BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ

Yıl 2016, Sayı: 16, 75 - 100, 01.01.2016

Öz

Bu makalede müziğin eski Çin devlet işlerindeki yeri konusu ele alınmıştır. Çin müziği, Çin uygarlığının doğuşundan beri süre gelmektedir. Müziğin ibret veren, ahenk sağlayan düzenleyici görevleri vardır. Eski Çin’de müzik, sadece eğlendirici sanat türü olarak değil, öncelikli olarak yönetimin ve düzenin temeli sayılmaktadır. Eski Çin’de müzik, iktidarı kuvvetlendirmek için bir araç ve hâkimiyetin yumuşak gücüdür. Müzik yoluyla ülkeyi yönetme fikri Konfüçyanizm’den aracılığıyla bütün işlerin idare edilmesini öğretmektedir. Tüm Konfüçyanizm öğretilerin temel maksadı, düzenli ve rahatlıkla yönetilebilen bir topluluğun meydana getirilmesidir. Konfüçyüs, diplomatik kurallar çerçevesinde müziğin sunulma şeklini tasvir etmiş ve diplomatik tören sırasındaki hükümdarın ziyaretinde sunulan müziğin sembolik işlevi hakkında açıklamalarda bulunmuştur. Müzik, diplomatik ilişkileri kurmak için gerekli bir araç olarak gösterilmektedir. Xunzi adlı filozofa göre müzik, imparatorun ülkeyi idare etmesinin en etkili yoludur. Müzik memurlarının görevleri siyasi açıdan mühimdir. Müzik, kültürel birleşmenin ve kültürel yayılımcılığın bir aracı ve genel olarak medenileştirme gücüdür. Konfüçyüsçülerin yanında Taocu bilgeler, müzik ahenginin ilkelere uygun olan siyasi yapısının kurulma fikrini ileri sürmektedirler. İmparator ailesinin bütün üyeleri ve aristokratlar çocukluğundan beri sistematik olarak müzik eğitimi görmektedirler. Törenlerde, şartlara ve kişinin taşıdığı sosyal statüye göre farklı müzik aletler çalınmaktadır. Müzik, hükümetle millet arasındaki deliği yamalama, halkın ‘sesini’ yönetici sınıfının bilincine getirme aracı olarak görülmektedir. Tang döneminde barışçı etnikler arası diyalogun ve istikrar politikasının varlığını sürdürebilmesinin sebebi, müziğe özel bir önem verilmesidir. Yani müzik, Çin toplumunun eğitiminde ve sonra devletin yönetiminde esaslı bir prensip olarak kabul edilmektedir

