BibTex RIS Kaynak Göster

SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ

Yıl 2012, Sayı: 32, - , 20.06.2015

Öz

The aim of the research is to define the effects of Jigsaw technique on academic success, considering names, adjectives, adverbs and pronouns samples the word types in the teaching of grammer. With the scope of this research, an experimental study suitable to “the model of pre-last testing with checking group” was done in a primary school in Agri. In this research as a gathering information tool “ The Scale of Identifying the Effectivenes of Jigsaw Technique in Teaching of Word Types” was used. Aiming at identifying the meaningfulness of data of gathered information from the study, with the help of the SPSS statistics programme, the tests of Mann-Whitney U and Wilcoxon Signed Order Differece were applied. As a result of the research, it is idendified that there is no differece between the students of experiment and checking groups; so, it is identified that success of the groups which were applied both Jigsaw technique and teacher centered teaching, are similar

Kaynakça

  • Aronson, E., Blaney N., Stephan, C., Sikes, J. and Snapp, M. (1978). The Jigsaw Classroom. Beverly Hills: Sage Publications
  • Artut, P. D. ve Tarım, K. (2007). ‘‘The Effectiveness of Jigsaw II on Prospective Elementary School Teachers’’,
  • Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 35(2): 129-141
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). ‘‘İşbirlikli Öğrenme Yöntemi “Birleştirme I” Tekniğinin Sosyal Bilgiler Derslerinde
  • Öğrenci Başarısına Etkisi’’, İlköğretim Online, 6(2): 197-203
  • Ayna, C. (2009). ‘‘Fen ve Teknoloji Dersinde Birleştirme II Yönteminin Kullanılmasının ve Sosyo-Ekonomik
  • Düzeyin Öğrencilerin Akademik Başarı, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyon Düzeylerine Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bacanlı, H. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları
  • Baykara, K. (2000). ‘‘İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları Üzerine Bir Çalışma’’, Hacettepe
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 201-210
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler, Öntest-Sontest, Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Çörek, D. (2006). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin Türkçe Dersine İlişkin Başarı ve Derse Yönelik Tutum Üzerindeki
  • Etkileri’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doymuş, K. ve Şimşek, Ü. (2007). ‘‘Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw I Tekniğinin Etkisi ve Bu Teknik
  • Hakkında Öğrenci Görüşleri’’, Milli Eğitim Dergisi, 173(1): 231-243
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Şimşek Ufuk (2005). ‘‘İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme: I. İşbirlikçi
  • Öğrenme Yöntemi ve Yöntemle İlgili Çalışmalar’’, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1): 59-83
  • Ekinci, N. (2010). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler. (Ed.:Özcan Demirel). Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Holliday, Dwight C. (2002). “Jigsaw IV: Using Student/Teacher Concerns to Improve Jigsaw III”, (ERIC Document No. ED465687). Erişim tarihi 10.10.2010
  • Kapulu, A., Dedeoğlu Okuyucu, S., Kaplan, Ş. ve Karaca, A. (2009). İlköğretim Türkçe 6. Sınıf-Öğretmen Kılavuz
  • Kitabı. Ankara: Koza Yayın-Dağıtım Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. ve Koç, Y. (2009). ‘‘Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar
  • Animasyonları ve Jigsaw I Tekniğinin Etkisi’’, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1): 211-235
  • Karakoyun, M. E. (2010). ‘‘İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerine Noktalama İşaretlerinin Öğretiminde İşbirlikli
  • Öğrenme Tekniklerinden Jigsaw 1’in Akademik Başarıya Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Önder, Ç. ve Wast, S. A. (2002). ‘‘İş Güvencesi Endeksi ve İş Güvencesi Memnuniyeti Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Analizi’’. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 23-47
  • Özer, Ö. (1999). ‘‘İşbirlikli Öğrenme ve Öğrencilerin Güdülenmesi’’, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz
  • Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Pala, A. (1995). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretimindeki Etkililiği’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağır, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Senemoğlu, N. (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Özsen Matbaası
  • Slavin, R. E. (1980).‘‘Cooperative Learning’’, Review of Educational Research,50 (2): 315-342
  • Slish, D.F. (2005). ‘‘Assessment of the Use of the Jigsaw I Method and Active Learning in Non- Majors’’,
  • Introductory Biology Bioscene, 31(4): 4-10
  • Sönmez, S. (2005). ‘‘İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi, Birleştirme Tekniği ile Bilgisayar Okur-Yazarlığı
  • Öğretiminin Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Stahl, Robert J. (1994). Cooperative Learning in Social Studies: A Handbook for Teachers. California, U.S.A:
  • Menlo Park, CA Addison-Wesley Publishing Şahin, A. (2010a). ‘‘Effects of Jigsaw II Technique on Academic Achievement and Attitudes to Written Expression
  • Course’’, Educational Research and Reviews, Vol. 5(12): 777-787
  • Şahin, A. (2010b). ‘‘Effects of Jigsaw III Technique on Achievement in Written Expression’’, Asia Pacific Educ. Rev., DOI 10.1007/s12564-010-9135-8
  • Tonbul, C. (2001). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin İngilizce Dersine İlişkin Doyum, Başarı ve Hatırda Tutma Üzerindeki
  • Etkileri ve İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarıyla İlgili Öğrenci Görüşleri’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Yaman, B. (1999). ‘‘Birleştirilmiş Kubaşık Okuma ve Yazma Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf
  • Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Okuduğunu ve Dinlediğini Anlamaya Yönelik Akademik Başarıları ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ

Yıl 2012, Sayı: 32, - , 20.06.2015

Öz

Araştırmanın amacı dil bilgisi öğretiminde sıfat, zarf, zamir ve isim örnekleminde sözcük türlerini dikkate alarak Jigsaw tekniğinin akademik başarı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında bu amaçla Ağrı ilinde bulunan bir ilköğretim okulunda “kontrol gruplu ön test-son test modeline” uygun deneysel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ‘‘Sözcük Türlerinin Öğretiminde Jigsaw Tekniğinin Etkililiğini Belirleme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin anlamlılığını belirlemek amacıyla SPSS istatistik programı aracılığıyla Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıra Farkı testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin son test başarı puanları arasında fark olmadığı yani hem Jigsaw tekniğinin hem de öğretmen merkezli öğretimin uygulandığı grubun başarılarının benzer olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • Aronson, E., Blaney N., Stephan, C., Sikes, J. and Snapp, M. (1978). The Jigsaw Classroom. Beverly Hills: Sage Publications
  • Artut, P. D. ve Tarım, K. (2007). ‘‘The Effectiveness of Jigsaw II on Prospective Elementary School Teachers’’,
  • Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 35(2): 129-141
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). ‘‘İşbirlikli Öğrenme Yöntemi “Birleştirme I” Tekniğinin Sosyal Bilgiler Derslerinde
  • Öğrenci Başarısına Etkisi’’, İlköğretim Online, 6(2): 197-203
  • Ayna, C. (2009). ‘‘Fen ve Teknoloji Dersinde Birleştirme II Yönteminin Kullanılmasının ve Sosyo-Ekonomik
  • Düzeyin Öğrencilerin Akademik Başarı, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum ve Motivasyon Düzeylerine Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bacanlı, H. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları
  • Baykara, K. (2000). ‘‘İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları Üzerine Bir Çalışma’’, Hacettepe
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 201-210
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler, Öntest-Sontest, Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Çörek, D. (2006). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin Türkçe Dersine İlişkin Başarı ve Derse Yönelik Tutum Üzerindeki
  • Etkileri’’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doymuş, K. ve Şimşek, Ü. (2007). ‘‘Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw I Tekniğinin Etkisi ve Bu Teknik
  • Hakkında Öğrenci Görüşleri’’, Milli Eğitim Dergisi, 173(1): 231-243
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Şimşek Ufuk (2005). ‘‘İşbirlikli Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme: I. İşbirlikçi
  • Öğrenme Yöntemi ve Yöntemle İlgili Çalışmalar’’, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1): 59-83
  • Ekinci, N. (2010). İşbirliğine Dayalı Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler. (Ed.:Özcan Demirel). Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Holliday, Dwight C. (2002). “Jigsaw IV: Using Student/Teacher Concerns to Improve Jigsaw III”, (ERIC Document No. ED465687). Erişim tarihi 10.10.2010
  • Kapulu, A., Dedeoğlu Okuyucu, S., Kaplan, Ş. ve Karaca, A. (2009). İlköğretim Türkçe 6. Sınıf-Öğretmen Kılavuz
  • Kitabı. Ankara: Koza Yayın-Dağıtım Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. ve Koç, Y. (2009). ‘‘Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar
  • Animasyonları ve Jigsaw I Tekniğinin Etkisi’’, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1): 211-235
  • Karakoyun, M. E. (2010). ‘‘İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerine Noktalama İşaretlerinin Öğretiminde İşbirlikli
  • Öğrenme Tekniklerinden Jigsaw 1’in Akademik Başarıya Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Önder, Ç. ve Wast, S. A. (2002). ‘‘İş Güvencesi Endeksi ve İş Güvencesi Memnuniyeti Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Analizi’’. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 23-47
  • Özer, Ö. (1999). ‘‘İşbirlikli Öğrenme ve Öğrencilerin Güdülenmesi’’, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz
  • Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Pala, A. (1995). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretimindeki Etkililiği’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağır, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Senemoğlu, N. (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Özsen Matbaası
  • Slavin, R. E. (1980).‘‘Cooperative Learning’’, Review of Educational Research,50 (2): 315-342
  • Slish, D.F. (2005). ‘‘Assessment of the Use of the Jigsaw I Method and Active Learning in Non- Majors’’,
  • Introductory Biology Bioscene, 31(4): 4-10
  • Sönmez, S. (2005). ‘‘İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yöntemi, Birleştirme Tekniği ile Bilgisayar Okur-Yazarlığı
  • Öğretiminin Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi’’. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Stahl, Robert J. (1994). Cooperative Learning in Social Studies: A Handbook for Teachers. California, U.S.A:
  • Menlo Park, CA Addison-Wesley Publishing Şahin, A. (2010a). ‘‘Effects of Jigsaw II Technique on Academic Achievement and Attitudes to Written Expression
  • Course’’, Educational Research and Reviews, Vol. 5(12): 777-787
  • Şahin, A. (2010b). ‘‘Effects of Jigsaw III Technique on Achievement in Written Expression’’, Asia Pacific Educ. Rev., DOI 10.1007/s12564-010-9135-8
  • Tonbul, C. (2001). ‘‘İşbirlikli Öğrenmenin İngilizce Dersine İlişkin Doyum, Başarı ve Hatırda Tutma Üzerindeki
  • Etkileri ve İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarıyla İlgili Öğrenci Görüşleri’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Yaman, B. (1999). ‘‘Birleştirilmiş Kubaşık Okuma ve Yazma Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf
  • Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Okuduğunu ve Dinlediğini Anlamaya Yönelik Akademik Başarıları ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Akif Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2015). SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(32).
AMA Arslan A. SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(32).
Chicago Arslan, Akif. “SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32 (Haziran 2015).
EndNote Arslan A (01 Haziran 2015) SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32
IEEE A. Arslan, “SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, Haziran 2015.
ISNAD Arslan, Akif. “SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 32 (Haziran 2015).
JAMA Arslan A. SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Arslan, Akif. “SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 32, 2015.
Vancouver Arslan A. SÖZCÜK TÜRLERİ ÖĞRETİMİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(32).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.