In the last quarter of
the twentieth century expansion of the scope of the functions and activities of
public administration, it has been an important factor in a more systematic and
scientific rules to comply with the rule. The increase in public management
functions and activities, as well as the slow processing of bureaucracy, red
tape, corruption has brought with it problems such as significant increases
were observed in the management of the administration of the action and the
complaints process. The resulting face of all these developments only, based on
the compliance with the substantive right and the law, the new requirements and
failure to meet the expectations of traditional regularity audit aimed at
finding errors, it has made the development of the contemporary control methods
and techniques of inspection and the use required.
The ombudsman of
citizens to protect their rights in the face of management, management as a
control mechanism that contribute to find solutions to the injustice caused by
poor operation and management improvement has come to apply as widely today
from the year in which first appeared. In this context, worldwide more than a
hundred countries of different type and structure applications to find
ombudsman, will be put forward by different countries practice this statement
how it contributes to the transformation of the control concept of public
administration.
Audit Public Administration Ombudsman Institution New Public Management
Yirminci yüzyılın son çeyreğinde kamu yönetiminin
işlevlerinde ve faaliyetlerinin kapsamındaki genişleme, yönetimin daha sistemli
ve bilimsel kurallara uygun hareket etmesinde önemli bir faktör olmuştur. Kamu yönetiminin
işlev ve faaliyetlerindeki artış, aynı zamanda bürokrasinin yavaş işlemesi,
kırtasiyecilik, yolsuzluk gibi sorunları da beraberinde getirmiş,
yönetilenlerin yönetimin eylem ve işlemlerinden yakınmalarında belirgin
artışlar görülmüştür. Ortaya çıkan tüm bu gelişmeler karşısında sadece maddi
doğrulara ve yasalara uygunluğun esas alındığı, hata bulmaya yönelik geleneksel
düzenlilik denetimlerinin yeni gereksinimleri ve beklentileri karşılamakta
yetersizliği, denetim alanında da çağdaş denetim yöntemlerinin ve tekniklerinin
geliştirilmesi ve kullanılmasını gerekli kılmıştır.
Ombudsmanlık kurumu, vatandaşların yönetim karşısında haklarını koruyan,
yönetimin kötü işleyişinden kaynaklanan haksızlıklara çözüm arayan ve yönetimin
iyileştirilmesine katkıda bulunan bir denetim mekanizması olarak, ilk ortaya
çıktığı yıllardan günümüze kadar yaygın bir şekilde uygulana gelmektedir. Bu
bağlamda, dünya genelinde yüzden fazla ülkede farklı türde ve yapıda uygulama
alanı bulan ombudsmanlık kurumunun, kamu yönetiminin denetimi anlayışındaki
dönüşüme nasıl katkı sağladığı bu bildiri ile farklı ülke uygulamaları ile
ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Denetim Kamu Yönetimi Ombudsmanlık Kurumu Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Afro-Avrasya Özel Sayısı |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.