Kaynakça

  • BECKER, B.M., “Music in the Life of Ancient China”, Chicago University Press, Chicago, 1957.
  • BRINDLEY, Erica, “Music, Cosmology, and the Politics of Harmony in Early China”, State University of New York Press, Albany, 2012.
  • CHEN, Anhua 陈安华, “Tang Song Guyue Yizong” (唐宋古乐遗踪), Xinghai 4 Publishing House, Beijing, 1998.
  • China: Five Thousand Years of History and Civilization, City University of Hong Kong Press, Hong Kong, 2007.
  • COOK, S. B., “Unity and Diversity in the Musical Thought of Warring States China, Ph.D. thesis, The University of Michigan, 1995.
  • ÇETİNKAYA, Yalçın, “Siyasî ahenk, kozmik ahenk, Konfüçyanizm, müzik, toplum, sesler”. Müzik Muhabbeti, Yeni Şafak Gazetesi, 2012, 22.05.2010.
  • Çin Müziği // Türk-Çin Dostluk Vakfı - http://www.turkcindostlukvakfi.org.tr, Ankara, 2001, 13.07.2014.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”, Michigan papers in Chinese Studies, Ann Arbor Publishing House, Michigan, 1982.
  • DE WOSHKIN, K. J., “Early Chinese Music and the Origins of Aesthetic Terminology” // In Theories of the Arts in China, Princeton University Press, Princeton, 1993.
  • FANG, Liu, “A brief introduction to Traditional Chinese Classical Music”, Philmultic, London,2008.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”. Forming of Musical Culture in Ancient China // Izvestia of Herzen State Pedagogical University (89), Moscow, 2009.
  • GUERRANT, Mary, “Three Aspects of Music in Ancient China and Greece”// College Music Symposium: Journal of the College Music Society, Cambridge University Press, Cambridge, 1980.
  • HOOKER, Richard, “The T'ang, 618-907 AD”// World Cultures, http://richard- hooker.com/sites/worldcultures/CHEMPIRE/TANG.HTM, 1996.
  • İLKER, Erdem; PANIZ, Hatice; ÖZDEMİR, Gökhan, “Çin Müziği” // Ders Belgeliği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - http://dersbelgeligi.wordpress.com/muzik-belgeligi. 10.08.2014.
  • JO, Eun Jung, “Analysis of the Discourse on Music of the Lüshi Chunqiu Mainly in Comparison with the 'Yuelun' Chapter of the Xunzi”, SOAS, University of London, 2012.
  • KAUFMANN, W., “Musical References in the Chinese Classics” // DetroitMonographs in Musicology Number Five Information Coordinators, Detroit, 1986.
  • KOLOMİETS G. G., “Eski Çin’de Müziğin Yeri: Statü ve Görev hakkında Bazı Düşünceleri”// Vestnik 7(101), St. Petersburg, 2009.
  • LAI, T.C.; MOK, R., “Jade Flute: The Story of Chinese Music”, Schocken Books, New York, 1987.
  • LAM, Joseph, “State Sacrifices and Music in Ming China: Orthodoxy, Creativity, and Expressiveness”, State University of New York, Albany, 1998.
  • LAURENCE, Picken; NICKSON, Noel, “Music from the Tang Court: Volume 7: Some Ancient Connections Explored”, Cambridge University Press, New York, 2007. LEGGE, James, “The Chinese Classics: Ch’un Ts’ew, with the Tso Chuen”, vol. 5, Hong Kong University Press, Hong Kong, 1960.
  • LEVIS, J.H., “Foundations of Chinese Musical Art”, Paragon Book Reprint Corp., New York, 1963.
  • LIANG, Mingyue, “Music of the Billion. An introduction to Chinese musical culture”, C. F. Peters Corporation, New York, 1985.
