Pazar analizleri kapsamında, tüketicilerin yerli ve
yabancı firmalara yönelik algılarının firmaların başarılı bir şekilde
faaliyette bulunmaları açısından önemli bilgi kaynağı konumunda olduğu açıktır.
Araştırmacılar
tüketici algıları üzerine yoğun ilgi göstermektedir. Kuşakların motivasyonları,
algıları ve değerleri başarılı pazarlama çalışmaları kapsamında önemli anahtar bilgi
alanları niteliğindedir. Farklı kuşakların sürekli ekonomik yaşamda hakim
olması bu çalışmaların güncelliğinin de korunmasını sağlamıştır. Y kuşağı
temelli ekonomi ve iş hayatı, araştırmacıları bu kuşağı çeşitli açılardan
incelemeye yönlendirmiştir.
Bu
çalışma, Y kuşağının Türk ve Yabancı firmalara yönelik algılarını
karşılaştırmalı olarak incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda araştırma, Y
kuşağına dahil olan katılımcılar üzerinde kolayda örnekleme ve yapılandırılmış
anket aracılığıyla yürütülmüştür. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma verileri yapılandırılmış anket aracılığıyla elde
edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistiksel
analizler, faktör analizi ve çok boyutlu ölçekleme (ÇBÖ) analizinden faydalanılmıştır.
Within the market analysis, it is obvious that
perceptions’ of consumers toward Turkish and Foreign firms are important
information resources for firms to operate successfully. Researchers have shown
great interest on consumer perceptions. Consumers’ motivations, perceptions, attitudes
and values are important information sources for marketing activities. To continuously
dominate economies of different generations have also enabled the protection of
such studies to date. Generation Y based economies and working life have led to
researchers to examine this generation in different ways.
This study aims at comparatively examining perceptions
of Generation Y toward Turkish and Foreign firms. Within this scope, a survey
has been conducted on participants from Generation Y with a convenience
sampling procedure and a structured questionnaire. In the analysis of data,
descriptive statistical analysis, factor analysis and multidimensional scaling
were used.
Generation Y Attitude of Foreign Companies Attitude of Turkish Companies
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 49 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.