Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Sayı: 8, 35 - 47, 30.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Ahmad, N.A., Daud, S. 2016. “Engaging People with Employer Branding.” Procedia Economics and Finance, 35: 690 – 698.
  • Ardıç, K., Gündoğmuş, E. 2016. “Bireylerin Kişilik Özelliklerinin İşveren Çekiciliği Algısına Etkisi.” Journal Behavior at Work, 1 (1): 1-14.
  • Aytaç, S. 2019. Çalışma Yaşamında Kadınlar (1-59). Çalışma Yaşamında Özel Gruplar (Ed. Salih Dursun, Serpil Aytaç), Ekin Yayınları, Bursa.
  • Baş, T. 2011. İşveren Markası, Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Baş, T., Akturan, U. 2017. Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Biswas, M. K., & Suar, D. (2014). Antecedents and Consequences of Employer Branding. Journal of Business Ethics, 136(1), 57–72.
  • Burchell, M., & Robin, J. (2011). The great workplace: How to build it, how to keep it, and why it matters. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Chhabra, N. L., & Sharma, S. (2014). Employer branding: strategy for improving employer attractiveness. International Journal of Organizational Analysis, 22(1): 48-60.
  • Çiftçioğlu, B., Gül, S. 2017. “Employer Branding Descriptions of University Students: A Business to Business Firm Example.” Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15 (1): 150-170.
  • Dabirian, A., Kietzmann, J., Diba, H. 2016. “A Great Place to Work!? Understanding Crowdsourced Employer Branding.” Business Horizons, 1350: 1-9.
  • Doğru, G., Çakır, S.Y. 2015. “İşveren Markası Yönetim Sürecinde Strateji ve Uygulamaların İncelenmesi: Türkiye’deki Şirketlerin İnsan Kaynakları Yöneticilerine Yönelik Bir Araştırma.” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40): 674–689.
  • Dursun, M., Eriş, E. 2018. “Konaklama İşletmelerinde Kuşaklar Bağlamında İşveren Marka Algısı İle Çalışma Yaşam Kalitesi İlişkisi.” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8 (1): 160-179.
  • Ergun, H., S., Tatar, B. 2017. “A Comparison of Employees’ Perceived and Expected Employer Brand Attributes: Evidence from Turkey.” Journal of Business, Economic and Finance, 7(3): 200-207.
  • Ertuğrul Yılmazer, I.U. 2015. Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar (318-331). Sosyal Politika (Ed. Aysen Tokol, Yusuf Alper), Dora Yayınları, Bursa.
  • Fulmer, I. S., Gerhart, B. ve Scott, K. S. (2003). Are the 100 best better? An empirical investigation of the relationship between being a “Great Place to Work” and firm performance. Personnel Psychology, 56: 965–993.
  • Gill, R. (2010). Employer of choice: Using computers to enhance employee engagement in Australia. Global Business and Organizational Excellence, 29(3), 44–63.
  • Güngördü, A , Ekmekçioğlu, E , Şimşek, T. 2014. “İçsel Pazarlama Bağlamında İşveren Markalaması Üzerine Ampirik Bir Çalışma.” Journal of Management, Marketing and Logistics, 1(1): 1-15.
  • Keller, K.L. 2003. Strategic brand management, building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Köse, G., Çakır, S. 2018. “İşveren Marka Kimliğinin İşe Alım İlanlarına Yansıması: Yaratıcı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29): 165-184.
  • Kucherov, D., Zavyalova, E. 2012. “HRD practices and talent management in the companies with the employer brand.” European Journal of Training and Development, 36: 86-104.
  • Kuşçu, A., Okan, E., Y., 2010, “An Exploratory on the Dimensions of Employer Branding.” Öneri, 9(34): 119-130
  • Kümbetoğlu, B. 2015. Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • Lakshmi, B., Kavitha, D., A Review Paper on Employer Branding, https://www.researchgate.net/publication/330993725_A_Review_Paper_on_Employer_Branding, erişim tarihi: 10.03.2019.
  • Love, L. F., ve Singh, P. (2011). Workplace branding: Leveraging human resources management practices for competitive advantage through “Best Employer” surveys. Journal of Business and Psychology, 26: 175–181.
