[Erişim Tarihi 01 Ağustos 2003]." />
BibTex RIS Kaynak Göster

KKTC'DEKİ KAMU BANKALARINDA LİDERLİK STİLLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 132 - 143, 01.01.2005

Öz

Liderlik, kuruluşların amaçlarına varmaya yönelik çalışanların motivasyonu ve verimliliğini etkileyen temel unsurların başında gelmektedir. Şöyle ki, işletmler kendilerine özgü şartları ve görev yapısına göre çalışanların verimliliğini artıracak en uygun liderlik stilini seçmektedir. Aksi takdirde, çalışanların motivasyonu ve verimliliğindeki düşüş işletmenin başarısını olumsuz etkileyecektir. Bu çalışmada ise temel amaç, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki KKTC kamu bankalarında uygulanan liderlik stillerinin tesbitine yönelik araştırma yapmak ve bu yönde öneriler geliştirmektir. Liderlik stillerinin tespiti için iki anket hazırlamış, bunlardan birinin patronlar diğerinin ise çalışanlarca doldurulması istenmiştir. Gelen yanıtlar incelendiğinde söz konusu bankalarda ideal görülebilecek bir şekilde demokratik liderlik stili uygulandığı anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • BALÇIK, B. (2002). İşletme yönetimi. Ankara , Nobel Yay.
  • BAŞARAN, İ.E. (1998). Eğitim yönetimi. Ankara , Kadıoğlu Press,
  • BOONE, E.L. ve KURTZL.D (1990). Contemporary business. 6* ed., Orlando, The Dryden Press.
  • BULUÇ, B. (2003). Bilgi çağı ve örgütsel liderlik [Internet], Ersim adresi: <http:// w3.gazi.edu.tr/"buluc/LEADERS.DOC > [Erişim Tarihi 01 Ağustos 2003].
  • CAVALERI, S. ve OBLOJ, K. (1993). Management system : a globalperspective.
  • California, Words Worth Publishing Company.
  • COLE, G.A. (1993). Management theory and practice. 4th ed., London, DP
  • PublicationLtd.
  • DÖNMEZ, D. (2003). Bankacılıkta toplam kalite [Internet], Erişim adresi: <http://www.basakekonomi.com.tr/arsiv/bank.html> [Erişim Tarihi : 27 Temmuz 2003].
  • EREN, E. (1989). Yönetim psikolojisi. İstanbul, İşletme İktisadı Enstitüsü.
  • . (1991). Yönetim ve organizasyon. İstanbul., İ.Ü İşletme Fakültesi.
  • ERGUN, T. ve POLATOĞLU, A. (1992). Kamu yönetimine giriş. Ankara, TODAİE. GOLEMAN, D. (2000J Liderlik [Internet] , Erişim adresi: <http://www.ssktepecik. gov.tr/liderlik.htm> [Erişim tarihi: 27 Temmuz 2003].
  • HICKS, H.G. ve GULLET, C.R. (1981) Organizasyonlar : teori ve davranış, (Çev. B. BAYKAL), İstanbul, İ.İ.T.İ.A İşletme Bilimleri Enstitüsü.
  • iNSANKAYNAKLARI.COM. İÇERİK EKİBİ (2002) Liderlik ve yöneticilik [Internet], Erişim adresi: <http://www.insankaynaklari.com/CN/Contant Body.asp?Bodlyn>75> [Erişim tarihi: 01 Ağustos 2003].
  • MEGGINSON, C.L. (1981). Personal management : a human resources approach. 4* ed., Irwm-Dorsey Limited Georgetown.
  • MERİH, K. (2003). Liderlik bir sosyal kalitedir [Internet], Erişim adresi: <http://www.merih.net/m2/lid/liderlik^tm> [Erişim tarihi: 27 Temmuz 2003].
  • NEWSTROM, W.J. ve DAVIS, K (1993). Organizational behavior (human behaviorAt Work) .9* ed., Mc Grand Hıll Inc.
  • RACHMAN, D.J., MESCON, M.H., BOVEE, C.L. ve THILL, J.V. (1996). Business today. 8* ed., Mc Graw Hıll Inc.
  • STRAUB, T.J. ve RAYMOND F.A. (1991). Introduction to business. Boston, PwsKent Publishing Company.
  • ŞEN, S. (1981). İşletme yönetimi. Ankara, Emel Press.
  • THOMPSON, B. L. (1998) Yeni Yöneticinin El Kitabı - 1: Yönetim Fonksiyonları. (Çev. V. G. DİKER), İstanbul, Hayat Yay.

