BibTex RIS Kaynak Göster

جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر

Yıl 2016, Sayı: 5, 239 - 263, 01.12.2016

Öz

İmge şiirde şairin bakış açısını ve dünya görüşünü yansıtan en önemli faktörlerden biridir. Buradan hareketle bir birine düşünce ve dünya görüşü bakımından yakın olan şairlerin imgelerinde benzerlikler görebiliriz. Bu bağlamda Türk şairi Nazım Hikmet ve İran şairi Ahmed-i Şamlû örnek alınabilir. Bu iki şair evrensel şairler olarak şiirlerinde insan, insani duygular, insan sevgisi, vatan sevgisi, aşk, kadın sevgisi, hürriyet, hürriyet özlemi, barış, hapishane, kahramanlar, sosyal haksızlıklar ve sömürgeciliği yansıtmışlardır. Bu ortak konular bu iki şairin düşünce ve görüş yakınlığının tanığıdır. Şekil ve içeriğin karşılıklı etkileşimini dikkatli irdelediğimizde imgenin şiirde bir üstyapı (şekil) parçası olarak altyapıdan (içerik) etkilendiğini görebiliriz. Bunun yanı sıra bu iki şairin düşünce dünyaları birbirine yakın, imgeleri de benzerlikler göstermektedir. Bu imgeler ortak bir kaynaktan beslenmiştir. Bu makalede bu iki şairin bu konudaki benzer yönlerini inceleyip örneklendirdik

Yıl 2016, Sayı: 5, 239 - 263, 01.12.2016

Öz

Imagery is one of the fundamental elements in distinguish of poets style and show poets certain world view and point view. Because of this, poets with a closer world view, have a similarity in a very aspects of poetic art. Two contemporary poets, Ahmad Shamlu from Iran and Nazım Hikmet from Turkey are a good examples in this instance. Nazım and Shamlu are world wide poets. Two poets have a simile revolutionry sesns. Very common themes as a humanism, freedom, love, love of the land, lover, peace, life in prison, revolutionaries, colonialism, social poverty and oppression seen in there poems. This common point view an thinking lead to resemblance in the imagery as a one of the surface stracture elements of poem. We discuss about this resembelance in this article and set an examples for a proving this issue. Both Nazım and Shamlu hate from colonialism and poetic images as well as reaction this. Both sympathy with a man and oppressed mans and with a poems affair that gain freedom an liberity for human

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36UR82EM
Bölüm Makale
Yazarlar

YAKÛB Novruzî

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Novruzî, Y. (2016). جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر. Doğu Esintileri(5), 239-263.
AMA Novruzî Y. جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر. Doğu Esintileri. Aralık 2016;(5):239-263.
Chicago Novruzî, YAKÛB. “جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر”. Doğu Esintileri, sy. 5 (Aralık 2016): 239-63.
EndNote Novruzî Y (01 Aralık 2016) جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر. Doğu Esintileri 5 239–263.
IEEE Y. Novruzî, “جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر”, Doğu Esintileri, sy. 5, ss. 239–263, Aralık 2016.
ISNAD Novruzî, YAKÛB. “جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر”. Doğu Esintileri 5 (Aralık 2016), 239-263.
JAMA Novruzî Y. جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر. Doğu Esintileri. 2016;:239–263.
MLA Novruzî, YAKÛB. “جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر”. Doğu Esintileri, sy. 5, 2016, ss. 239-63.
Vancouver Novruzî Y. جهان بيني ناظم حکمت و شاملو وبازتاب آن درايماژپردازي اين دو شاعر. Doğu Esintileri. 2016(5):239-63.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929