In this study, information technologies (IT) guide teachers' views have been examined about the project of Fatih. To specify the views on Fatih Project, interviews were conducted with 19 IT guide teachers in high schools in central districts of Eskişehir at which Fatih Project is implemented in 2012-2013 education years. In this research, interview method was used. Content analysis was used in order to analyze the interview data and themes and subthemes are constituted. IT guide teachers remarked that the information technologies usage levels of students and teachers are inadequate and these adequacy levels have a negative effect on ensuring the success of Fatih Project. They also stated that, within the scope of Fatih Project, there are deficiencies in the procurement of learning objects and programs to be used in smart boards and Tablet PCs
Fatih Project information technologies teachers students educational administration high schools
Bu araştırmada, bilişim teknolojileri (BT) rehber öğretmenlerinin Fatih projesi hakkındaki görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için, 2012–2013 eğitim yılında Eskişehir ili merkez ilçelerde Fatih projesi uygulanan liselerde görevlendirilen 19 BT rehber öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmış, tema ve alt temalar oluşturulmuştur. BT rehber öğretmenleri, öğrencilerin ve öğretmenlerin bilişim teknolojileri kullanım düzeylerinin yetersiz olduklarını, bu yeterlik düzeylerinin de Fatih projesinin başarıya ulaşmasında olumsuz etkiye sahip olduğunu belirtmişlerdir. BT rehber öğretmenleri, Fatih projesi kapsamında akıllı tahta ve Tablet PC’lerde kullanılacak öğrenme nesnesi ve programların tedariki konusunda eksiklikler bulunduğunu ifade etmişlerdir
Fatih projesi bilişim teknolojileri öğretmenleri öğrenci eğitim yönetimi liseler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 40 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.