  • Melin, E. 2005. Employer branding: Likenesses and differences between external and internal employer brand images. Lunea University of Technology. Unpublished Master Thesis.
  • Miles, S.J., McCamey, R. 2018. “The candidate experience: Is it damaging your employer brand?” Business Horizons, 2018, 1-10, https://doi.org/10.1016/j.bushor.2018.05.007
  • Nayır, B , Afacan Fındıklı, D. 2018. “İşveren Marka Yönetiminin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: İstanbul’da Hizmet Sektöründe Bir Araştırma.” Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (2018): 1-18.
  • OECD 2019. Labor Force Participation Rate, by Sex and Age Group. https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=54741
  • Oğuz, N. 2012. İşveren Markası ve Kabiliyeti Cezbetme Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öksüz, B. 2012. “İşveren Marka Sürecinde İletişimin Önemi.” Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(2): 14-31.
  • Özgen, E., Akbayır, Z. 2011. “İletişim Yaklaşımıyla bir Değer Önermesi: İşveren Markalaması.” Erciyes İletişim Dergisi, 2(1): 76-86.
  • Park, S., Song, L. H., Kim, J. & Lim, D. H. (2015). What makes an organization a great place to work in South Korea?. Performance Improvement Quarterly, 28(1): 27-48.
  • Pınar, Ş. 2005. Doğrudan Pazarlama. Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayın Yayıncılık.
  • Sağır, M. 2016. “İşveren Markası Algısı: İnsan Kaynakları Faaliyetleri, Çalışma Ortamı Ve Tazminat-Kazanç Boyutları İle Turizm Fakültelerinde Bir Uygulama.” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14): 415-439.
  • Sivertzen, A., Nilsen, E.R., Olafsen, A.H. 2013. “Employer Branding: Employer Attractiveness and The Use of Social Media.” Journal of Product & Brand Management, 22(7): 473–483.
  • Sokro, E. 2012. “Impact of employer branding on employee attraction and retention.” European Journal of Business and Management, 4(18): 164-173.
  • TÜİK 2019. İşgücü İstatistikleri. http://www.tuik.gov.tr (Erişim Tarihi: 19.07.2019)
  • Urbancova, H., Hudakova, M. 2017. “Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends.” Economics and Sociology, 10(4): 41-50.
  • van Marrewijk, M. (2004). The social dimension of organizations: Recent experiences with Great Place to Work assessment practices. Journal of Business Ethics, 55: 135–146.
  • Vercic, A.T., Coric, D.S. 2018. “The relationship between reputation, employer branding and corporate social responsibility.” Public Relations Review, 2018, 1-9 https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.06.005
  • Wood, L. 2000. “Brands and Equity: Definition and Management”, Management Decision, 38(9): 662-669.
  • Worldbank 2019. Ratio of Fmele to Male Labor Force Participation Rate. Modelled ILO Estimation, https://data.worldbank.org/indicator/SL.TLF.CACT.FM.ZS
  • Yalım, F., Mızrak, K., C. 2017. “A Field Study on the Relationshio between Employer Brand and Employee Satisfaction.” International Review of Management and Marketing, 7(2): 92-103.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara

KADINLAR İÇİN ABD’DEKİ EN İYİ İŞVERENLERİN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Sayı: 8, 35 - 47, 30.12.2021

Öz

Bu araştırma 2018 yılında ABD’de en iyi işverenler (great place to work) araştırması kapsamında elde
edilen, kadınlar için en iyi şirketlerin özelliklerini tanımlamayı amaçlamaktadır. Tanımlayıcı bir hedefi olan
mevcut araştırma kadınlar için en iyi 70 şirketin sektörel dağılımını, kuşaklara göre çalışan sayılarını, deneyim
yıllarını ve çalışanların şirketleri tanımlamak için belirledikleri kelimelerin analizini gerçekleştirmeyi
hedeflemektedir. Elde edilen sonuçlar kadınlar için en iyi olan şirketlerin; finansal hizmetler ve sigortacılık, bilgi
teknolojileri ve sağlık sektöründe bulunan büyük ölçekli işletmeler olduğunu, en çok Y (%45) ve X kuşağından
(%33) gelen ve çalışanlarının 2/3’ünün 5 yıldan az deneyime sahip olan şirketler olduğunu göstermiştir.
