BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI

Yıl 2008, Sayı: 20, - , 20.06.2015

Öz

The developments experienced in the information technologies and internet resulted in substantial changes on the computer usage behaviours of the individuals. Similarly a rapid increase has been observed in the efforts of organizations and associations to use internet as a medium for communication with their target groups. In this study, it is aimed to analyze internet usage purposes of students and their attitudes to internet as an information source. For the purpose of the study questionnaire forms were used and a total of 98 respondents who were the students of Eskisehir Vocational School, Tourism and Hotel Management Programme have contributed to the study. Findings reveal that students were highly aware of internet, were experienced in the use of internet, appraised the web as an important information seeking tool and spend approximately 12.6 hours per week on internet

Kaynakça

  • Amichai-Hamburger, Y. (2002). “Internet and personality”, Computers in Human Behaviour, 18(1): 1-10.
  • Bal, H.Ç. (2001). Bilgisayarlar ve İnternet: Başlangıçtan İleri Seviyeye Herkes İçin, Rize. Akademi Yayınevi.
  • Bonn, M.A., Furr, H.L. ve Susskind, A.M. (1998). “Using internet as a pleasure travel planning tool: An examination of the sociodemographic and behavioural characteristics among internet users and non-users”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 22 (3): 303-317.
  • Burger, F., Kroiss, P., Pröll, B., Richtsfeld, R., Sighart, H., ve Stark, H. (1997). “TIS@WEB-Database supported tourist information on the web”, içinde, Information and Communication Technologies in Tourism 1997, Ed. A. Min Tjoa, Wien: Springer-Verlag, s. 180-189.
  • D’Ambra, J. ve Rice, R.E. (2001). “Emerging factors in user evaluation of the world wide web”, Information and Management, 38(6): 373-384.
  • Erdal, M. (2002). “Yüksek öğretimde e-ticaret eğitimi ve bir uygulama”, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=160, (22.03.2007).
  • Gölge E. ve Arlı, M. (2002). “Üniversite öğrencilerinin üniversite dışında bilgisayar ve internet kullanma durumları”, VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Askeri Müze ve Kültür Sitesi, Harbiye İstanbul, 19-21 Aralık 2002.
  • Hupfer, M.E. ve Detlor, B. (2006). “Gender and web information seeking: A self-concept orientation model”, Journal of the Amerivan Society for Information Science and Technology, 57(8):1105-1115.
  • Moon, B-J. (2004). “Consumer adoption of the internet as an information search and product purchase channel: some research hypotheses”, International Journal of Internet Marketing and Advertising, 1(1): 104- 118.
  • Kim, H. ve Kwon, S. (1999). “An exploratory research on lifestyles and purchase decision making of internet users”, Korean Management Review, 28(2): 353-372.
  • King, W.R. ve Teo, T.S.H. (1996). “Key dimensions of facilitators and inhibitors for the strategic use of information technology”, Journal of Management Information Systems, 12(4): 35-54.
  • Liu, Z. (2000). “Internet tourism marketing: Potential and constraints”, in proceedings of the 4th International Conference “Tourism in Southeast Asia and Indo-China: Development, Marketing and Sustainability”. Chiang Mai, Thailand, June, 24-26, 2000.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uçak, N.Ö. ve Güzeldere, Ş.O. (2006). “Bilişsel yapının ve işlemlerin bilgi arama davranışı üzerine etkisi”, Türk Kütüphaneciliği, 20(1):7-28.
  • Whitmore, E. (2002). “Disciplinary differences and undergraduates’ information-seeking behavior”, Journal of the Amerivan Society for Information Science and Technology, 53(8):631-638.
  • Yolal, M. (2003). Türkiye’deki Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating (02.03.2007)

BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI

Yıl 2008, Sayı: 20, - , 20.06.2015

Öz

Bilgi teknolojileri ve internet ortamındaki gelişmeler son kullanıcıların bilgisayar kullanım tutumları ve yapıları üzerinde kapsamlı bir değişime neden olmuştur. Benzer biçimde internet üzerinden son kullanıcılarla erişim ve etkileşim içinde olan kurum ve kuruluşların bu doğrultudaki çabalarında da hızlı bir artış yaşanmıştır. Bu çalışma, internetin bilinen faydalarına paralel olarak öğrencilerin interneti kullanım amaçlarını saptama ve bilgiye erişim aracı olarak internete yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma amacıyla geliştirilmiş olan anket soru formu 2005-2006 eğitim yılında Eskişehir Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında eğitim gören toplam 98 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin internete ilişkin farkındalık düzeylerinin oldukça yüksek olduğu, internet kullanımı konusunda deneyimlerinin yüksek olduğu, bilgi arama aracı olarak interneti önemli gördükleri ve haftada ortalama olarak 12,6 saatlerini internet başında geçirdikleri saptanmıştır

