BibTex RIS Kaynak Göster

TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI

Yıl 2016, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 18 - 25, 29.12.2016

Öz

Dünya geneline bakıldığında az gelişmiş ya da gelişmekte olan
ülkelerin en önemli sorunlarından birisi de eğitim ile siyasetin iç içe
olmasıdır. Konumuz siyaset değil ama ülkemizdeki eğitim sisteminin son yarım
asırdır geçirdiği evrelere bakıldığında Afrika ve Avrasya’daki birçok ülkeden
farksız olarak eğitimin ülke siyaseti ile iç içe olduğu çok aşikârdır. Bu tür
ülkelerde politik çalkantılar bir ülkenin eğitim ve öğretimini her zaman
olumsuz etkilemiştir. Basamaklı Kur Sistemi ve Lise Mezunlarına Meslek Edindirme
Projesi gibi geçmişteki iki önemli örnek ile Türkiye’deki eğitim sistemine
eleştirel yaklaşacağız fakat amacımız üzüm yemek, bağcı dövmek değil. Amacımız
tekerleği yine ve yeniden icat etmeye çalışmaktansa geçmişten ders çıkartmak ve
yakın ve uzak gelecekteki eğitim politikalarımızı anlık siyasi çalkantılardan
uzak tutmak için yapılabilecekleri göstermeye çalışmaktır.

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi. (1998). Modern Diller: Öğrenme, öğretim, değerlendirme. Avrupa Ortak Çerçeve Programı. Strasburg: Avrupa Konseyi.
  • Heper, D.(2000, 12 Eylül). LİMME projesi. Milliyet Gazetesi.
  • http://arsiv.hurriyetim.com.tr/ege/turk/00/09/12/egehab/43ege.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi. Daktilografi Öğretim Programı. MEB, Ankara, 1990.
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi. Sekreterlik ve Büro Hizmetleri Öğretim Programı. MEB, Ankara, 1990.
  • Lise Mezunlarının Mesleki Eğitimi Yönetmeliği, (1990).
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 1990/47 Sayılı Genelge
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 1991/28 Sayılı Genelge
  • LİMME projesi. Milliyet Gazetesi. http://arsiv.hurriyetim.com.tr/ege/turk/00/06/28/egehab/43ege.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi (LİMME). www.antalyahem.com/hem/tr/halkegitim/hukuk.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi (LİMME).
  • http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/ere/nkara.doc
  • Milli Eğitim. (1989). Basamaklı kur sistemi ve YADEM konusunda müsteşarımız İhsan Sezal’ la bir konuşma. Milli Eğitim Dergisi. 84: 9-13.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1973). Ortaokul ve liselerin yabancı dil dersleri taslak programları ve ders kitapları hk.. Tebliğler Dergisi. 36: 260-261.
  • YADEM (1989). Yabancı dil öğretimi ve reform çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi. 84: 5-9.
  • XII. Milli Eğitim Şurası, (1989). Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul: Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • XIII. Milli Eğitim Şurası, (1990). Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul: Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
Yıl 2016, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 18 - 25, 29.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi. (1998). Modern Diller: Öğrenme, öğretim, değerlendirme. Avrupa Ortak Çerçeve Programı. Strasburg: Avrupa Konseyi.
  • Heper, D.(2000, 12 Eylül). LİMME projesi. Milliyet Gazetesi.
  • http://arsiv.hurriyetim.com.tr/ege/turk/00/09/12/egehab/43ege.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi. Daktilografi Öğretim Programı. MEB, Ankara, 1990.
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi. Sekreterlik ve Büro Hizmetleri Öğretim Programı. MEB, Ankara, 1990.
  • Lise Mezunlarının Mesleki Eğitimi Yönetmeliği, (1990).
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 1990/47 Sayılı Genelge
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 1991/28 Sayılı Genelge
  • LİMME projesi. Milliyet Gazetesi. http://arsiv.hurriyetim.com.tr/ege/turk/00/06/28/egehab/43ege.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi (LİMME). www.antalyahem.com/hem/tr/halkegitim/hukuk.htm
  • Lise Mezunlarına Meslek Edindirme Projesi (LİMME).
  • http://80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/ere/nkara.doc
  • Milli Eğitim. (1989). Basamaklı kur sistemi ve YADEM konusunda müsteşarımız İhsan Sezal’ la bir konuşma. Milli Eğitim Dergisi. 84: 9-13.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1973). Ortaokul ve liselerin yabancı dil dersleri taslak programları ve ders kitapları hk.. Tebliğler Dergisi. 36: 260-261.
  • YADEM (1989). Yabancı dil öğretimi ve reform çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi. 84: 5-9.
  • XII. Milli Eğitim Şurası, (1989). Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul: Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • XIII. Milli Eğitim Şurası, (1990). Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul: Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Kahraman, A. (2016). TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi18-25.
AMA Kahraman A. TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Published online 01 Aralık 2016:18-25.
Chicago Kahraman, Ayhan. “TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık (Aralık 2016), 18-25.
EndNote Kahraman A (01 Aralık 2016) TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18–25.
IEEE A. Kahraman, “TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 18–25, Aralık 2016.
ISNAD Kahraman, Ayhan. “TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2016. 18-25.
JAMA Kahraman A. TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:18–25.
MLA Kahraman, Ayhan. “TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2016, ss. 18-25.
Vancouver Kahraman A. TEKERLEĞİ YİNE VE YENİDEN İCAT ETMEK: DİL EĞİTİMİ POLİTİKALARI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016:18-25.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.