Çalışanların şirketleri tanımlamak için kullandıkları öne çıkan kelimelerin ise; “iş”, “çalışanlar”, “insanlar”,
“harika”, “hissetmek”, “mekan”, “her zaman”, “herkes”, “önem vermek” ve “zaman” olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Ahmad, N.A., Daud, S. 2016. “Engaging People with Employer Branding.” Procedia Economics and Finance, 35: 690 – 698.
  • Ardıç, K., Gündoğmuş, E. 2016. “Bireylerin Kişilik Özelliklerinin İşveren Çekiciliği Algısına Etkisi.” Journal Behavior at Work, 1 (1): 1-14.
  • Aytaç, S. 2019. Çalışma Yaşamında Kadınlar (1-59). Çalışma Yaşamında Özel Gruplar (Ed. Salih Dursun, Serpil Aytaç), Ekin Yayınları, Bursa.
  • Baş, T. 2011. İşveren Markası, Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Baş, T., Akturan, U. 2017. Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Biswas, M. K., & Suar, D. (2014). Antecedents and Consequences of Employer Branding. Journal of Business Ethics, 136(1), 57–72.
  • Burchell, M., & Robin, J. (2011). The great workplace: How to build it, how to keep it, and why it matters. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Chhabra, N. L., & Sharma, S. (2014). Employer branding: strategy for improving employer attractiveness. International Journal of Organizational Analysis, 22(1): 48-60.
  • Çiftçioğlu, B., Gül, S. 2017. “Employer Branding Descriptions of University Students: A Business to Business Firm Example.” Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15 (1): 150-170.
  • Dabirian, A., Kietzmann, J., Diba, H. 2016. “A Great Place to Work!? Understanding Crowdsourced Employer Branding.” Business Horizons, 1350: 1-9.
  • Doğru, G., Çakır, S.Y. 2015. “İşveren Markası Yönetim Sürecinde Strateji ve Uygulamaların İncelenmesi: Türkiye’deki Şirketlerin İnsan Kaynakları Yöneticilerine Yönelik Bir Araştırma.” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40): 674–689.
  • Dursun, M., Eriş, E. 2018. “Konaklama İşletmelerinde Kuşaklar Bağlamında İşveren Marka Algısı İle Çalışma Yaşam Kalitesi İlişkisi.” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8 (1): 160-179.
  • Ergun, H., S., Tatar, B. 2017. “A Comparison of Employees’ Perceived and Expected Employer Brand Attributes: Evidence from Turkey.” Journal of Business, Economic and Finance, 7(3): 200-207.
  • Ertuğrul Yılmazer, I.U. 2015. Kadınlara Yönelik Sosyal Politikalar (318-331). Sosyal Politika (Ed. Aysen Tokol, Yusuf Alper), Dora Yayınları, Bursa.
  • Fulmer, I. S., Gerhart, B. ve Scott, K. S. (2003). Are the 100 best better? An empirical investigation of the relationship between being a “Great Place to Work” and firm performance. Personnel Psychology, 56: 965–993.
  • Gill, R. (2010). Employer of choice: Using computers to enhance employee engagement in Australia. Global Business and Organizational Excellence, 29(3), 44–63.
  • Güngördü, A , Ekmekçioğlu, E , Şimşek, T. 2014. “İçsel Pazarlama Bağlamında İşveren Markalaması Üzerine Ampirik Bir Çalışma.” Journal of Management, Marketing and Logistics, 1(1): 1-15.
  • Keller, K.L. 2003. Strategic brand management, building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Köse, G., Çakır, S. 2018. “İşveren Marka Kimliğinin İşe Alım İlanlarına Yansıması: Yaratıcı Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (29): 165-184.
  • Kucherov, D., Zavyalova, E. 2012. “HRD practices and talent management in the companies with the employer brand.” European Journal of Training and Development, 36: 86-104.