  • MAJOR, John S.; SO, Jenny F., “Music in Late Bronze Age China”// Music in the Age of Confucius, SOAS Publishing, London, 2006.
  • MALM, W. P., “Music Cultures of the Pacific, the Near East, and Asia”, Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc., London, 1998.
  • MARKOVA, Anna, “Culturology: World Culture’s History”, Walters Cloovers Publishing House, Moscow, 2009.
  • MASLOV, A. A., “China. Bells in dust. Magician and intellectual’s pilgrimage”, Aleteya, Moscow, 2005.
  • Music in Ancient China - http://www.crystalinks.com/chinamusic.html/, Reuters Journal, London, 22.09.2014.
  • Musical Institution Yue Fu in Han Dynasty // Keats Education, 2007 - http://keatschinese.com/en/knowledge/musical-institution-yue-fu, 06.03.2012.
  • ÖZERDİM, Muhaddere, “Çin Tiyatrosu: Tarihsel gelişmesi ve özelliği”, Ç.Ü. Türkoloji-Makale Bilgi Sistemi, 08.03.2014.
  • PARKER, Edward, “Ancient China Simplified: Music”, Book Jungle, London, 2006. QIAN, Sima, “Yue Shu: Büyük Tarihçinin Kayıtları. 24. Bölümü”// Doğu Edebiyatı - http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/China/I/phtml, 2012, 6.07.2014.
  • SIM, Johnathan, “Musical Harmony and its Historical Context in Ancient China” (2012), The Myriad Thoughts, Oxford University Press, London, 2012.
  • STEBEN, Barry, “The Culture of Music and Ritual in Pre-Han Confucian Thought: Exalting the Power of Music in Human Life”, Asian Cultural Studies N.38, International Christian University, Tokyo, 2012.
  • Theory of Music in Ancient Chinese Philosophy // College Term Papers, 2013 - http://www.collegetermpapers.com/TermPapers/Philosophy/Theory_of_music_in_a
  • ncient_chinese_philosophy.html. 10.05.2014.
  • THRASHER, A. R., “The sociology of Chinese music: an introduction”, Asian Music International Journal
  • v. XII, № 2, p. 17-53, 1981.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Tarih. Siyasi ve Hukuk Kültürü”, 4. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2009.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Sanat”, 6. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2010.
  • TKACHENKO, G. A., “Cosmos, Music, Ritual, Myth and Aesthetics”, Nauka Publishing House, Moscow, 1990.
  • TU, Wei-ming, “Confucius and Confucianism” // The New Encyclopaedia Britannica, ed. R. McHenry, 653-662., Chicago: Encyclopaedia Britannica, Chicago, 1996.
  • YANG, Yaokun, “An Analytical Study on Performance Practices”, Abbott Press, Bloomington, 2014.
  • ZHANG, Hui-hui, Zhongguo Gudai Yuejiao Sixiang Lunji // A Collection of Treatises of Chinese Ancient Thought on Musical Disciplines, Wenjin Press, Taipei, 1991.
  • ZHANG, Janson, “Ancient Chinese Music Instruments and Related Stories” - http://www.readchina8.com/ArtsItems.php?PassId, 11.06.2014.
  • ZHANG, Yongjin, “The idea of order in ancient Chinese political thought: a Wightian exploration”, The Royal Institute of International Affairs, 2014.
  • ZUO, Han-lin, “Reflections on Inner Jiaofang of Tang Dynasty and its related questions”, Literature College, Beijing Normal University, Beijing, 2007.

