Controlling energy consumption is a serious environmental problem due to global warming and pollution. Feedback on electricity consumption is used as a tool for consumers to better control their consumption and ultimately save energy. As a matter of fact, limited motivation and lack of knowledge about consumption are the main obstacles for households to act on smart meter incentives. A comprehensive analysis of household-scale interventions and their emission reduction potential was found to be lacking, although policy decisions addressing climate change and all mitigation options for information were evaluated. Therefore, in the study, meta-analysis method was conducted using data from 43 studies to obtain precise estimates of the effect of different incentives on housing consumption. In the literature, it has been observed that monetary, informative and behavioral incentives can have an effect between 6.4% and 7.4% on the amount of consumption. The results of the meta-analysis show that personal feedback and monetary information are more effective in reducing consumption than real-time feedback and monetary incentives.
Enerji tüketiminin kontrol edilmesi, küresel ısınma ve kirlilik nedeniyle ciddi bir çevre sorunudur. Elektrik tüketimine ilişkin geribildirim tüketicilerin tüketimlerini daha iyi kontrol etmeleri ve nihayetinde enerji tasarrufu yapmaları için araç olarak kullanılmaktadır. Nitekim sınırlı motivasyon ile tüketime ilişkin bilgi eksikliği, hanelerin akıllı sayaç teşviklerine göre hareket etmesinin önündeki başlıca engellerdir. İklim değişikliğini ele alan politika kararları ve bilgilendirmeye yönelik tüm azaltma seçenekleri değerlendirilmesine rağmen hane ölçeğindeki müdahalelerin kapsamlı bir analizi ve bunların emisyon azaltma potansiyelinin eksik olduğu görülmüştür. Bu nedenle çalışmada farklı teşviklerin konut tüketimi üzerindeki etkisinin kesin tahminlerini elde etmek için 43 çalışmaya ilişkin veriler kullanılarak meta analiz yöntemi yapılmıştır. Literatürde parasal, bilgilendirici ve davranışsal teşviklerin tüketim miktarı üzerinde %6,4 ile %7,4 arasında bir etki doğurabileceği görülmüştür. Yapılan meta analiz sonuçları ise kişisel geribildirim ve parasal bilgilerin tüketimi azaltmada gerçek zamanlı geribildirim ve parasal teşviklerden daha etkili olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 76 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.