BibTex RIS Kaynak Göster

DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Sayı: 29, - , 20.06.2015

Öz

This research is to understand the opinions of primary school teachers about teaching fractions. As one of the qualitative research methods, phenomenographic research method was used in the study to reveal the opinions and experiences of teachers about teaching fractions. 6 primary school teachers working in the city centre of Kütahya participated in the research. The data were gathered by the researchers through semi-structured face-to-face interviews. The findings show that the primary school teachers composing the sample of the research have some insufficient and false information about fractions, teaching of fractions and methods and techniques used while teaching fractions. The findings of the research and various suggestions for a more effective teaching of fractions were discussed in details

Kaynakça

  • Alacaci, C. (2009). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Bingölbali, E ve Özmantar M. F. (Ed.),
  • Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık Audrey C. R. & Hallagan, J., E. (2006). Preservice Elemantary Teachers Use Drawings and Make Sets of Materials to
  • Explain Multiplication and Division by Fractions. A Research Study Presented at the 2nd Annual Preparing Mathematicians to Educate Teachers (PMET) Conference at Oswego. New York Butler M. B., Miller S. P., Crehan K., Babbit B.ve Pierce P. (2003). Fruction İnstruction for Students with Mathematics
  • Disabilities: Comparing Two Teaching Sequences. Learning Disabilities Research and Practice, 18 (2), 99-111
  • Charalambous, Y.C. & Pantazi D. P. (2007). Drawing on a Theoretical Model to Study Students Understandings of Fractions.
  • Educational Studies in Mathematics. (64) 293- 316. Ersoy, Y., Ardahan, H. (2003). İlkögretim Okullarında Kesirlerin Ögretimi-II Tanıya Yönelik Etkinlikler Düzenleme.
  • (http://www.matder.org.tr/adresinden Mayıs 2009 da alınmıstır.).
  • Hatfield M.M. (1994). Use of Manupulative Devices: Elementary School Cooperating Teachers Self Report. School Science and Mathematics, 94, 303-309
  • Kılcan S. A. (2006) İlkögretim Matematik Ögretmenlerinin Kesirlerle Bölmeye İlişkin Kavramsal Bilgi Düzeyleri. Yüksek
  • Lisans Tezi. Bolu: Sosyal Bilimler Enstitüsü Marton, F. (1994). Phenomenography. In T. Husén & T. N. Postlethwaite (Eds.), The International
  • Education (2nd ed., vol.8 pp.4424-9). NY: Pergamon. Encyclopedia of
  • Moss, J., & Case, R. (1999). Developing children's understanding of the rational numbers: Anew model and an experimental curriculum. Journal for Research in Mathematics Education, 30 (2), 122-147.
  • Olkun, S., & Toluk, Z. U. (2004). İlköğretim etkinlik temelli matematik öğretimi (3.baskı). Ankara: ANI yayıncılık.
  • Orhun, N. (2007). Kesir İşlemlerinde Formal Aritmetik Ve Görselleştirme Arasındaki Bilişsel Boşluk. İnönü Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (14) Pesen, C. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi (4. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Thompson, P. W. (1994). Concreate Materyals and Teaching for Mathematical Understanding. Aritmatic Teacher. 41(9). 556-558
  • Toluk, Z.(2001). Eşit Paylaşım Ortamlarının Kesir Öğretiminde Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 1 (1)
  • Van De Walle J. A. (2000). Elementary and Middle School Mathematics. Teaching Developmentally. Fourth Edition.
  • Virginia Comonwealth University. Longman: Newyork Dumlupınar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencisi, Selin Yanık’a veri toplama sürecindeki desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum.

DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Sayı: 29, - , 20.06.2015

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin kesir öğretimine ilişkin görüşlerini anlamaya dönüktür. Çalışmada öğretmenlerin kesir öğretimine ilişkin görüşlerini ve tecrübelerini almak amacıyla nitel araştırma metotlarından biri olan Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kütahya il merkezinde halen görev yapmakta olan 6 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bu Fenomenografik araştırmanın bulguları, araştırmanın örneklemini oluşturan sınıf öğretmenlerinin kesirler ve kesir öğretimi ve kullanılan yöntem ve teknikler konusunda bazı eksik ve yanlış bilgilere sahip olduklarını göstermektedir. Araştırmanın bulguları ve kesir öğretimini daha etkin hale getirmek için çeşitli öneriler detaylı bir şekilde tartışılmıştır

Kaynakça

  • Alacaci, C. (2009). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Bingölbali, E ve Özmantar M. F. (Ed.),
  • Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık Audrey C. R. & Hallagan, J., E. (2006). Preservice Elemantary Teachers Use Drawings and Make Sets of Materials to
  • Explain Multiplication and Division by Fractions. A Research Study Presented at the 2nd Annual Preparing Mathematicians to Educate Teachers (PMET) Conference at Oswego. New York Butler M. B., Miller S. P., Crehan K., Babbit B.ve Pierce P. (2003). Fruction İnstruction for Students with Mathematics
  • Disabilities: Comparing Two Teaching Sequences. Learning Disabilities Research and Practice, 18 (2), 99-111
  • Charalambous, Y.C. & Pantazi D. P. (2007). Drawing on a Theoretical Model to Study Students Understandings of Fractions.
  • Educational Studies in Mathematics. (64) 293- 316. Ersoy, Y., Ardahan, H. (2003). İlkögretim Okullarında Kesirlerin Ögretimi-II Tanıya Yönelik Etkinlikler Düzenleme.
  • (http://www.matder.org.tr/adresinden Mayıs 2009 da alınmıstır.).
  • Hatfield M.M. (1994). Use of Manupulative Devices: Elementary School Cooperating Teachers Self Report. School Science and Mathematics, 94, 303-309
  • Kılcan S. A. (2006) İlkögretim Matematik Ögretmenlerinin Kesirlerle Bölmeye İlişkin Kavramsal Bilgi Düzeyleri. Yüksek
  • Lisans Tezi. Bolu: Sosyal Bilimler Enstitüsü Marton, F. (1994). Phenomenography. In T. Husén & T. N. Postlethwaite (Eds.), The International
  • Education (2nd ed., vol.8 pp.4424-9). NY: Pergamon. Encyclopedia of
  • Moss, J., & Case, R. (1999). Developing children's understanding of the rational numbers: Anew model and an experimental curriculum. Journal for Research in Mathematics Education, 30 (2), 122-147.
  • Olkun, S., & Toluk, Z. U. (2004). İlköğretim etkinlik temelli matematik öğretimi (3.baskı). Ankara: ANI yayıncılık.
  • Orhun, N. (2007). Kesir İşlemlerinde Formal Aritmetik Ve Görselleştirme Arasındaki Bilişsel Boşluk. İnönü Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (14) Pesen, C. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi (4. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Thompson, P. W. (1994). Concreate Materyals and Teaching for Mathematical Understanding. Aritmatic Teacher. 41(9). 556-558
  • Toluk, Z.(2001). Eşit Paylaşım Ortamlarının Kesir Öğretiminde Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 1 (1)
  • Van De Walle J. A. (2000). Elementary and Middle School Mathematics. Teaching Developmentally. Fourth Edition.
  • Virginia Comonwealth University. Longman: Newyork Dumlupınar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencisi, Selin Yanık’a veri toplama sürecindeki desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Doğan Temur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Temur, Ö. D. (2015). DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(29).
AMA Temur ÖD. DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(29).
Chicago Temur, Özlem Doğan. “DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29 (Haziran 2015).
EndNote Temur ÖD (01 Haziran 2015) DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 29
IEEE Ö. D. Temur, “DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29, Haziran 2015.
ISNAD Temur, Özlem Doğan. “DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 29 (Haziran 2015).
JAMA Temur ÖD. DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Temur, Özlem Doğan. “DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29, 2015.
Vancouver Temur ÖD. DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KESİR ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: FENOMENOGRAFİK ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(29).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.