfte und Praktikanten betonen die Ansicht, dass das Schulpraktikum in der Deutschlehrerausbildung für Erfahrungssammlung, für individuelle und berufliche Entwicklung und für die Weiterbildung der Reflexionsfähigkeit der Praktikanten früher anfangen sollte. Somit kann für Praktikanten die Möglichkeit bestehen, die Befähigung einer kritischen und konstruktiven Reflexion prozesshaft zu entwickeln.
Schulpraktikum Deutschlehrerausbildung Lehramtskandidaten Lehrkräfte
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
www.gerder.org.tr/diyalog