MUSİC’S ROLE İN GOVERNMENT AFFAIRS OF ANCİENT CHİNA

Yıl 2016, Sayı: 16, 75 - 100, 01.01.2016

Öz

This paper deals with the particularly significant role of music in government affairs, political thought of ancient China. To begin with, music in early China, despite being present in many aspects of life, is still an unexplored area of study. In ancient times it was especially valued for its close connection to the state, court. So, here we provide a brief explanatory summary of different ritual uses of music at the royal court. The importance of music lies in its power to balance and harmonize. Music is a top form of entertainment in modern life. In ancient China, however, it was viewed as the critically important foundation stone of good governance and state order. Music in ancient China was often used as a tool to strengthen authority of the court. Actually, the idea of governing the country through music is deeply rooted in Confucianism. According to Confucius, music served to promote balance in society. No wonder, music was an integral part of diplomatic etiquette in which specificities of various ceremonies and musical instruments were described down to the smallest detail. Xunzi, one of the three great Confucian philosophers of the classical period in China, also stated that music was the most effective way for an emperor to govern the country. That’s why music in ancient China was promoted as an essential part of proper education for noblemen. Besides, it also played an important role in the process of cultural unification and international conciliation

Kaynakça

  • BECKER, B.M., “Music in the Life of Ancient China”, Chicago University Press, Chicago, 1957.
  • BRINDLEY, Erica, “Music, Cosmology, and the Politics of Harmony in Early China”, State University of New York Press, Albany, 2012.
  • CHEN, Anhua 陈安华, “Tang Song Guyue Yizong” (唐宋古乐遗踪), Xinghai 4 Publishing House, Beijing, 1998.
  • China: Five Thousand Years of History and Civilization, City University of Hong Kong Press, Hong Kong, 2007.
  • COOK, S. B., “Unity and Diversity in the Musical Thought of Warring States China, Ph.D. thesis, The University of Michigan, 1995.
  • ÇETİNKAYA, Yalçın, “Siyasî ahenk, kozmik ahenk, Konfüçyanizm, müzik, toplum, sesler”. Müzik Muhabbeti, Yeni Şafak Gazetesi, 2012, 22.05.2010.
  • Çin Müziği // Türk-Çin Dostluk Vakfı - http://www.turkcindostlukvakfi.org.tr, Ankara, 2001, 13.07.2014.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”, Michigan papers in Chinese Studies, Ann Arbor Publishing House, Michigan, 1982.
  • DE WOSHKIN, K. J., “Early Chinese Music and the Origins of Aesthetic Terminology” // In Theories of the Arts in China, Princeton University Press, Princeton, 1993.
  • FANG, Liu, “A brief introduction to Traditional Chinese Classical Music”, Philmultic, London,2008.
  • DE WOSHKIN, K. J., “A song for one or two: music and the concept of art in Early China”. Forming of Musical Culture in Ancient China // Izvestia of Herzen State Pedagogical University (89), Moscow, 2009.
  • GUERRANT, Mary, “Three Aspects of Music in Ancient China and Greece”// College Music Symposium: Journal of the College Music Society, Cambridge University Press, Cambridge, 1980.
  • HOOKER, Richard, “The T'ang, 618-907 AD”// World Cultures, http://richard- hooker.com/sites/worldcultures/CHEMPIRE/TANG.HTM, 1996.
  • İLKER, Erdem; PANIZ, Hatice; ÖZDEMİR, Gökhan, “Çin Müziği” // Ders Belgeliği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - http://dersbelgeligi.wordpress.com/muzik-belgeligi. 10.08.2014.
  • JO, Eun Jung, “Analysis of the Discourse on Music of the Lüshi Chunqiu Mainly in Comparison with the 'Yuelun' Chapter of the Xunzi”, SOAS, University of London, 2012.
  • KAUFMANN, W., “Musical References in the Chinese Classics” // DetroitMonographs in Musicology Number Five Information Coordinators, Detroit, 1986.
  • KOLOMİETS G. G., “Eski Çin’de Müziğin Yeri: Statü ve Görev hakkında Bazı Düşünceleri”// Vestnik 7(101), St. Petersburg, 2009.
  • LAI, T.C.; MOK, R., “Jade Flute: The Story of Chinese Music”, Schocken Books, New York, 1987.
  • LAM, Joseph, “State Sacrifices and Music in Ming China: Orthodoxy, Creativity, and Expressiveness”, State University of New York, Albany, 1998.
  • LAURENCE, Picken; NICKSON, Noel, “Music from the Tang Court: Volume 7: Some Ancient Connections Explored”, Cambridge University Press, New York, 2007. LEGGE, James, “The Chinese Classics: Ch’un Ts’ew, with the Tso Chuen”, vol. 5, Hong Kong University Press, Hong Kong, 1960.