Kaynakça

  • Amichai-Hamburger, Y. (2002). “Internet and personality”, Computers in Human Behaviour, 18(1): 1-10.
  • Bal, H.Ç. (2001). Bilgisayarlar ve İnternet: Başlangıçtan İleri Seviyeye Herkes İçin, Rize. Akademi Yayınevi.
  • Bonn, M.A., Furr, H.L. ve Susskind, A.M. (1998). “Using internet as a pleasure travel planning tool: An examination of the sociodemographic and behavioural characteristics among internet users and non-users”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 22 (3): 303-317.
  • Burger, F., Kroiss, P., Pröll, B., Richtsfeld, R., Sighart, H., ve Stark, H. (1997). “TIS@WEB-Database supported tourist information on the web”, içinde, Information and Communication Technologies in Tourism 1997, Ed. A. Min Tjoa, Wien: Springer-Verlag, s. 180-189.
  • D’Ambra, J. ve Rice, R.E. (2001). “Emerging factors in user evaluation of the world wide web”, Information and Management, 38(6): 373-384.
  • Erdal, M. (2002). “Yüksek öğretimde e-ticaret eğitimi ve bir uygulama”, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=160, (22.03.2007).
  • Gölge E. ve Arlı, M. (2002). “Üniversite öğrencilerinin üniversite dışında bilgisayar ve internet kullanma durumları”, VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Askeri Müze ve Kültür Sitesi, Harbiye İstanbul, 19-21 Aralık 2002.
  • Hupfer, M.E. ve Detlor, B. (2006). “Gender and web information seeking: A self-concept orientation model”, Journal of the Amerivan Society for Information Science and Technology, 57(8):1105-1115.
  • Moon, B-J. (2004). “Consumer adoption of the internet as an information search and product purchase channel: some research hypotheses”, International Journal of Internet Marketing and Advertising, 1(1): 104- 118.
  • Kim, H. ve Kwon, S. (1999). “An exploratory research on lifestyles and purchase decision making of internet users”, Korean Management Review, 28(2): 353-372.
  • King, W.R. ve Teo, T.S.H. (1996). “Key dimensions of facilitators and inhibitors for the strategic use of information technology”, Journal of Management Information Systems, 12(4): 35-54.
  • Liu, Z. (2000). “Internet tourism marketing: Potential and constraints”, in proceedings of the 4th International Conference “Tourism in Southeast Asia and Indo-China: Development, Marketing and Sustainability”. Chiang Mai, Thailand, June, 24-26, 2000.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uçak, N.Ö. ve Güzeldere, Ş.O. (2006). “Bilişsel yapının ve işlemlerin bilgi arama davranışı üzerine etkisi”, Türk Kütüphaneciliği, 20(1):7-28.
  • Whitmore, E. (2002). “Disciplinary differences and undergraduates’ information-seeking behavior”, Journal of the Amerivan Society for Information Science and Technology, 53(8):631-638.
  • Yolal, M. (2003). Türkiye’deki Küçük ve Orta Büyüklükteki Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating (02.03.2007)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Medet Yolal Bu kişi benim

Rodvan Kozak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yolal, M., & Kozak, R. (2015). BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(20).
AMA Yolal M, Kozak R. BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(20).
Chicago Yolal, Medet, ve Rodvan Kozak. “BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 20 (Haziran 2015).
EndNote Yolal M, Kozak R (01 Haziran 2015) BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20
IEEE M. Yolal ve R. Kozak, “BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 20, Haziran 2015.
ISNAD Yolal, Medet - Kozak, Rodvan. “BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Haziran 2015).
JAMA Yolal M, Kozak R. BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Yolal, Medet ve Rodvan Kozak. “BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 20, 2015.
Vancouver Yolal M, Kozak R. BİLGİYE ERİŞİM ARACI OLARAK ÖĞRENCİLERİN İNTERNETE YAKLAŞIMI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(20).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.