Tipografi, yazıyı belli bir forma dönüştürerek iletilmesi amaçlanan mesajın veya oluşturulması düşünülen görsel tasarımın hazırlanmasında kullanılan teknik ya da lekesel iletişim aracı olarak tanımlanır. 1900’lü yıllara kadar sadece işlevsel olarak kullanılan tipografi, Fütürizm Akımı ile başlı başına bir esere dönüşerek, tasarımın bir parçası olarak uygulanmaya başlamıştır. Daha sonra Dadaizm, Konstrüktivizm ve De Stijl gibi akımlarla yeni ve farklı tarzlarda kullanılan tipografi değişime uğramış, sıradan ve tek düze olan görünümünden tamamen bağımsızlaştırılarak sanatsal bir konum elde etmiştir.
Makale metninde genel olarak, Tipografinin Modern Sanat Akımlarıyla değişen kullanım üslubu üzerinde durulmuştur. Fütürizm ile başlayan akımların tipografiyi hangi amaçlar doğrultusunda tercih ettiği ve hangi biçimde kullandıkları irdelenmiştir. “Yeni Tipografi” anlayışına kadar devam eden ve sürekli güncellenen tipografinin, Modern Sanat Akımlarındaki kullanımı, tasarımsal boyutu, sanat akımları arasındaki benzer ve farklı yanları analiz edilmeye çalışılmıştır.
Bu araştırma, günümüz tasarım anlayışına ışık tutan Modern Sanat Akımlarındaki görsel iletişim tasarımı ürünlerinde farklı tarzlarda kullanılan tipografinin, tasarımda hangi teknik ve üslupla uygulandığının daha iyi kavranabilmesi açısından önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı, Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 7 |