  • LEVIS, J.H., “Foundations of Chinese Musical Art”, Paragon Book Reprint Corp., New York, 1963.
  • LIANG, Mingyue, “Music of the Billion. An introduction to Chinese musical culture”, C. F. Peters Corporation, New York, 1985.
  • MAJOR, John S.; SO, Jenny F., “Music in Late Bronze Age China”// Music in the Age of Confucius, SOAS Publishing, London, 2006.
  • MALM, W. P., “Music Cultures of the Pacific, the Near East, and Asia”, Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc., London, 1998.
  • MARKOVA, Anna, “Culturology: World Culture’s History”, Walters Cloovers Publishing House, Moscow, 2009.
  • MASLOV, A. A., “China. Bells in dust. Magician and intellectual’s pilgrimage”, Aleteya, Moscow, 2005.
  • Music in Ancient China - http://www.crystalinks.com/chinamusic.html/, Reuters Journal, London, 22.09.2014.
  • Musical Institution Yue Fu in Han Dynasty // Keats Education, 2007 - http://keatschinese.com/en/knowledge/musical-institution-yue-fu, 06.03.2012.
  • ÖZERDİM, Muhaddere, “Çin Tiyatrosu: Tarihsel gelişmesi ve özelliği”, Ç.Ü. Türkoloji-Makale Bilgi Sistemi, 08.03.2014.
  • PARKER, Edward, “Ancient China Simplified: Music”, Book Jungle, London, 2006. QIAN, Sima, “Yue Shu: Büyük Tarihçinin Kayıtları. 24. Bölümü”// Doğu Edebiyatı - http://www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/China/I/phtml, 2012, 6.07.2014.
  • SIM, Johnathan, “Musical Harmony and its Historical Context in Ancient China” (2012), The Myriad Thoughts, Oxford University Press, London, 2012.
  • STEBEN, Barry, “The Culture of Music and Ritual in Pre-Han Confucian Thought: Exalting the Power of Music in Human Life”, Asian Cultural Studies N.38, International Christian University, Tokyo, 2012.
  • Theory of Music in Ancient Chinese Philosophy // College Term Papers, 2013 - http://www.collegetermpapers.com/TermPapers/Philosophy/Theory_of_music_in_a
  • ncient_chinese_philosophy.html. 10.05.2014.
  • THRASHER, A. R., “The sociology of Chinese music: an introduction”, Asian Music International Journal
  • v. XII, № 2, p. 17-53, 1981.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Tarih. Siyasi ve Hukuk Kültürü”, 4. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2009.
  • TITARENKO, M. L., KOBZEV A. I., LUKYANOV A.E., “Çin’in Manevi Kültürü. Sanat”, 6. Cildi, Doğu Edebiyatı RAN, Moskova, 2010.
  • TKACHENKO, G. A., “Cosmos, Music, Ritual, Myth and Aesthetics”, Nauka Publishing House, Moscow, 1990.
  • TU, Wei-ming, “Confucius and Confucianism” // The New Encyclopaedia Britannica, ed. R. McHenry, 653-662., Chicago: Encyclopaedia Britannica, Chicago, 1996.
  • YANG, Yaokun, “An Analytical Study on Performance Practices”, Abbott Press, Bloomington, 2014.
  • ZHANG, Hui-hui, Zhongguo Gudai Yuejiao Sixiang Lunji // A Collection of Treatises of Chinese Ancient Thought on Musical Disciplines, Wenjin Press, Taipei, 1991.
  • ZHANG, Janson, “Ancient Chinese Music Instruments and Related Stories” - http://www.readchina8.com/ArtsItems.php?PassId, 11.06.2014.
  • ZHANG, Yongjin, “The idea of order in ancient Chinese political thought: a Wightian exploration”, The Royal Institute of International Affairs, 2014.
  • ZUO, Han-lin, “Reflections on Inner Jiaofang of Tang Dynasty and its related questions”, Literature College, Beijing Normal University, Beijing, 2007.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sofiya Zaychenko Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Zaychenko, S. (2016). MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ. Doğu Araştırmaları(16), 75-100.
AMA Zaychenko S. MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ. DA. Ocak 2016;(16):75-100.
Chicago Zaychenko, Sofiya. “MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ”. Doğu Araştırmaları, sy. 16 (Ocak 2016): 75-100.
EndNote Zaychenko S (01 Ocak 2016) MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ. Doğu Araştırmaları 16 75–100.
IEEE S. Zaychenko, “MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ”, DA, sy. 16, ss. 75–100, Ocak 2016.
ISNAD Zaychenko, Sofiya. “MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ”. Doğu Araştırmaları 16 (Ocak 2016), 75-100.
JAMA Zaychenko S. MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ. DA. 2016;:75–100.
MLA Zaychenko, Sofiya. “MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ”. Doğu Araştırmaları, sy. 16, 2016, ss. 75-100.
Vancouver Zaychenko S. MÜZİĞİN ESKİ ÇİN DEVLET İŞLERİNDEKİ YERİ. DA. 2016(16):75-100.

