Bu araştırma 2018 yılında ABD’de en iyi işverenler (great place to work) araştırması kapsamında elde
edilen, kadınlar için en iyi şirketlerin özelliklerini tanımlamayı amaçlamaktadır. Tanımlayıcı bir hedefi olan
mevcut araştırma kadınlar için en iyi 70 şirketin sektörel dağılımını, kuşaklara göre çalışan sayılarını, deneyim
yıllarını ve çalışanların şirketleri tanımlamak için belirledikleri kelimelerin analizini gerçekleştirmeyi
hedeflemektedir. Elde edilen sonuçlar kadınlar için en iyi olan şirketlerin; finansal hizmetler ve sigortacılık, bilgi
teknolojileri ve sağlık sektöründe bulunan büyük ölçekli işletmeler olduğunu, en çok Y (%45) ve X kuşağından
(%33) gelen ve çalışanlarının 2/3’ünün 5 yıldan az deneyime sahip olan şirketler olduğunu göstermiştir.
Çalışanların şirketleri tanımlamak için kullandıkları öne çıkan kelimelerin ise; “iş”, “çalışanlar”, “insanlar”,
“harika”, “hissetmek”, “mekan”, “her zaman”, “herkes”, “önem vermek” ve “zaman” olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |