Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ

Yıl 2016, Sayı: 49, 29 - 45, 28.07.2016

Öz

Pazar analizleri kapsamında, tüketicilerin yerli ve
yabancı firmalara yönelik algılarının firmaların başarılı bir şekilde
faaliyette bulunmaları açısından önemli bilgi kaynağı konumunda olduğu açıktır.
A
raştırmacılar
tüketici algıları üzerine yoğun ilgi göstermektedir. Kuşakların motivasyonları,
algıları ve değerleri başarılı pazarlama çalışmaları kapsamında önemli anahtar bilgi
alanları niteliğindedir. Farklı kuşakların sürekli ekonomik yaşamda hakim
olması bu çalışmaların güncelliğinin de korunmasını sağlamıştır. Y kuşağı
temelli ekonomi ve iş hayatı, araştırmacıları bu kuşağı çeşitli açılardan
incelemeye yönlendirmiştir.



Bu
çalışma, Y kuşağının Türk ve Yabancı firmalara yönelik algılarını
karşılaştırmalı olarak incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda araştırma, Y
kuşağına dahil olan katılımcılar üzerinde kolayda örnekleme ve yapılandırılmış
anket aracılığıyla yürütülmüştür. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma verileri yapılandırılmış anket aracılığıyla elde
edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistiksel
analizler, faktör analizi ve çok boyutlu ölçekleme (ÇBÖ) analizinden faydalanılmıştır. 

Kaynakça

  • Acar, A. B. (2014, April). Do Intrinsic and Extrinsic Motivation Factors Differ for Generation X and Generation Y? International Journal of Business and Social Science, 5(5), 12-20.
  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Akaka, M. A., & Alden, D. L. (2010). Global brand positioning and perceptions: International advertising and global consumer culture. International Journal of Advertising: The Review of Marketing Communications, 29(1), 37-56.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., . . . Balcı, O. (2013, Aralık). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Akın, H. B., & Eren, Ö. (2012). Ülkelerinin eğitim göstergelerinin kümeleme analizi ve çok boyutlu ölçekleme analizi ile karşılaştırmalı analizi. Öneri Dergisi, 10(37), 175-181.
  • Arsenault, P. M. (2004). Validating generational differences: A legitimate diversity and leadership issue. Leadership & Organization Development Journal, 25(2), 124-141.
  • Bakewell, C., & Mitchell, V.-W. (2003). Generation Y female consumer decision-making styles. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(2), 95-106.
  • Bakewell, C., Mitchell, V.-W., & Rothwell, M. (2006). UK generation Y male fashion consciousness. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(2), 169-180.
  • Benson, J., & Brown, M. (2011). Generations at work: are there differences and do they matter? The International Journal of Human Resource Management, 22(9), 1843-1865.
  • Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., . . . Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267.
  • Busch, P., Venkitachalam, K., & Richards, D. (2008, January). Generational differences in soft knowledge situations: status, need for recognition, workplace commitment and idealism. Knowledge and Process Management, 15(1), 45-58.
  • Charters, S., Velikova, N., Ritchie, C., Fountain, J., Thach, L., Dodd, T. H., . . . Terblanche, N. (2011). Generation Y and sparkling wines: a cross-cultural perspective. International Journal of Wine Business Research, 23(2), 161-175.
  • Cogin, J. (2012). Are generational differences in work values fact or fiction? Multi-country evidence and implications. The International Journal of Human Resource Management, 23(11), 2268-2294.
  • Cole, B. C., & Smith, D. L. (1996, August). Perceptions of business ethics: Students vs. business people. Journal of Business Ethics, 15(8), 889-896.
  • Cui, Y., Trent, E. S., & Sullivan, P. M. (2003). Cause-related marketing: How generation Y responds. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(6), 310-320.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014, Aralık). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges, 1-15.
  • Davis, J. R., & Welton, R. E. (1991, June). Professional ethics: Business students' perceptions. Journal of Business Ethics, 10(6), 451-463.
  • De Mooij, M., & Hofstede, G. (2002). Convergence and divergence in consumer behavior: implications for international retailing. Journal of Retailing(78), 61-69.
  • Dias, L. P. (2003). Generational buying motivations for fashion. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(1), 78-86.
  • Edwards, M., Sánchez-Ruiz, L. M., Tovar-Caro, E., & Ballester-Sarrias, E. (2009). Engineering students' perceptions of innovation and entrepreneurship competences. 39th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference (s. 1-5). San Antonio, TX: IEEE.
  • Fountain, J., & Lamb, C. (2011). Generation Y as young wine consumers in New Zealand: How do they differ from generation X. International Journal of Wine Business Research, 23(2), 107-124.
  • Furrer, O., Liu, B. S.-C., & Sudharshan, D. (2000, May). The relationship between culture and service quality perceptions: Basis for cross-cultural market segmentation and resource allocation. Journal of Service Research, 2(4), 355-371.
  • Gabrielsson, P., & Gabrielsson, M. (2004). Globalizing internationals: Business portfolio and marketing strategies in the ICT field. International Business Review, 13(6), 661-684.
  • Giacalone, R. A., & Jurkiewicz, C. L. (2003, August). Right from wrong: The influence of spirituality on perceptions of unethical business activities. Journal of Business Ethics, 46(1), 85-97.
  • Gürçaylılar Yenidoğan, T. (2008). Pazarlama araştırmalarında çok boyutlu ölçekleme analizi: Üniversite öğrencilerinin marka algısı üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(15), 138-169.
  • Ha, H.-Y. (2004). Factors influencing consumer perceptions of brand trust online. Journal of Product & Brand Management, 13(5), 329-342.
  • Han, C. M., & Terpstra, V. (1988, June). Country-of-origin effects for uni-national and bi-national products. Journal of International Business Studies, 19(2), 235-255.
  • Hill, J., & Lee, H.-H. (2012). Young Generation Y consumers' perceptions of sustainability in the apparel industry. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 16(4), 477-491.
  • İSMMMO. (2013, Ocak 01). Türkiye’nin Yaratıcı Geleceği / Y Kuşağı. Şubat 02, 2016 tarihinde İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası: http://archive.ismmmo.org.tr/docs/basin/2014/BULTEN/T%C3%BCrkiye%E2%80%99nin%20Yarat%C4%B1c%C4%B1%20Gelece%C4%9Fi%20Y%20Ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1%20Raporu%20Bas%C4%B1n%20B%C3%BClteni.PDF adresinden alındı
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaplan, B. (2013). C kuşağı tüketici davranışları ve C kuşağına yönelik pazarlama stratejileri: Türkiye’de GSM sektörünün bu kuşağa yaklaşımı-Turkcell örneği. 18. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı (s. 365-382). Kars/Sarıkamış: Kafkas Üniversitesi.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kim, J.-O., Forsythe, S., Gu, Q., & Moon, S. J. (2002). Cross-cultural consumer values, needs and purchase behavior. Journal of Consumer marketing, 19(6), 481-502.
  • Kumar, A., & Lim, H. (2008). Age differences in mobile service perceptions: comparison of Generation Y and baby boomers. Journal of Services Marketing, 22(7), 568-577.
  • Lee, J.-W., & Tai, S. (2006). Young consumers' perceptions of multinational firms and their acculturation channels towards western products in transition economies. International Journal of Emerging Markets, 1(3), 212-224.
  • Lim, H. L. (2012). Generation Y workforce expectations: implications for the UAE. Education, Business and Society: Contemporary Middle Eastern Issues, 5(4), 281-293.
  • Luna, D., & Gupta, S. F. (2001). An integrative framework for cross-cultural consumer behavior. International Marketing Review, 18(1), 45-69.
  • Muskat, M., Muskat, B., Zehrer, A., & Johns, R. (2013). Generation Y: evaluating services experiences through mobile ethnography. Tourism Review, 68(3), 55-71.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar (Genişletilmiş 2. Baskı b.). Ankara: Seçkin.
  • Oracle. (2015, January 01). A new perspecte on millenials: Segmenting a generation for actionable insights for consumer good companies and retailers. Şubat 02, 2016 tarihinde Oracle Web Sitesi: http://www.oracle.com/us/industries/consumer/interbrand-cg-retail-cx-wp-2400662.pdf adresinden alındı
  • Öztürk, M., Akyol, A., & Küçükcankabaş, S. (2010). Exploring consumers’ perceptions of automobille brands in Turkey through multidimensional scaling. EUL Journal of Social Sciences, 1(1), 97-107.
  • Pew Research Center. (2010, February 01). Millennials: A portrait of generation next. Şubat 03, 2015 tarihinde Pew Research Center: Social & Demographic Trends: http://www.pewsocialtrends.org/files/2010/10/millennials-confident-connected-open-to-change.pdf adresinden alındı
  • Rashid, M. A., & Ho, J. A. (2003). Perceptions of Business Ethics in a Multicultural Community: The Case of Malaysia. Journal of Business Ethics, 43(1), 75-87.
  • Straughan, R. D., & Roberts, J. A. (1999). Environmental segmentation alternatives: a look at green consumer behavior in the new millennium. Journal of Consumer Marketing, 16(6), 558-575.
  • Süral Özer, P., Eriş, E. D., & Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013, Ekim). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38), 123-142.
  • Treuren, G., & Anderson, K. (2010, 07). The Employment Expectations of Different Age Cohorts: Is Generation Y Really that Different? Australian Journal of Career Development, 19(2), 49-60.
  • Türk Dil Kurumu. (2016, Şubat 02). Büyük Türkçe Sözlük. Şubat 02, 2016 tarihinde TDK Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime& guid=TDK.GTS.56b12efe44c738.57825356 adresinden alındı
  • Zdravkovic, S. (2013). Does country-of-origin matter to Generation Y? Young Consumers, 14(1), 89-102.

GENERATION Y'S PERCEPTIONS OF TURKISH AND FOREIGN FIRMS: THE ANALYSIS WITH MULTIDIMENSIONAL SCALING

Yıl 2016, Sayı: 49, 29 - 45, 28.07.2016

Öz

Within the market analysis, it is obvious that
perceptions’ of consumers toward Turkish and Foreign firms are important
information resources for firms to operate successfully. Researchers have shown
great interest on consumer perceptions. Consumers’ motivations, perceptions, attitudes
and values are important information sources for marketing activities. To continuously
dominate economies of different generations have also enabled the protection of
such studies to date. Generation Y based economies and working life have led to
researchers to examine this generation in different ways.



This study aims at comparatively examining perceptions
of Generation Y toward Turkish and Foreign firms. Within this scope, a survey
has been conducted on participants from Generation Y with a convenience
sampling procedure and a structured questionnaire. In the analysis of data,
descriptive statistical analysis, factor analysis and multidimensional scaling
were used. 

Kaynakça

  • Acar, A. B. (2014, April). Do Intrinsic and Extrinsic Motivation Factors Differ for Generation X and Generation Y? International Journal of Business and Social Science, 5(5), 12-20.
  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Akaka, M. A., & Alden, D. L. (2010). Global brand positioning and perceptions: International advertising and global consumer culture. International Journal of Advertising: The Review of Marketing Communications, 29(1), 37-56.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., . . . Balcı, O. (2013, Aralık). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Akın, H. B., & Eren, Ö. (2012). Ülkelerinin eğitim göstergelerinin kümeleme analizi ve çok boyutlu ölçekleme analizi ile karşılaştırmalı analizi. Öneri Dergisi, 10(37), 175-181.
  • Arsenault, P. M. (2004). Validating generational differences: A legitimate diversity and leadership issue. Leadership & Organization Development Journal, 25(2), 124-141.
  • Bakewell, C., & Mitchell, V.-W. (2003). Generation Y female consumer decision-making styles. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(2), 95-106.
  • Bakewell, C., Mitchell, V.-W., & Rothwell, M. (2006). UK generation Y male fashion consciousness. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(2), 169-180.
  • Benson, J., & Brown, M. (2011). Generations at work: are there differences and do they matter? The International Journal of Human Resource Management, 22(9), 1843-1865.
  • Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., . . . Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267.
  • Busch, P., Venkitachalam, K., & Richards, D. (2008, January). Generational differences in soft knowledge situations: status, need for recognition, workplace commitment and idealism. Knowledge and Process Management, 15(1), 45-58.
  • Charters, S., Velikova, N., Ritchie, C., Fountain, J., Thach, L., Dodd, T. H., . . . Terblanche, N. (2011). Generation Y and sparkling wines: a cross-cultural perspective. International Journal of Wine Business Research, 23(2), 161-175.
  • Cogin, J. (2012). Are generational differences in work values fact or fiction? Multi-country evidence and implications. The International Journal of Human Resource Management, 23(11), 2268-2294.
  • Cole, B. C., & Smith, D. L. (1996, August). Perceptions of business ethics: Students vs. business people. Journal of Business Ethics, 15(8), 889-896.
  • Cui, Y., Trent, E. S., & Sullivan, P. M. (2003). Cause-related marketing: How generation Y responds. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(6), 310-320.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014, Aralık). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges, 1-15.
  • Davis, J. R., & Welton, R. E. (1991, June). Professional ethics: Business students' perceptions. Journal of Business Ethics, 10(6), 451-463.
  • De Mooij, M., & Hofstede, G. (2002). Convergence and divergence in consumer behavior: implications for international retailing. Journal of Retailing(78), 61-69.
  • Dias, L. P. (2003). Generational buying motivations for fashion. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(1), 78-86.
  • Edwards, M., Sánchez-Ruiz, L. M., Tovar-Caro, E., & Ballester-Sarrias, E. (2009). Engineering students' perceptions of innovation and entrepreneurship competences. 39th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference (s. 1-5). San Antonio, TX: IEEE.
  • Fountain, J., & Lamb, C. (2011). Generation Y as young wine consumers in New Zealand: How do they differ from generation X. International Journal of Wine Business Research, 23(2), 107-124.
  • Furrer, O., Liu, B. S.-C., & Sudharshan, D. (2000, May). The relationship between culture and service quality perceptions: Basis for cross-cultural market segmentation and resource allocation. Journal of Service Research, 2(4), 355-371.
  • Gabrielsson, P., & Gabrielsson, M. (2004). Globalizing internationals: Business portfolio and marketing strategies in the ICT field. International Business Review, 13(6), 661-684.
  • Giacalone, R. A., & Jurkiewicz, C. L. (2003, August). Right from wrong: The influence of spirituality on perceptions of unethical business activities. Journal of Business Ethics, 46(1), 85-97.
  • Gürçaylılar Yenidoğan, T. (2008). Pazarlama araştırmalarında çok boyutlu ölçekleme analizi: Üniversite öğrencilerinin marka algısı üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(15), 138-169.
  • Ha, H.-Y. (2004). Factors influencing consumer perceptions of brand trust online. Journal of Product & Brand Management, 13(5), 329-342.
  • Han, C. M., & Terpstra, V. (1988, June). Country-of-origin effects for uni-national and bi-national products. Journal of International Business Studies, 19(2), 235-255.
  • Hill, J., & Lee, H.-H. (2012). Young Generation Y consumers' perceptions of sustainability in the apparel industry. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 16(4), 477-491.
  • İSMMMO. (2013, Ocak 01). Türkiye’nin Yaratıcı Geleceği / Y Kuşağı. Şubat 02, 2016 tarihinde İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası: http://archive.ismmmo.org.tr/docs/basin/2014/BULTEN/T%C3%BCrkiye%E2%80%99nin%20Yarat%C4%B1c%C4%B1%20Gelece%C4%9Fi%20Y%20Ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1%20Raporu%20Bas%C4%B1n%20B%C3%BClteni.PDF adresinden alındı
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaplan, B. (2013). C kuşağı tüketici davranışları ve C kuşağına yönelik pazarlama stratejileri: Türkiye’de GSM sektörünün bu kuşağa yaklaşımı-Turkcell örneği. 18. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı (s. 365-382). Kars/Sarıkamış: Kafkas Üniversitesi.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kim, J.-O., Forsythe, S., Gu, Q., & Moon, S. J. (2002). Cross-cultural consumer values, needs and purchase behavior. Journal of Consumer marketing, 19(6), 481-502.
  • Kumar, A., & Lim, H. (2008). Age differences in mobile service perceptions: comparison of Generation Y and baby boomers. Journal of Services Marketing, 22(7), 568-577.
  • Lee, J.-W., & Tai, S. (2006). Young consumers' perceptions of multinational firms and their acculturation channels towards western products in transition economies. International Journal of Emerging Markets, 1(3), 212-224.
  • Lim, H. L. (2012). Generation Y workforce expectations: implications for the UAE. Education, Business and Society: Contemporary Middle Eastern Issues, 5(4), 281-293.
  • Luna, D., & Gupta, S. F. (2001). An integrative framework for cross-cultural consumer behavior. International Marketing Review, 18(1), 45-69.
  • Muskat, M., Muskat, B., Zehrer, A., & Johns, R. (2013). Generation Y: evaluating services experiences through mobile ethnography. Tourism Review, 68(3), 55-71.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar (Genişletilmiş 2. Baskı b.). Ankara: Seçkin.
  • Oracle. (2015, January 01). A new perspecte on millenials: Segmenting a generation for actionable insights for consumer good companies and retailers. Şubat 02, 2016 tarihinde Oracle Web Sitesi: http://www.oracle.com/us/industries/consumer/interbrand-cg-retail-cx-wp-2400662.pdf adresinden alındı
  • Öztürk, M., Akyol, A., & Küçükcankabaş, S. (2010). Exploring consumers’ perceptions of automobille brands in Turkey through multidimensional scaling. EUL Journal of Social Sciences, 1(1), 97-107.
  • Pew Research Center. (2010, February 01). Millennials: A portrait of generation next. Şubat 03, 2015 tarihinde Pew Research Center: Social & Demographic Trends: http://www.pewsocialtrends.org/files/2010/10/millennials-confident-connected-open-to-change.pdf adresinden alındı
  • Rashid, M. A., & Ho, J. A. (2003). Perceptions of Business Ethics in a Multicultural Community: The Case of Malaysia. Journal of Business Ethics, 43(1), 75-87.
  • Straughan, R. D., & Roberts, J. A. (1999). Environmental segmentation alternatives: a look at green consumer behavior in the new millennium. Journal of Consumer Marketing, 16(6), 558-575.
  • Süral Özer, P., Eriş, E. D., & Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013, Ekim). Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38), 123-142.
  • Treuren, G., & Anderson, K. (2010, 07). The Employment Expectations of Different Age Cohorts: Is Generation Y Really that Different? Australian Journal of Career Development, 19(2), 49-60.
  • Türk Dil Kurumu. (2016, Şubat 02). Büyük Türkçe Sözlük. Şubat 02, 2016 tarihinde TDK Web Sitesi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime& guid=TDK.GTS.56b12efe44c738.57825356 adresinden alındı
  • Zdravkovic, S. (2013). Does country-of-origin matter to Generation Y? Young Consumers, 14(1), 89-102.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Kayabaşı Bu kişi benim

Ercan Taşkın

Mustafa Kayık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Kayabaşı, A., Taşkın, E., & Kayık, M. (2016). Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(49), 29-45.
AMA Kayabaşı A, Taşkın E, Kayık M. Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2016;(49):29-45.
Chicago Kayabaşı, Aydın, Ercan Taşkın, ve Mustafa Kayık. “Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 49 (Temmuz 2016): 29-45.
EndNote Kayabaşı A, Taşkın E, Kayık M (01 Temmuz 2016) Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 49 29–45.
IEEE A. Kayabaşı, E. Taşkın, ve M. Kayık, “Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 49, ss. 29–45, Temmuz 2016.
ISNAD Kayabaşı, Aydın vd. “Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 49 (Temmuz 2016), 29-45.
JAMA Kayabaşı A, Taşkın E, Kayık M. Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:29–45.
MLA Kayabaşı, Aydın vd. “Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 49, 2016, ss. 29-45.
Vancouver Kayabaşı A, Taşkın E, Kayık M. Y KUŞAĞININ TÜRK VE YABANCI FİRMALARA YÖNELİK ALGILARI: ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(49):29-45.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.