Derginin yayın dili Türkçe, Arapça, Farsça, Urduca ve İngilizcedir. Yabancı dildeki yazıların yayımlanması, Yayın Kurulu'nun onayına bağlıdır. Dergiye gönderilecek yazıların, Türk Dil Kurumu'nun yazım kurallarına uygun olması gerekmektedir. Türkçede yaygın kullanılan yabancı kelimelerin dışındaki kelimelerin Türkçe karşılığının kullanılmasına özen gösterilmelidir. Farklı yazı tipi kullananların, kullandıkları yazı tiplerini de göndermeleri gerekmektedir. Makalelerin özetleri 250 kelimeyi aşmamalıdır. Yazılarda resim, çizim veya herhangi bir görsel anlatım varsa; bunların en az 300 dpi çözünürlükte taranması ve kullanıldığı metindeki adları ile kaydedilerek gönderilmesi gerekmektedir. Yayımlanan yazıların sorumlulukları yazı sahiplerine aittir. Yazılar, A4 sayfa boyutuna göre 25 sayfayı geçmemelidir. Ancak geniş kapsamlı yazılar, Yayın Kurulu’nun onayıyla seri halinde ya da derginin eki şeklinde de yayımlanabilir. 

Yazım kuralları ve sayfa düzeni
- Yazılar MS Word ya da uyumlu programlarda yazılmalıdır. Yazı karakteri Times New Roman, 12 punto ve tek satır aralığında olmalıdır.
- Sayfa, A4 dikey boyutta; üst, alt ve sağ kenar boşluğu 2,5 cm; sol kenar boşluğu 3 cm olarak düzenlenmelidir.
- Paragraf aralığı önce 6 nk, sonra 0 nk olmalıdır.
- Yazının başlığı koyu harfle yazılmalı, konunun içeriği ile uyumlu olmalıdır.
- Makalelerin Türkçe ve İngilizce özetleri 250 kelimeyi aşmamalıdır. 3 ila 5 kelimeden oluşan anahtar kelime/keywords yer almalıdır. Makalenin Türkçe ve İngilizce başlıklarına yer verilmelidir. Yayım dili Arapça, Farsça veya Urduca olan makalelerde Türkçe ve İngilizce özet istenmektedir.
- Başlıklar koyu harfle yazılmalıdır. Uzun yazılarda ara başlıkların kullanılması okuyucu açısından yararlı olacaktır.
- İmla ve noktalamada makalenin veya konunun zorunlu kıldığı durumlar dışında Türk Dil Kurumu’nun İmla Kılavuzu dikkate alınmalıdır.
- Metin içinde vurgulanmak istenen yerlerin “tırnak içinde” gösterilmesi yeterlidir.
- Birden çok yazarlı makalelerde makale ilk sıradaki yazarın ismiyle sisteme yüklenmelidir. Birden sonraki yazarların isimleri sistem üzerinde diğer yazarlar kısmında belirtilmelidir.

Kaynak gösterme
- Doğu Araştırmaları Dergisi sayfa altı dipnot veya APA 6.0 kaynak gösterimini kabul etmektedir.
- Bir eserin derleyeni, tercüme edeni, hazırlayanı, tashih edeni, editörü varsa kaynakçada mutlaka gösterilmelidir.
- Elektronik ortamdaki kaynaklarda yazarı, çalışmanın başlığı ve yayın tarihi belli olanlar kullanılmalıdır.
- Metin içinde atıf yapılmayan kaynaklar kaynakçada gösterilmemelidir.
- Kaynakça makalenin sonunda yazarların soyadlarına göre alfabetik olarak düzenlenmelidir.


Doğu Araştırmaları Dergisi
Index Islamicus Uluslararası dizini, SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini) ve ASOS indeksleri tarafından taranmaktadır.