  • Kuşçu, A., Okan, E., Y., 2010, “An Exploratory on the Dimensions of Employer Branding.” Öneri, 9(34): 119-130
  • Kümbetoğlu, B. 2015. Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • Lakshmi, B., Kavitha, D., A Review Paper on Employer Branding, https://www.researchgate.net/publication/330993725_A_Review_Paper_on_Employer_Branding, erişim tarihi: 10.03.2019.
  • Love, L. F., ve Singh, P. (2011). Workplace branding: Leveraging human resources management practices for competitive advantage through “Best Employer” surveys. Journal of Business and Psychology, 26: 175–181.
  • Melin, E. 2005. Employer branding: Likenesses and differences between external and internal employer brand images. Lunea University of Technology. Unpublished Master Thesis.
  • Miles, S.J., McCamey, R. 2018. “The candidate experience: Is it damaging your employer brand?” Business Horizons, 2018, 1-10, https://doi.org/10.1016/j.bushor.2018.05.007
  • Nayır, B , Afacan Fındıklı, D. 2018. “İşveren Marka Yönetiminin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: İstanbul’da Hizmet Sektöründe Bir Araştırma.” Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (2018): 1-18.
  • OECD 2019. Labor Force Participation Rate, by Sex and Age Group. https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=54741
  • Oğuz, N. 2012. İşveren Markası ve Kabiliyeti Cezbetme Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öksüz, B. 2012. “İşveren Marka Sürecinde İletişimin Önemi.” Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(2): 14-31.
  • Özgen, E., Akbayır, Z. 2011. “İletişim Yaklaşımıyla bir Değer Önermesi: İşveren Markalaması.” Erciyes İletişim Dergisi, 2(1): 76-86.
  • Park, S., Song, L. H., Kim, J. & Lim, D. H. (2015). What makes an organization a great place to work in South Korea?. Performance Improvement Quarterly, 28(1): 27-48.
  • Pınar, Ş. 2005. Doğrudan Pazarlama. Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayın Yayıncılık.
  • Sağır, M. 2016. “İşveren Markası Algısı: İnsan Kaynakları Faaliyetleri, Çalışma Ortamı Ve Tazminat-Kazanç Boyutları İle Turizm Fakültelerinde Bir Uygulama.” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14): 415-439.
  • Sivertzen, A., Nilsen, E.R., Olafsen, A.H. 2013. “Employer Branding: Employer Attractiveness and The Use of Social Media.” Journal of Product & Brand Management, 22(7): 473–483.
  • Sokro, E. 2012. “Impact of employer branding on employee attraction and retention.” European Journal of Business and Management, 4(18): 164-173.
  • TÜİK 2019. İşgücü İstatistikleri. http://www.tuik.gov.tr (Erişim Tarihi: 19.07.2019)
  • Urbancova, H., Hudakova, M. 2017. “Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends.” Economics and Sociology, 10(4): 41-50.
  • van Marrewijk, M. (2004). The social dimension of organizations: Recent experiences with Great Place to Work assessment practices. Journal of Business Ethics, 55: 135–146.
  • Vercic, A.T., Coric, D.S. 2018. “The relationship between reputation, employer branding and corporate social responsibility.” Public Relations Review, 2018, 1-9 https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.06.005
  • Wood, L. 2000. “Brands and Equity: Definition and Management”, Management Decision, 38(9): 662-669.
  • Worldbank 2019. Ratio of Fmele to Male Labor Force Participation Rate. Modelled ILO Estimation, https://data.worldbank.org/indicator/SL.TLF.CACT.FM.ZS
  • Yalım, F., Mızrak, K., C. 2017. “A Field Study on the Relationshio between Employer Brand and Employee Satisfaction.” International Review of Management and Marketing, 7(2): 92-103.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nisan Nur Çakır Temel

Oğuz Başol Bu kişi benim

Esin Cumhur Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Çakır Temel, N. N., Başol, O., & Yalçın, E. C. (2021). KADINLAR İÇİN ABD’DEKİ EN İYİ İŞVERENLERİN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi İİBF Dergisi(8), 35-47.