A STUDY ON THE LEADERSHIP STYLES ADOPTED IN THE PUBLIC BANKS OF TRNC

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 132 - 143, 01.01.2005

Öz

Leadership plays a majör role in helping organizations reach their objectives by affecting the motivation and the productivity of their employees. This is such that bussinesses try to select a style of leadership that is most suitable to their speciflc conditions and to the characteristics of the tasks they set out to achieve. Otherwise the motivation and performance of employees are affected negatively and the company's success is endangered. The main aim of this study is to conduct a research that will determine the leadership styles adopted in the public banks of the Turkish Republic of Northern Cyprus TRNC . For this purpose the employees and managers have been asked to fiil out two different questionaires. Analysis of the results has indicated that the style adopted in these banks is "democratic leadership" which seems to be the most appropriatefor them.

Kaynakça

  • BALÇIK, B. (2002). İşletme yönetimi. Ankara , Nobel Yay.
  • BAŞARAN, İ.E. (1998). Eğitim yönetimi. Ankara , Kadıoğlu Press,
  • BOONE, E.L. ve KURTZL.D (1990). Contemporary business. 6* ed., Orlando, The Dryden Press.
  • BULUÇ, B. (2003). Bilgi çağı ve örgütsel liderlik [Internet], Ersim adresi: <http:// w3.gazi.edu.tr/"buluc/LEADERS.DOC > [Erişim Tarihi 01 Ağustos 2003].
  • CAVALERI, S. ve OBLOJ, K. (1993). Management system : a globalperspective.
  • California, Words Worth Publishing Company.
  • COLE, G.A. (1993). Management theory and practice. 4th ed., London, DP
  • PublicationLtd.
  • DÖNMEZ, D. (2003). Bankacılıkta toplam kalite [Internet], Erişim adresi: <http://www.basakekonomi.com.tr/arsiv/bank.html> [Erişim Tarihi : 27 Temmuz 2003].
  • EREN, E. (1989). Yönetim psikolojisi. İstanbul, İşletme İktisadı Enstitüsü.
  • . (1991). Yönetim ve organizasyon. İstanbul., İ.Ü İşletme Fakültesi.
  • ERGUN, T. ve POLATOĞLU, A. (1992). Kamu yönetimine giriş. Ankara, TODAİE. GOLEMAN, D. (2000J Liderlik [Internet] , Erişim adresi: <http://www.ssktepecik. gov.tr/liderlik.htm> [Erişim tarihi: 27 Temmuz 2003].
  • HICKS, H.G. ve GULLET, C.R. (1981) Organizasyonlar : teori ve davranış, (Çev. B. BAYKAL), İstanbul, İ.İ.T.İ.A İşletme Bilimleri Enstitüsü.
  • iNSANKAYNAKLARI.COM. İÇERİK EKİBİ (2002) Liderlik ve yöneticilik [Internet], Erişim adresi: <http://www.insankaynaklari.com/CN/Contant Body.asp?Bodlyn>75> [Erişim tarihi: 01 Ağustos 2003].
  • MEGGINSON, C.L. (1981). Personal management : a human resources approach. 4* ed., Irwm-Dorsey Limited Georgetown.
  • MERİH, K. (2003). Liderlik bir sosyal kalitedir [Internet], Erişim adresi: <http://www.merih.net/m2/lid/liderlik^tm> [Erişim tarihi: 27 Temmuz 2003].
  • NEWSTROM, W.J. ve DAVIS, K (1993). Organizational behavior (human behaviorAt Work) .9* ed., Mc Grand Hıll Inc.
  • RACHMAN, D.J., MESCON, M.H., BOVEE, C.L. ve THILL, J.V. (1996). Business today. 8* ed., Mc Graw Hıll Inc.
  • STRAUB, T.J. ve RAYMOND F.A. (1991). Introduction to business. Boston, PwsKent Publishing Company.
  • ŞEN, S. (1981). İşletme yönetimi. Ankara, Emel Press.
  • THOMPSON, B. L. (1998) Yeni Yöneticinin El Kitabı - 1: Yönetim Fonksiyonları. (Çev. V. G. DİKER), İstanbul, Hayat Yay.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Okan Veli Şafaklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şafaklı, O. V. (2005). KKTC’DEKİ KAMU BANKALARINDA LİDERLİK STİLLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(1), 132-143.